دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

التهاب در شب انگلیسی‌

گروه ورزش: حضور 3 تیم انگلیسی میان 4 تیم برگزارکننده 2 دیدار امشب لیگ قهرمانان، چهره‌ای بریتانیایی به آن داده است. در این میان فنر باغچه که به برد در دیدارهای خانگی عادت کرده است، خود را برای تکرار شگفتی تازه‌ای آماده کرده است. امشب هم بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 2 دیدار در مرحله یک‌چهارم پایانی دنبال می‌شود و آرسنال با لیورپول همراه فنر باغچه با چلسی دیدارهای رفت خود را از ساعت 15/23 برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۶۱۳۵

دوئل قاتلان میلانی‌ها

آرسنال و لیورپول 2 تیمی که در مرحله قبل تیم‌های شهر میلان را از دور رقابت‌ها بیرون کرده بودند، نخستین بازی خود را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در شمال لندن برگزار خواهند کرد. نگاه مقایسه‌ای یوفا به شرایط 2 تیم، جالب به نظر می‌رسد: آرسنال شرایط بهتری در لیگ برتر انگلیس نسبت به حریف خود دارد و در عین حال رکورددار موفقیت یک تیم مهمان در آنفیلد (ورزشگاه خانگی لیورپول)‌ به شمار می‌رود. از طرف دیگر، لیورپول این امتیاز را دارد که رافائل بنیتس، سرمربی این تیم با شیوه بازی آرسنال آشنایی دارد. بنیتس از سال‌ها پیش به عنوان سرمربی والنسیا روبه‌روی آرسنال ایستاده است. آرسنال برای پنجمین بار پا به مرحله یک‌چهارم پایانی می‌گذارد که حاصل آن یک پیروزی (در مجموع رفت و برگشت ) و 3 شکست بوده است در حالی که لیورپول 12 بار به این مرحله رسیده که در 8 دوره به مراحل بالاتر صعود کرده، ولی در 3 دوره در همین مرحله حذف شده است. آرسنال که با 3 پیروزی یک باخت و یک تساوی به دنبال سه‌ویا از گروه مقدماتی صعود کرده بود در اولین دور حذفی (یک‌هشتم)‌ پس از تساوی بدون گل در لندن با میلان (مدافع قهرمانی)‌ توانست با گل‌های دقایق پایانی فابرگاس و آدبایور نخستین شکست در سان‌سیرو را به میلان تحمیل کند. لیورپول هم با 3 برد، 2 باخت و یک تساوی به دنبال پورتو از گروه مقدماتی صعود کرده بود و توانست با 2 گل کوئیت و جرارد در 5 دقیقه آخر بازی اینتر، قهرمان سری A را در آنفیلد پشت سر بگذارد و در مرحله برگشت با تک گل تورس در میلان این پیروزی را تحکیم کند.

آرسنال در 8 بازی گذشته خود در ورزشگاه خانگی به لیورپول نباخته و طی 4 بازی آخر در این زمین، فقط طعم برد را چشیده است. آخرین باری که لیورپول بر آرسنال در لیگ برتر انگلیس چیره شده است، ابتدای سال 2000 میلادی بوده که با تک گل کامارا صاحب این موفقیت شد.

سال گذشته 2 تیم در هر 2 جام جذفی و اتحادیه به قرعه یکدیگر خوردند. آرسنال ابتدا در جام اتحادیه در آنفیلد با 2 گل روسیچکی و تک گل آنری در برابر گل کوئیت، صاحب پیروزی 2 بر یک شد و 3 روز بعد در همان ورزشگاه (آنفیلد)‌ پیروزی تاریخی 6 بر 3 را به دست آورد.لیورپولی‌ها 77 سال بود که در آنفیلد از هیچ تیمی 6 گل نخورده بودند.

در حالی که اطلاعات بالا حاکی از ترسیم شرایط بهتر آرسنالی‌ها روی کاغذ است، تفنگداران (لقب آرسنال)‌ قدرت حریف را دست‌کم نگرفته‌اند و ژیلبرتو کاپیتان این تیم، لیورپول (قهرمان 2 سال پیش لیگ قهرمانان)‌ را تیمی بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرده است.

آخرین خبر از اردوی آرسنال هم آسیب‌دیدگی بکری سنیا، مدافع راست فرانسوی این تیم است که از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شده و به گفته ونگر، 3 تا 5 هفته از میدان دور خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها