نمایش‌های رادیویی در ایام عید

شبکه رادیوی تهران دو نمایش هفت‌سین و فرار بزرگ را برای پخش در ایام عید آماده کرده است که در این ایام از ساعت 30/14 پخش خواهد شد. هفت‌سین در 6 قسمت با نویسندگی علی جولایی و سردبیری ندا هنگامی آماده شده که در هر قسمت داستان یک خانواده ایرانی در ایام نوروز را روایت می‌کند.
کد خبر: ۱۶۵۰۲۰

و در هفته دوم با توجه به روز جمهوری اسلامی، نمایش فرار بزرگ با نویسندگی سیامک صفری پخش می‌شود که در قالب طنز از فرار اعیان و اشراف دربار که قصد فرار بعد از شاه را دارند، می‌گوید.

در رادیو جوان نیز نمایش‌های سوءتفاهم، ناگفته‌های این زندگی و پایان آغاز سه نمایش با سردبیری فاطمه دلیری است و نمایش‌های معما، بعد از اخراج، پالون، مسافری در راه، نمایش‌های طنزی است که با سردبیری مرضیه رشیدبیگی پخش خواهد شد.

نمایش سوءتفاهم برگرفته از اثر ایتالیایی داریوفو داستان زندگی سه زوجی است که بر اثر یک اتفاق، سوءتفاهم میان آنان ایجاد می‌شود که این قضایا طوری رقم می‌خورد که گره در زندگی آنان ایجاد کرده و در آخر... .

ناگفته‌های زندگی نیز اثر ایتالیایی آلبرتو مراویا می‌باشد. در این نمایش زن بدون این که دلیل بیاورد زندگی را ترک می‌کند و مرد در مراجعت به خانه متوجه ترک همسرش می‌شود و در جستجو با تناقضاتی مواجه می‌شود. این نمایش طنز دارای پیامی است که نشان می‌دهد یک حریمی در زندگی میان زن و شوهر وجود دارد که در رعایت نکردن آن مشکلی به وجود می‌آید که همان مساله دلیل فرار زن از زندگی خود می‌شود.

در نمایش پایان آغاز مردی که فکر می‌کند زنش در خانه چندان کاری انجام نمی‌دهد تصمیم می‌گیرد در خانه بماند و همسرش را برای کار کردن به بیرون بفرستد و همسرش هم در زمان رفتن می‌گوید امیدوارم وقتی که برمی‌گردم حداقل دیوارهای خانه باقی بماند و از قرار با آمدن یکی از دوستان مرد، خانه کاملا به هم می‌ریزد و در آخر...

معما نیز طنز پلیسی است که شوهرش کشته می‌شود و بعد متوجه می‌شود همسرش در ماجرایی دست داشته و الان فردی قصد جان او را دارد. این نمایش در 3 قسمت براساس فیلمنامه مشهور کلاسیک اثر پیتر استون به تنظیم رادیویی رسیده است.

در نمایش بعد از اخراج جوانی فکر می‌کند اخراج شده و برای بازگشت به کار نقشه‌هایی را می‌کشد که به کار بازگردد اما کارهای او باعث می‌شود که بواقع نامه اخراجش صادر شود.

نمایش طنز پالون حال و هوای طنز دارد و از دلالی چند عتیقه فروش می‌گوید که می‌خواهند اهالی یک روستا را فریب دهند.
و در آخر نمایش مسافری در راه نوشته پیمان مجیدی از سفر پیر زن روستایی به کشور سوئد برای دیدن فرزندانش می‌گوید که در طول راه اتفاقاتی می‌افتد که فضای نمایش را کاملا خنده‌دار می‌کند.

سمانه عبادی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها