شکستی دیگر برای هیلاری کلینتون

باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 امریکا در ایالت «می سی سی پی» پیروز شد و فاصله خود را با خانم کلینتون بیشتر کرد. اوباما 59 و کلینتون 39 درصد آرا را به دست آوردند.
کد خبر: ۱۶۳۸۳۲
به گزارش آسوشیتدپرس ، اوباما نزدیک به 60 درصد آرای سیاهپوستان و فقط حدود یک چهارم آرای سفید پوستان  «می سی سی پی» را به دست آورد.

در کارولینای جنوبی ، آلاباما ، جورجیا و لوییزیانا نیز آرای سیاهپوستان باعث پیروزی او شده بود. اوباما تاکنون 1596 رای در برابر 1484 رای کلینتون دارد. نامزد نهایی باید حد اقل 2025 رای بیاورد. 

6 نفر از هر 10 طر فدار اوبا ما گفتند در صورت انتخاب او به نامزدی حزب ترجیح می دهند خانم کلینتون را به معاونت خود انتخاب کند  اما 4 نفر از هر 10 طرفدار کلینتون چنین نظری در باره او بامادارند.

خانم کلینتون نیز گفت در صورت انتخاب اوبا مارا به معونت خود انتخاب خواهد کرد.  اوباما در واکنش به این سخن با تمسخر گفت نمی دانم چگونه کسی که در جای دوم است به نفر اول پیشنهاد معاونت می دهد.

نامزد حزب دموکرات در پنسیلوانیا ، ایندیانا ، کارولینای شمالی ، ویرجینیای غربی ، کنتاکی ، اورگون پورتوریکو  ، مونتانا و داکوتای جنوبی هنوز انتخاب نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها