تبدیل شدن یک اثر باستانی به انیمیشن

بز شهر سوخته دوید

تصویر جام منقوش بز شهر سوخته (درخت آسوریک و بز) که از آن به نخستین انیمیشن جهان یاد می شود به یک انیمیشن تبدیل شد.این جام منقوش به عنوان یکی از آثار مکشوفه مهم در این سایت باستانی ، تاکنون مورد توجه بسیاری از پژوهشگران داخلی و خارجی بوده و بازتاب های علمی فراوانی به همراه داشته است. به روی این ظرف باستانی تصویر یک بز و یک درخت در چند نما دیده می شود که از پشت سر قرارگرفتن آنها بزی در حال پریدن از روی درخت نمایان می شود.
کد خبر: ۱۶۳۰۷۵

براساس گزارش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، این جام قدمتی 5هزار ساله دارد و در حقیقت پویانمایی داستان منظومه کهن و معروف درخت آسوریک و بز است . تایید این عقیده از سوی دیگر صاحبنظران ، نه تنها هویت بخش سفالینه ای (جام منقوش ) است که هم اکنون به عنوان نماد آسیفا در دنیا مطرح شده ، بلکه گامی مثبت به منظور گشودن و تکمیل پرونده ثبت جهانی یکی از آثار منحصر به فرد میراث فرهنگی ملموس و ملی ایران در یونسکو خواهد بود.

براساس این گزارش ، درخت آسوریک منظومه ای است میان بز و نخل که به زبان پارتی سروده شده ، ولی اکنون به خط پهلوی در دست است . این فیلم با عنوان «درخت زندگی » در قالب یک فیلم کوتاه 11دقیقه ای به کارگردانی محسن رمضانی ساخته شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها