صبحانه را جدی بگیرید

محققان آمریکایی بار دیگر بر تاثیر مثبت صبحانه بر سلامتی کودکان و نوجوانان تاکید کردند.
کد خبر: ۱۶۲۹۱۵

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از روزنامه اینترنتی روسی اوترا ، محققان دانشگاه مینه سوتا با بررسی وضع سلامتی بیش از دو هزار نوجوان متوجه شدند علاقه به صبحانه می تواند مهمترین نقش را در سلامتی داشته باشد چون آنها بیشتر مواد مفید مصرف می کنند و در نتیجه تمایل بیشتری برای فعالیت جسمی و ورزش دارند و کمتر چاق می شوند.

بر اساس این گزارش ، در دو دهه گذشته تعداد کودکان چاق در امریکا تا دو برابر و تعداد نوجوانان چاق تا سه برابر افزایش یافته و هم اکنون 33 درصد پسران و 57 درصد دختران در این کشور توجهی به نحوه تغذیه خود ندارند و 12 تا 24 درصد آنها از خوردن صبحانه خودداری می کنند.

علاوه بر این با افزایش سن میل به خوردن صبحانه در میان نوجوانان امریکایی کمتر می شود.

به گفته محققان خودداری از خوردن صبحانه برای کاهش میزان کالری دریافتی خطرناک است چون صبحانه مانع خوردن نهار سنگین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها