پول‌های دیجیتالی‌

بانکداری آنلاین در سراسر دنیا روز به روز در حال گسترش است. خدمات اینترنتی مختلفی بانک‌ها و مؤسسات مالی در اختیار کاربران قرار می‌دهند باعث شده است که از حجم مراجعین به شعب بانک‌ها کاسته شده و هر روز بر تعداد کاربران اینترنتی آنها اضافه شود. جلوگیری از حمل و نقل پول، دسترسی آسان و همیشگی از جمله خصوصیات خدمات بانکداری آنلاین است که خوشبختانه مدتی است این فرهنگ، در کشور ما نیز در حال رواج است.
کد خبر: ۱۶۲۷۶۶

برای آنکه بیشتر به اهمیت بانکداری آنلاین و نگرش مثبت مردم دنیا به این پدیده جهانی آشنا شوید، بد نیست نتایج تحقیقات جدیدی که بر روی تعدادی از مردم کشورهای آنگلستان و امریکا به عمل آمده را در اختیار شما قرار دهیم.

شرکت تجاریGartner ، هفته گذشته طی گزارشی، نتایج بررسی‌های خود را که بر روی 2000 نفر از مردم امریکا و انگلستان انجام گرفته بود را در اختیار خبرگزاری‌های اینترنتی قرار داد. در گزارش شرکت گارتنر آمده است که حدود یک سوم از افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند، به صورت آنلاین از خدمات بانکی استفاده می‌کنند و حتی خرید‌های روزمره خود را نیز از طریق کارت‌های اعتباری و خدمات بانکداری آنلاین انجام می‌دهند.  بنا بر این تحقیقات و با تعمیم آن بر روی کل جمعیت این کشور‌ها می‌توان نتیجه گرفت که حدود 71 میلیون نفر از افراد بزرگسال در کشور امریکا و بیش 14 میلیون نفر در کشور انگلستان، به صورت آنلاین با بانک‌های خود در ارتباط هستند و تنها در شرایط خاص به شعب بانکی خود مراجعه می‌کنند. آنچه از این تحقیقات بر‌می‌آید این است که اینترنت و فناوری‌هایی که در سایه آن در اختیار مردم دنیا قرار می‌گیرد، زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده است. این تأثیر به حدی عمیق است که حتی با وجود هشدارهای رسانه‌ها مبنی بر خطرات و مشکلات امنیتی در خدمات مالی و بانکداری اینترنتی، باز هم رویکرد مردم به این پدیده، رویکرد مثبتی است و این را می‌توان از رشد روز به روز تعداد کاربران اینترنتی بانک‌ها متوجه شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بانک‌ها نیز در جلب رضایت کاربران خود و حفظ امنیت آنها در شبکه اینترنت نقش بزرگی داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها