کاربران فیلتر می‌کنند

از این به بعد هر کاربر اینترنتی می‌تواند در فیلتر کردن سایت‌های اینترنتی به مراکز و نهادهای دولتی کمک کند. این قابلیتی است که از طریق یک سرویس جدید اینترنتی ارائه شده و شرکتOpenDNS آن را در اختیار کاربران قرار داده است.
کد خبر: ۱۶۲۷۶۵

هفته گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس از ارائه این سرویس توسط OpenDNS    خبر داد و اعلام کرد که این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که سایت‌های اینترنتی را در دسته‌های مختلفی چون «قماربازی»، «جنسی و غیر اخلاقی»، «شبکه‌های عمومی» و ... برچسب‌گذاری کنند و بوسیله این برچسب‌گذاری مقدمات فیلتر شدن آن سایت‌ها را فراهم کنند. به عنوان مثال چنانچه تعداد زیادی از کاربران اینترنتی یک سایت اینترنتی را با برچسب «غیر اخلاقی» علامت‌گذاری کنند، این سایت به لیست سیاه موجود در سیستم مرجعOpenDNS    اضافه خواهد شد. از طرف دیگر مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی می‌توانند از لیست سیاهی که در این سیستم ذخیره شده و کاربران اینترنتی سراسر دنیا در تهیه آن نقش داشته‌اند برای شناسایی سایت‌های غیر اخلاقی و فیلتر کردن آنها استفاده کنند.

مسوولا‌نOpenDNS   معتقدند که کارایی این سرویس از نرم‌افزارهای تجاری موجود در بازار و شبکه اینترنت بیشتر است. چرا که خود کاربران بهترین عنصر برای تشخیص و شناسایی این سایت‌ها هستند و به این ترتیب ضمن افزایش سرعت در شناسایی سایت‌های جدید، نتیجه مطلوب‌تری نیز کسب خواهد شد.

شرکتOpenDNS   قبلاً هم در زمینه راه‌اندازی سیستم‌های فیلترینگ فعالیت داشته و با همکاری یک شرکت نرم‌افزاری به نام St Bernard   سیستمی برای شناسایی سایت‌های فیشینگ و همچنین فیلتر کردن سایت‌های جنسی طراحی کرده است. البته در این سیستم از قابلیت‌های جدید برچسب‌گذاری استفاده نشده بود.

شرکت OpenDNS   در حال حاضر بیش از 4‌‌‌میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد که از طریق اینترنت از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند و بنا به پیش‌بینی مسوولا‌ن این شرکت، درصد بالایی از این کاربران می‌توانند در سیستم جدید فیلترینگ OpenDNS   نقش اساسی ایفا کنند.

لازم به توضیح است که سرویس فیلترینگ OpenDNS   برای تمام کاربران شبکه اینترنت رایگان بوده و کاربری آن نیز بسیار آسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این سرویس نیز می‌توانید به سایت اختصاصی این شرکت با آدرس
www.opendns.com   مراجعه کنید.

 سید شهرام نقوی‌الحسینی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها