واحد مرکزی خبر: معاون وزیر نفت گفت: تعهد شرکت ملی گاز ایران درباره گازرسانی به صنایع فقط برای 8 ماه نخست سال است.
کد خبر: ۱۵۴۲۴۴

سیدرضا کسائی زاده در پاسخ به این که آیا قطع گاز کارخانه سیمان تهران صحت دارد، گفت: بله.
وی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران ، سوخت گاز کارخانه سیمان تهران را قطع کرده است ، گفت: طبق توافق انجام شده میان شرکت گاز و وزارت صنایع و معادن ، ما متعهدیم سوخت گاز صنایع کشور را فقط برای 8 ماه نخست سال تامین کنیم.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز بخش خانگی در ماه های آذر، دی ، بهمن و اسفند شرکت گاز مجبور است گاز صنایع را قطع و به بخش خانگی تزریق کند.
کسائی زاده گفت: صنایع کشور باید در طول 8 ماه نخست سال ، سوخت دوم خود یعنی نفت کوره و مازوت را به اندازه کافی ذخیره کنند تا در فصل سرما دچار کمبود سوخت نشوند.
وی درباره میزان مصرف گاز افزود: با توجه به این که سالانه 50 میلیون مترمکعب به مصرف گاز کشور افزوده می شود، از شهروندان درخواست می شود در بهینه مصرف کردن و صرفه جویی گاز طبیعی کوشا باشند.
معاون وزیر نفت در پاسخ به این که آیا با توجه به فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف گاز عملا شاهد کاهش مصرف هستیم ، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار درصددیم اطلاعات حاصل از مصرف گاز را ماهانه جمع آوری و به اطلاع عموم برسانیم.
کسائی زاده با این حال افزود: درباره این که مصرف گاز کاهش یافته یا خیر، هنوز نمی شود نظر داد.
وی همچنین درباره تامین گاز جایگاه های CNG کشور گفت: با توجه به این که گاز طبیعی فشرده (CNG) نیز به شبکه گاز شهری وصل است ، امیدواریم با صرفه جویی در مصرف ، مشکلی دراین باره پیش نیاید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها