تازه‌ترین سریال از آنتن شبکه یک سیما؛

طنز «روزی روزگاری آبادی»

سریال «روزی روزگاری آبادی» با نگاهی طنزآمیز به مسائل امنیتی و اقتصادی در حوزه کشاورزی، تازه‌ترین سریال تلویزیون به شمار می‌رود که از آنتن شبکه یک سیما در حال پخش است. حسن وارسته، نویسنده این اثر، در گفت‌وگویی درباره نحوه شکل‌گیری ایده، روند نگارش و همکاری با کارگردان این سریال توضیحاتی داده است.
سریال «روزی روزگاری آبادی» با نگاهی طنزآمیز به مسائل امنیتی و اقتصادی در حوزه کشاورزی، تازه‌ترین سریال تلویزیون به شمار می‌رود که از آنتن شبکه یک سیما در حال پخش است. حسن وارسته، نویسنده این اثر، در گفت‌وگویی درباره نحوه شکل‌گیری ایده، روند نگارش و همکاری با کارگردان این سریال توضیحاتی داده است.
کد خبر: ۱۵۳۴۷۸۷

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، حسن وارسته، نویسنده سریال «روزی روزگاری آبادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما درباره نحوه شکل‌گیری ایده اصلی سریال اظهار کرد: من ابتدا در قالب یک طرح پژوهشی، روی موضوع جاسوسی در حوزه کشاورزی و آسیب‌هایی که به بخش کشاورزی کشور وارد می‌شود کار می‌کردم.

در تحقیقاتم به مسائل مهمی مثل جاسوسی در باغات پسته رسیدم و متوجه شدم رقبای خارجی چطور گاهی برای تضعیف کشاورزی کشور از ترفند‌های پیچیده استفاده می‌کنند. از دل همان پژوهش‌ها، ایده یک داستان امنیتی شکل گرفت.

وی ادامه داد: با چنین سوژه‌ای انتظار می‌رفت کار به سمت یک درام امنیتی کاملاً جدی برود، اما من مسیر دیگری را انتخاب کردم و ترجیح دادم این موضوع جدی را با زبان طنز و طعنه‌آمیز روایت کنم، چرا که معتقدم به‌اندازه کافی آثار کاملاً جدی و امنیتی ساخته شده‌اند. دلم می‌خواست در کنار پرداختن به مفاهیم مهم، مخاطب هم حال خوبی از دیدن سریال بگیرد؛ یک ترکیب از آگاهی‌بخشی، انتقاد اجتماعی و طنز.

وارسته در خصوص چرایی تغییر نام سریال از «پسته خندان» به «روزی روزگاری آبادی» نیز اظهار کرد: این تغییر نام سلیقه آقای سهیلی‌زاده بود و من نیز به نظر او احترام گذاشتم.

وی با اشاره به همکاری با حسین سهیلی‌زاده، کارگردان سریال نیز بیان کرد: در ابتدا من طرح و نسخه کامل فیلمنامه را آماده کرده بودم. بعد از انتخاب آقای سهیلی‌زاده به‌عنوان کارگردان، چند جلسه با او داشتیم. در این جلسات برخی پیشنهاد‌ها مطرح شد که لازم بود اضافه یا اصلاح شود، مثلاً قصه شخصیت «جمیله» در تعامل با آقای سهیلی‌زاده شکل گرفت و مطابق نگاه او بازنویسی شد.

نویسنده سریال «روزی روزگاری آبادی» ادامه داد: از جایی به بعد، چون خودم هم درگیر تولید سریال دیگری بودم (که هم‌زمان تقریباً از بهمن‌ماه تولیدش شروع شد)، تعامل ما بیشتر در حد تماس تلفنی ادامه پیدا کرد. طبیعی است که در مرحله تولید، کارگردان نگاه و سلیقه خود را وارد کار کند و این حق اوست.

وارسته در پاسخ به این سؤال که آیا شما در انتخاب بازیگران نقشی داشتید، پاسخ داد: خیر، انتخاب بازیگران کاملاً برعهده کارگردان و تیم تولید بود و من دخالتی نداشتم.

نویسنده سریال «روزی روزگاری آبادی» همچنین در خصوص چگونگی انتخاب لوکیشن و روستای شادآباد گفت: در فیلمنامه از ابتدا موقعیت روستایی برای ما مهم بود. بخشی از صحنه‌ها در یک روستای واقعی گرفته شد و بخش دیگر در فضای ساخته‌شده سریال. برای اینکه به هیچ منطقه یا فرد خاصی برنخورد، تصمیم گرفتیم نام روستا را خیالی بگذاریم و اسمش شد شادآباد.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از روند تولید و نتیجه سریال چیست، اظهار کرد: واقعاً هنوز زود است که درباره نتیجه نهایی قضاوت کنم، چون تازه پخش سریال شروع شده است. اما چیزی که می‌دانم این است که سهیلی‌زاده کارش را بلد است و تجربه موفق در سریال‌سازی دارد و معمولاً آثارش از جمله آثار پُرمخاطب تلویزیون بوده است. امیدوارم «روزی روزگاری آبادی» هم بتواند همان مسیر موفق را ادامه بدهد؛ اثری که هم مردم را بخنداند و هم فکرشان را درگیر کند.

وارسته  به فعالیت‌های اخیر خود اشاره کرد و گفت: این اواخر مشغول ساخت سریال کمدی «بهار شیراز» بودم که قرار است از شب اول زمستان هر شب روی آنتن شبکه دو سیما برود.

newsQrCode
برچسب ها: روزی روزگاری
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها