یزد گام بلند در اقتصاد سبز برداشت؛

آغاز طرح ایجاد باغ‌های آنغوزه با مشارکت واحدهای دانش‌بنیان

آغاز طرح ایجاد باغ‌های آنغوزه با مشارکت واحدهای دانش‌بنیان
در حاشیه گردهمایی سالانه معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی کشور، نشست تخصصی برنامه‌ریزی برای ایجاد باغ‌های آنغوزه براساس زنجیره ارزش برگزار شد؛ نشستی که می‌تواند آغازگر تحولی نو در توسعه کشاورزی پایدار و اقتصاد گیاهان دارویی در یزد باشد.
کد خبر: ۱۵۳۰۵۷۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین یزد، ، این نشست با حضور اکبر شیخعلیشاهی معاون بهبود تولیدات گیاهی، محمدرضا غفاریان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و محمدمهدی شطرنجی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد و طی آن تفاهم‌نامه همکاری با یک واحد دانش‌بنیان برای طراحی و احداث باغ‌های آنغوزه در یزد به امضا رسید.

شیخعلیشاهی در حاشیه این نشست اظهار کرد:هدف از اجرای این طرح، توسعه کشت آنغوزه با مدیریت هوشمند، سازگاری با تغییرات اقلیمی و مقابله با تنش‌های ناشی از خشکسالی است. وی این اقدام را الگویی کارآمد در مسیر تولید پایدار، ایجاد اشتغال منطقه‌ای و ارزش‌آفرینی در صنایع دارویی و صادراتی دانست.

در ادامه، غفاریان مدیر باغبانی یزد نیز با اشاره به اهمیت ایجاد باغ‌های آنغوزه بر پایه زنجیره ارزش گفت:این رویکرد، تلفیقی از دانش فنی، مدیریت بهینه منابع و برنامه‌ریزی بلندمدت است که می‌تواند آینده‌ای روشن در مسیر توسعه پایدار و هوشمندسازی کشاورزی استان رقم بزند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست از پایلوت باغ ۱۷ هکتاری آنغوزه در نیشابور بازدید کردند تا روند اجرایی و الگوی کاربری آن را بررسی کرده و از تجربه‌های موفق این طرح در توسعه باغ‌های مشابه بهره‌برداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات

نیازمندی ها