
به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، جوکار در نشست با اعضای هیئت علمی و نمایندگان دانشجویی، با تأکید بر ضرورت بازگشت دانشگاهها به مسیر مهارتمحوری گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور این است که نه تنها کار خوب انجام نمیدهیم، بلکه کار را نیز خوب انجام نمیدهیم. نتیجه آن بهرهوری پایین و تحقق ناقص برنامههای توسعه است.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد فارغالتحصیلان دانشگاه ملی مهارت جذب بازار کار میشوند، این دانشگاه را یکی از الگوهای موفق پیوند میان علم و صنعت دانست و افزود: رشد ۸ درصدی هدفگذاریشده در برنامه هفتم، یکسومش باید از محل افزایش بهرهوری تأمین شود و محور بهرهوری، مهارت است. بنابراین مسیر تحقق اهداف ملی از تقویت این دانشگاهها میگذرد
جوکار در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تفاوتهای فاحش در حمایت مالی از دانشگاهها تصریح کرد: چرا سرانه یک دانشجو در برخی دانشگاهها ۱۸ میلیون تومان است اما در دانشگاه ملی مهارت تنها ۸ میلیون تومان؟ این تبعیض آموزشی قابل قبول نیست. از سوی دیگر، تجهیزات موجود مربوط به چند دهه قبل است و با فناوریهای نسل گذشته نمیتوان دانشجوی امروز را تربیت کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان برای رفع مشکلات موجود چند راهکار را مطرح کرد که از جمله آنها میتوان به استقلال ساختاری دانشگاه، انعقاد تفاهمنامههای عملیاتی با صنایع بزرگ مانند فولاد آلیاژی، و اصلاح قوانین محدودکننده اشاره کرد. وی تأکید کرد: دانشگاه مهارتی نباید به شکل پردیسی اداره شود. باید جایگاه مستقل و نقش ملی آن به رسمیت شناخته شود
جوکار در پایان خواستار ارائه مکتوب مجموعه مشکلات و مطالبات دانشگاه شد تا زمینه پیگیریهای رسمی و مستمر در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
کاظم اولیایی در گفتوگو با جامجم از رفتارهای خارج از ادب و فرهنگ بعضی فوتبالیستها انتقاد کرد
امیدعلی مسعودی معقتد است در سنت شیعی، گریه یکی از ابزارهای مهم انتقال معنا و حفظ هویت دینی بوده است
در گفتوگو با رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بررسی شد