رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی پایدار و افزایش بهره وری نقش بسزایی دارد

با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و رشد جمعیت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی پایدار و افزایش بهره وری این صنعت نقش بسزایی دارد.
با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و رشد جمعیت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی پایدار و افزایش بهره وری این صنعت نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۱۴۷۳۳۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، نشست علمی در خصوص معرفی تکنولوژی های روز دنیا در حوزه کشاورزی در راستای بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان و فناورانه در ارتقای سطح آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی در سالن آمفی تئاتر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی و فعالان صنعت کشاورزی استان در شهرستان ارومیه برگزار شد.

خسرو شهبازی در این مراسم اظهار کرد: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی مخصوصا در علوفه دامی، مبارزه با آفات و بیماریها، تعیین نیاز بذری مناسب با محیط کشت، کاهش قیمت ها و افزایش صادرات محصولات کشاورزی، حفظ منابع زیست محیطی، کاهش بهره برداری از سفره های زیر زمینی و کاهش مهاجرت به شهرها از جمله موضوعاتی است که با استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی میسر می شود.

شهبازی افزود: توسعه فناوری استفاده از انرژی خورشیدی نیاز اصلی این بخش است و به عنوان یک راهکار نوین، به شدت در حال گسترش است.

همچنین استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان منبع اصلی برق برای کشاورزی، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به شدت کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: کشاورزان پیشرو، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و محققان از علم و دانش شرکت های فناور برای پیشبرد و توسعه کشاورزی دراستان استفاده کنند.

شهبازی با بیان اینکه فناوری های سیستم مدیریت آب متمرکز در شمال استان در حال اجرا است که باید توسعه یابد، افزود: اینترنت های هوشمند و استفاده از رباط ها هم می تواند در کشاورزی پایدار نقش بسزایی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها