حمله به انتقادات!

همه منتظر نتیجه اتحاد وهمدلی بازیکنان تیم‌ملی هستند؛درست چند روز بعد از دیدار جنجالی ایران و قرقیزستان. درآن بازی تیم‌ملی به‌سختی یک برصفر برنده شدو انتقادات از امیر قلعه‌نویی و تیم‌ملی دقیقا بعد ازشروع در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی کلیدخورد.
کد خبر: ۱۴۷۲۰۴۹
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
مهدی طارمی آن شب به نمایندگی از بازیکنان مصاحبه کرد، امابعدبه این نتیجه رسیدند که بایداتحاد وهمدلی خود را با شعار همیشگی حفظ کنند و در عین حال از طرفداران بخواهند دوباره پشت تیم ملی باشند. این بود که عکس تیمی با شعار «یک ملت، یک ضربان قلب» را منتشر کردند تا به همه بگویند نماینده‌شان هستند و دوست دارند تیم‌ملی موفق باشد.  این اتفاق پای پرواز به دبی افتاد و از آن پس، آرامش در اردوی تیم ملی حکمفرما شد. امیر قلعه‌نویی نیز در روزهای گذشته با اشاره به عملکردی که امارات در اولین بازی مقدماتی برابر قطر داشت، به بازیکنان گفت اجازه ندهند هیچ‌گونه حاشیه‌ای آنها را از هدف‌شان که صعود است، دور کند.  یکی از موارد حاشیه‌ای در آستانه بازی این بود که اماراتی‌ها ضمن دعوت هواداران‌شان به ورزشگاه، بلیتی به ایرانی‌های دبی نفروختند. این بود که مسئولان فدراسیون فوتبال اعتراض کردند، چون هواداران هم در یکی دو روز گذشته به هتل تیم ملی رفتند و خواهان آن شدند به میزبان فشار بیاورند. دیروز نامه‌ای به فدراسیون فوتبال امارات ارسال شد. بازیکنان تیم ملی هم شاکی بودند که چرا برخلاف همیشه به آنها بلیتی داده نشده تا آنها در اختیار اعضای خانواده و آشنایان خود قراردهند. اتفاق دیگری که در اردوی تیم ملی رخ داد، عارضه قلبی مهدی نبی، سرپرست تیم ملی بود. او سریعا به بیمارستان منتقل شد و گویا حال عمومی‌اش خوب است. 
   
امیدواری امیر
با این‌که نگرانی‌ها درباره بازی امارات زیاداست، اما قلعه‌نویی و بازیکنان تیم ملی نگرانی آنچنانی ندارند. تیم ملی در روزهای گذشته به طور مداوم تمرین کرده و امیر از وضعیت بازیکنان راضی‌تر شده است.اولین بازی سخت بود، به این جهت که بعضی بازیکنان با آمادگی کمتری وارد اردو شدند. مثل علیرضا جهانبخش یاسامان قدوس. فصل تازه شروع شده و هنوز بازیکنان به آمادگی صددر‌صد نرسیده‌اند و اکثر فصل بدنسازی سختی داشته‌اند.به همین دلیل توقع قلعه‌نویی این است که ملی‌پوشان بازی روان‌تر و بهتری را مقابل امارات انجام دهند. از سویی وضعیت زمین چمن هم مطلوب است وبازیکنان همواره درزمین صاف، عملکرد بهتری دارند. تیم ملی امشب از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه بن‌زاید شهر العین به مصاف حریف خود می‌رود. 

مقایسه قلعه‌نویی و بنتو

بنتو
۶ قهرمانی 

آمار ملی
۱۲۰بازی
۲۷ برد 
۲۰مساوی 
۲۸ باخت

آمار باشگاهی

۲۶۶ بازی
۱۵۴ برد 
۶۷ مساوی 
۴۵ باخت 

قلعه‌نویی
۷ قهرمانی

آمار ملی
۴۱ بازی
۲۹ برد 
۱۰ مساوی 
۲ باخت 

آمار باشگاهی

۶۸۹ بازی
۳۴۶ برد 
۲۱۳ مساوی 
۲۸۱ باخت

۰
آخرین باری که امارات در یک بازی رسمی تیم ملی ایران را شکست داد به چه زمان برمی‌گردد؟ حتی هوش مصنوعی هم پاسخی برای این سوال ندارد، چون تیم ملی امارات هرگز در یک دیدار رسمی موفق به شکست دادن ایران نشده است. در ۱۴ بازی رسمی دو تیم ۱۱ بار ایران برده و سه بار هم کار به تساوی کشیده است. 

۰۱
با این حال در پرونده تقابل‌های رودرروی ایران و امارات یک برد جلوی نام تیم عربی ثبت شده است که مربوط می‌شود به یکی از پنج تقابل دوستانه دو تیم. امارات درست ۲۸ سال پیش در شهریور ۱۳۷۶، تیم تحت هدایت محمد مایلی کهن را در ابوظبی سه بر یک شکست داد. این تنها برد امارات مقابل ایران بود.

۰۴
در بین نفرات کنونی تیم ملی ایران، تنها بازیکنی که سابقه گلزنی به امارات را دارد مهدی طارمی است. طارمی اتفاقا با زدن چهار گل به امارات، بهترین گلزن تقابل‌های دو تیم است و کریم باقری با سه گل، در رده بعدی قرار دارد. طارمی دو بار در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و دو بار هم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ دروازه امارات را گشود.

۰۶
تیم ملی در شرایطی امشب در ورزشگاه بن‌زاید به مصاف امارات می‌رود که در هر شش بازی قبلی خود مقابل این تیم برنده از زمین بیرون آمده است. در واقع از سال ۱۳۸۸ تا الان، تمام بازی‌های ایران و امارات به سود تیم ملی کشورمان تمام شده است. در تقابل‌های دو تیم ایران و امارات، شش پیروزی متوالی یک رکورد محسوب می‌شود.

۰۸
حتی در بازی‌هایی که در امارات برگزار شده، برتری با ایران است. ایران و امارات تاکنون هشت بار در امارات به مصاف هم رفته‌اند که شش بازی با پیروزی تیم ملی کشورمان همراه بود، یک‌بار اماراتی‌ها بردند و یک بازی هم مساوی شده است. آخرین تقابل دو تیم در امارات در دور رفت مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود که ایران با گل طارمی پیروز شد. 

۱۵
تیم‌های ملی ایران و امارات از سال ۱۳۵۹ تا به امروز ۱۹‌بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل این تقابل‌ها، ۱۵ پیروزی برای تیم ملی ایران، یک پیروزی برای تیم امارات و سه تساوی بوده ‌است. برد سه بر صفر، پرگل‌ترین برد ایران مقابل امارات بوده که تاکنون چهار بار تکرار شده و آخرینش هم به جام ملت‌های ۲۰۱۱ برمی‌گردد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها