نشریه رای‌الیوم در تحلیلی اعلام کرد:

اسراییل کوچک درحال کوچک‌تر شدن است

نشریه رای‌الیوم در تحلیلی با اشاره به معجره طوفان الاقصی در سرزمین فلسطین به تشریح تحولات انتفاضه مسلحانه بی‌سابقه اخیر کرانه باختری ضد رژیم صهیونیستی و آشکار شدن نشانه وحدت میدان و همبستگی معنوی، سیاسی و نظامی میان اهالی کرانه باختری و باریکه غزه پرداخت.
کد خبر: ۱۴۷۰۸۵۰

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم،نشریه رای‌الیوم در تحلیلی با اشاره به معجره طوفان الاقصی در سرزمین فلسطین به تشریح تحولات انتفاضه مسلحانه بی‌سابقه اخیر کرانه باختری ضد رژیم صهیونیستی و آشکار شدن نشانه وحدت میدان و همبستگی معنوی، سیاسی و نظامی میان اهالی کرانه باختری و باریکه غزه پرداخت.

نشریه الکترونیکی رای الیوم در سرمقاله جدید خود به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر جهان عرب آورده است: کرانه باختری فلسطین این روز‌ها به صحنه انتفاضه مسلحانه بی سابقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده که این امر نشانگر وحدت میدان در داخل فلسطین و یکپارچگی سیاسی، نظامی و معنوی بین باریکه‌ غزه و کرانه باختری است.

کرانه باختری قتلگاه اصلی رژیم اشغالگر است و انتفاضه مسلحانه جدید، سلاح‌های پیشرفته و شجاعت جوانان مبارز آن، جملگی نقطه عطف اساسی در جنگ عربی و اسرائیلی محسوب شده و از آغاز فروپاشی سلطه‌ رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های اشغالی فلسطین حکایت دارد و نیز آغاز مسیر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فلسطین با قدرت و شتاب معجزه آسا محسوب می‌شود.

سردبیر رای‌الیوم ادامه داد: تفاوت کرانه باختری با باریکه‌ غزه این است که کرانه‌ باختری با اشغالگران و شهرک‌های آن‌ها درهم تنیده و مساحت آن چندین برابر باریکه غزه است؛ نخستین انتفاضه مسلحانه کرانه باختری در سال ۲۰۰۰ میلادی پس از شکست کمپ دیوید آغاز شد و چهار سال به طول انجامید و متاسفانه به دلیل تن دادن یاسر عرفات به فشار‌ها و گرفتار شدن او در فریبکاری صهیونیست‌ها با ترغیب کشور‌های عربی و بین المللی، این انتفاضه ناکام ماند.

اما موضوع جدید تحولات اخیر، تنها وحدت میدان و همبستگی مسلحانه با باریکه غزه و مبارزان آن نیست بلکه وحدت گروه‌ها و هماهنگی کامل بین آن‌ها در همه‌ سطوح و عبور از پیمان اسلو و ساقط کردن آن و نیز زدودن مشروعیت دروغینی است که در پس آن پنهان شده است.

وقتی که گردان‌های شهدای الاقصی در کنار گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس و سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و مبارزان یگان ابوعلی مصطفی (وابسته به جبهه آزادی بخش فلسطین) با قدرت وارد میدان می‌شوند، این بدان معناست که جنبش فتح جدید با قدرت به میدان آمده و به فراخوان‌ها برای بسیج عمومی لبیک گفته است؛ موضوعی که به درگیری‌های میدانی قهرمانانه‌ای منجر شده که چه بسا همتا‌های آن‌ها در باریکه‌ غزه در برابرش سرتعظیم فرود آورند و باعث شود که نتانیاهو و مقامات عالیرتبه ارتش او دچار حسرت و پشیمانی شوند.

جنبش فتح قوی‌ترین جنبش در کرانه باختری است و مشارکت آن در نبرد علیه اشغالگران در شمال کرانه باختری به معنای پاره کردن ردای سیاه و پلید پیمان اسلو و بازگشت به سرچشمه اصلی یعنی مبارزه مسلحانه به عنوان تنها راه آزادی کامل فلسطین است.

به میدان آمدن گردان‌های شهدای الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) و تاسیس دو شاخه وابسته به آن به نام‌های ابوعلی ایاد و عرین الاسود، نه فقط به معنای پایان تشکیلات ننگین خودگردان است بلکه به معنای ازهم گسیختگی نیرو‌های امنیتی شصت هزار نفری آن و پیوستن شمار زیادی از آن‌ها به گردان‌های مقاومت و قیام علیه اسلو و پایان دادن به بزرگترین خیانت در تاریخ فلسطین یعنی دفاع از اشغالگران و سرکوب نیرو‌های مقاومت در ازای فریب بزرگی به نام تشکیل دو کشور است.

عبدالباری عطوان با اشاره به اینکه اشغالگران اسرائیلی در دو روز گذشته برای اولین بار از بالگرد‌ها و پهپاد برای مقابله با انتفاضه مسلحانه کرانه باختری استفاده کردند، می‌نویسد: مسأله، سلاح مدرن و پیشرفته نیست بلکه مسأله، اراده و صلابت و عزم برای مقاومت تا شکست اشغالگری و پایان آن بعد از ۳۰سال است. انتفاضه مسلحانه کرانه باختری آغاز شده است و متوقف نخواهد شد و چه بسا به مناطق اشغالی سال۴۸ هم کشیده شود. آن‌ها دو عنصر بسیار مهم را برای آزادی سرزمین‌های فلسطین در اختیار دارند؛ یعنی سلاح و اراده و صف طولانی شهدا.

عملیات شهادت طلبانه در عمق اسرائیل دوباره برگشته است؛ درست همانند عملیات سال‌های گذشته که شیمون پرز را وادار به تسلیم کرد.

کرانه باختری به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جنگل اسلحه است و تکنولوژی تولید موشک‌ها در غزه شروع به نفوذ به کارخانه‌های زیر زمینی آن کرده است.

اگر شمال فلسطین اشغالی به دلیل موشک‌های مقاومت اسلامی لبنان از شهرک نشینان اسرائیلی خالی شده است، همتایان آن‌ها در شمال و جنوب کرانه باختری هم به سرعت شروع به کوچ خواهند کرد و اسرائیل کوچک در حال کوچک‌تر شدن و اسرائیل بزرگ هم به یک توهم تبدیل شده است.

عطوان می‌نویسد: این‌ها معجره طوفان الاقصی است که از قلب باریکه غزه سربرآورد و در حال گسترش به کرانه باختری و از آنجا به بیشتر پایتخت‌های بزرگ عربی است و روند فرار تنها به شهرک نشینان اسرائیلی محدود نخواهد شد و بدون‌شک همه‌ رهبران عرب را که به صورت آشکار یا پنهان با صهیونیست‌ها همدست شده اند نیز در برخواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها