معاون برون مرزی صدا و سیما عنوان کرد

توسعه همکاری رسانه‌ای ایران و جمهوری آذربایجان

بررسی تقویت همکاری‌های رسانه‌ای ایران و بورکینافاسو

در دیدار سفیر کشور آفریقایی بورکینافاسو در تهران با معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما، راه‌های تقویت همکاری‌های رسانه‌ای دوجانبه و پوشش رسانه‌ای رویداد‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بررسی شد. محمد کابوره، سفیر بورکینافاسو با احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما در تهران دیدار و گفتگو کرد. محمد کابوره، سفیر بورکینافاسو در این دیدار گفت: قبل از هر چیز بسیار سپاسگزارم که با وجود مشغله زیاد فرصت این دیدار به‌سرعت فراهم شد.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۲۶

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، وی افزود: روابط دو کشور ایران و بورکینافاسو در سطح خوبی قرار دارد و من ضمن خوشحالی و قدردانی از این اتفاق، حامل پیام اعتماد کامل مقامات کشورم به شما هستم. کشور ما تمایل بسیار زیادی به تقویت و گسترش روابط دوجانبه دارد و به‌ویژه این موضوع در مشارکت‌های رسانه‌ای می‌تواند نمود بیشتری داشته باشد.
سفیر بورکینافاسو در تهران ادامه داد: موضوع دیدار امروز من با شما ضمن ابراز احترام، این است که بتوانیم یک مشارکت گسترده با رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران برای پوشش رویداد‌های آتی کشورم داشته باشیم.
کابوره افزود: در سال پیش‌رو، دو رویداد اقتصادی مهم در کشورم اتفاق می‌افتد که عبارتند از برگزاری هفدهمین نمایشگاه دوسالانه صنایع‌دستی که از ۲۵ اکتبر تا ۳ نوامبر ادامه خواهد داشت و دومین رویداد هم برگزاری هفته فعالیت‌های حوزه معدن در آفریقا به میزبانی واگادوگو، پایتخت این کشور از ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ خواهد بود.
سفیر بورکینافاسو ادامه داد: برای برگزاری این دو رویداد بسیار مهم، از رادیو و تلویزیون‌های معاونت برون‌مرزی دعوت می‌کنم پوشش گسترده‌ای برای آن داشته باشند، چراکه بیشتر کشور‌های آفریقایی از جنوب تا شمال قاره در آن حضوری فعال دارند.
وی ادامه داد: برای نمایشگاه امسال ما انتظار حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از ۵۰ کشور جهان را داریم، به همین دلیل من اینجا هستم تا از رادیو و تلویزیون‌های جمهوری اسلامی ایران دعوت کنم که برای پوشش گسترده این رویداد‌ها حضور یابند، البته فضای کاملی هم برای هنرمندان ایرانی اختصاص داده شده است.
کابوره ادامه داد: حضور در این دو آوردگاه پیشنهادی با شرایط برد ــ برد است. ۱۷ سپتامبر برابر با ۲۷ شهریور ویدئوکنفرانسی میان سفارت بورکینافاسو، اتاق بازرگانی ایران و بورکینافاسو برقرار می‌شود و فرصت‌های تجاری میان دو کشور بررسی خواهد شد.
دکتر احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما نیز گفت: موارد مورد درخواست به بخش‌های مختلف خبری صداوسیما اطلاع داده خواهد شد و امیدوارم بتوانیم پوشش خوبی از این دو رویداد داشته باشیم.
نوروزی افزود: نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که تصویر روشنی از آفریقا و کشور بورکینافاسو در ذهن مردم دنیا نیست و البته بیشتر کشور‌ها هم تصویر درستی از ایران ندارند.
وی ادامه داد: در قاره آفریقا بنا به دلایل مختلفی کشور‌های استعماگر حضور همیشگی دارند و مداخلات گسترده‌ای در صحنه سیاسی این کشور‌ها می‌کنند، از این رو عمر دولت‌های مختلف در کشور‌های آفریقایی کوتاه است.
نوروزی افزود: کشور بورکینافاسو در این چند سال گذشته تغییرات سیاسی گسترده‌ای را تجربه کرده است. البته هر بار که رهبران مردمی با تکیه بر خواست مردم به قدرت رسیده‌اند، توسعه و پیشرفت گسترده‌ای برای کشورشان به ارمغان آوردند.
معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما افزود: یکی از راه‌هایی که کمک به عمر بیشتر دولت‌ها می‌کند، برخورداری از هویت و ماهیت ملی و مردمی است. همکاری رسانه‌ای با کشور‌هایی که ماهیت و هویت مردمی و مستقل دارند می‌تواند نتایج ثمربخشی داشته باشد. بورکینافاسو کشوری مهم در غرب آفریقاست که البته همکاری رسانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران که در غرب‌آسیا کشوری مقتدر است می‌تواند سرآغاز توسعه پایدار شود.
نوروزی ادامه داد: نزدیک به نیم قرن از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در طول این سال‌ها با توجه به تلاش مردم ایران برای استقرار اراده مردمی و نیز ریشه‌دار بودن حکومت در میان مردم شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در ایران هستیم که پیشنهاد می‌کنم این تجربه در اختیار مردم بورکینافاسو قرار گیرد.
وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت ریشه در مردم ایران دارد و این ایدئولوژی به پایداری ایده‌های رهبران کشور کمک کرده است.
نوروزی افزود: بورکینافاسو کشوری مهم در غرب آفریقاست و اقدام اخیر مردم این کشور در بیرون‌راندن نظامیان فرانسوی از کشور، باعث حقارت دولت فرانسه شده است.
معاون برون‌مرزی ادامه داد: مردم دو کشور از رسانه‌های خود تقاضا دارند تا تصویر بسیار واضح و روشنی از شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهایشان در اختیار قرار گیرد و این با ایجاد جریان رسانه‌ای مشترک توسط دو کشور امکان‌پذیر است و معاونت برون‌مرزی سازمان از همین زمان اعلام آمادگی کامل برای ایجاد جریان رسانه‌ای مشترک را دارد.
حسین شیخیان، مدیر شبکه سحاب معاونت برون‌مرزی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر بورکینافاسو و هیات همراه، آمادگی شبکه متبوع خود برای همکاری و پوشش رویداد‌های مهم این کشور را اعلام کرد.
شیخیان گفت: در شبکه سحاب تلاشی به وسعت ۳۰ زبان اعم از انگلیسی، اسپانیایی، روسی، سواحیلی، فرانسوی، آلمانی، عبری، هوسایی و... در جریان است و ما از فرصت پیش‌رو به بهترین شکل برای همکاری و وحدت رسانه‌ای استفاده خواهیم کرد.
در این دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه، محمدرضا حاتمی مدیر گروه آفریقای شبکه سحاب، مهرداد کریم‌زاده سرپرست روابط عمومی معاونت برون‌مرزی و خانم سولاما رایزن اقتصادی و تجاری سفارت بورکینافاسو در تهران حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها