مومنی یک گام تا میدان فاطمی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح دیروز(۳۰ مرداد ۱۴۰۳) به بررسی صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور پرداختند.
کد خبر: ۱۴۶۹۸۲۱
 
در ابتدای این جلسه، ولی‌ا... بیاتی ضمن قرائت گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره وزیر پیشنهادی کشور از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های اسکندر مؤمنی خبر داد.همچنین ابراهیم رضایی، از نظر مساعد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی کشور سخن گفت.از طرف کمیسیون عمران هم عبدالجلال ایری، با قرائت گزارش کمیسیون متبوع خود، موافقت با پیشنهاد تصدی اسکندر مؤمنی برای پست وزارت کشور را اعلام کرد.
​​​​​​​در جلسه نوبت صبح دیروز مجلس، مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور سخنرانی کردند. ابتدا مخالفان صحبت کردند؛ مصطفی پوردهقان، از وزیر پیشنهادی کشور خواست که درحوزه‌های اجتماعی و در مواجهه با تنش‌ها و ناهنجاری‌ها بااستفاده از رویکردهای فرهنگی و اجتماعی برخورد کرده و همچنین به مسائل معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه داشته باشد.
حمیدرضا گودرزی هم بااشاره به تجربه خود در وزارت کشور گفت: درخواست ما این است که در انتخاب استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دقت فراوان کنیم.
محمد باقری هم با بیان این‌که اسکندر مومنی در حوزه‌های تخصصی مورد نیاز وزارت کشور نه تجربه‌ و نه علم دارد، گفت: وزیر کشور باید تجربه و علم کافی داشته باشد و نباید کسی که علم و تجربه کافی ندارد هدایت وزارتخانه را بر عهده بگیرد.وزیر این وزارتخانه  باید مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را درک کند.پس از سخنرانی مخالفان، نوبت به موافقان مومنی رسید. عباس صوفی با بیان این‌که کارنامه مومنی مثبت است، گفت: وقتی دردهه۸۰ یعنی قریب به ۲۰ سال پیش سالانه ۲۸ هزار نفر تلفات جاده‌ای داشتیم ایشان برنامه‌ای را اجرا کرد که این تلفات تا ۱۶هزار نفر کاهش پیدا کرد. این یعنی در کارنامه موفق سردار مؤمنی دو نکته  وجود دارد؛ اول این‌که این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و در چنین شرایطی دلیل ندارد ما دنبال افرادی برویم که کارنامه درستی ندارند، دوم این‌که به هر حال ایشان آدم موفقی است که در هر سمتی قرار گرفته، خوب عمل کرده است. محمد میرزایی هم با بیان این‌که بررسی شخصیت و برنامه‌های مومنی بیانگر آن است که رئیس‌جمهور محترم بهترین گزینه را برای وزارت کشور انتخاب کرده‌اند،‌ تصریح کرد: وظیفه نمایندگان محترم است که با رای بسیار بالا از این انتخاب حمایت کنند تا ان‌شاءا... ایشان باقدرت مسئول مدیریت و رهبری امور سیاست داخلی کشور شود. نصرا... پژمانفر هم با بیان این‌که وزیر پیشنهادی کشور برنامه مشخصی در حوزه‌های مختلف دارد، گفت که از جمله برنامه‌های مومنی، در بحث اتباع است.
   
برنامه هفتم توسعه مبنای عملکرد ما در وزارت کشور خواهد بود
درادامه این جلسه،‌اسکندر مومنی وزیرپیشنهادی کشورضمن دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه، با بیان این‌که قانون‌اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج‌ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها، تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود،گفت:می‌خواهیم بانظارت وکمک شما الگویی از وفاق ملی برای سربلندی ایران عزیز باشیم که شعار محوری رئیس‌جمهور محترم نیز بوده است.وی افزود: وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و در گامی بلندتر با تسهیلگری، مشارکت‌جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت‌سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی را برای تحلیل و تقلیل مشکلات کشور بگشاید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها