بازیگر دیوانه منطقه

با گذشت بیش از۳۰۰ روز ازجنگ فرسایشی طوفان‌الاقصی، ارتش و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان نتوانستند اهداف اعلام شده در جنگ غزه رامحقق کنند.علاوه بر این تل‌آویو طی ۱۰ماه اخیر نتوانست با راهبرد مؤثر وحدت میدان‌ها مقابله و زمینه توقف حملات مقاومت در جبهه‌های هفت‌گانه نبرد را فراهم کند. درچنین شرایطی بنیامین نتانیاهو در سخت‌ترین شرایط داخلی برای جلب رضایت افکار عمومی و ارائه دستاورد قابل‌توجه میدانی قرار دارد.
با گذشت بیش از۳۰۰ روز ازجنگ فرسایشی طوفان‌الاقصی، ارتش و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان نتوانستند اهداف اعلام شده در جنگ غزه رامحقق کنند.علاوه بر این تل‌آویو طی ۱۰ماه اخیر نتوانست با راهبرد مؤثر وحدت میدان‌ها مقابله و زمینه توقف حملات مقاومت در جبهه‌های هفت‌گانه نبرد را فراهم کند. درچنین شرایطی بنیامین نتانیاهو در سخت‌ترین شرایط داخلی برای جلب رضایت افکار عمومی و ارائه دستاورد قابل‌توجه میدانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۷۵
نویسنده محمد بیات - کارشناس مسائل غرب آسیا
براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته درشبکه ۱۳تلویزیون رژیم صهیونیستی ائتلاف نیروهای اپوزیسیون به رهبری گانتز  لاپید، ۶۱ کرسی رابه خوداختصاص خواهندداد.این درحالی است که ائتلاف راست‌گرای نتانیاهو فقط دارای۵۳ کرسی است! همزمان جامعه جهانی؛ به‌ویژه شرکای غربی تل‌آویو و اعضای خانواده اسرای صهیونیست نیزخواستار توقف هرچه سریع‌تر جنگ و برگشت آرامش به محدوده شرق مدیترانه و شمال اقیانوس هند هستند.در چنین شرایطی نتانیاهو برای بقا در پست نخست‌وزیری در یک دوراهی بزرگ قرار دارد. راه اول پذیرش شکست و تن دادن به قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت به‌عنوان نقطه پایان تجاوز به غزه و راه دوم انتخاب مسیر «بازیگران دیوانه» برای تداوم کشتار غیرنظامیان در نوار غزه و عبور از خطوط قرمز جهت جلب‌نظر افکار عمومی برای بقادرقدرت است.برهمین اساس ارتش رژیم صهیونیستی باتروررهبران وفرماندهان برجسته جنبش‌اسلامی‌حماس و حزب‌ا...لبنان در تهران و بیروت گام دیگر در جهت تشدید تنش با محور مقاومت برداشت.پیش از این رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار با کارگران، در‌خصوص ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و کشتار دیوانه‌وار مردم غزه فرازهای قابل‌تأملی را ایراد کرده بودند. 
حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای درباره ذات ضدانسانی رژیم اشغالگر قدس فرمودند: «تروریسم کیست؟ مردم غزه! مردم غزه از نظر آن حضرات تروریستند! یک دولت خبیث جعلی غاصب بی‌رحمی، در ظرف شش ماه، نزدیک ۴۰هزار آدم را که چند هزار نفرشان کودکند، به قتل می‌رساند، قتل‌عام می‌کند، [اما] او تروریست نیست و آن مردمی که زیر بمباران او هستند تروریستند!» 

معظم‌له در جریان سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)در‌خصوص اقدامات غیرعقلانی رژیم صهیونیستی برای فرار از شکست و کمک متحدان غربی به تل‌آویو فرمودند: «این‌که شما می‌بینید رژیم صهیونیستی با چنین شدتی و قساوتی به مردم بی‌دفاع غزه حمله می‌کند، واکنش عصبی رژیم به باطل شدن آن نقشه است.این‌که می‌بینید دولت آمریکا در مقابل چشم همه‌ مردم دنیا به این جنایت‌ها کمک می‌کند، به خاطرواکنش عصبی آنهاست ازباطل‌شدن نقشه‌ای که با زحمت زیاد،این نقشه را کشیده بودند. طوفان‌الاقصی یک چنین معجزه‌ای کرد. این طوفان‌الاقصی درست در وقت خود و در لحظه‌ خود اتفاق افتاد.  بنده البته نمی‌توانم ادعا کنم که طراحان طوفان‌الاقصی آیا می‌دانستند که چه کار بزرگی را دارند انجام می‌دهند یا نه ــ من نمی‌دانم ــ اما واقعیت این است که این کاری که اینها انجام دادند،  یک کاری بود که هیچ چیز دیگری نمی‌توانست جای آن را بگیرد؛ اینها یک توطئه‌ بزرگ بین‌المللی برای منطقه‌ غرب آسیا را با عملیات طوفان‌الاقصی از بین بردند و باطل کردند.» 
برهمین اساس در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد به این سؤال پاسخ دهیم که چرا رژیم صهیونیستی برای فرار از نابودی سیاست‌های وحشیانه‌ای همچون کشتار غیرنظامیان و ترور فرماندهان مقاومت را دنبال می‌کند.
 
تداوم قتل‌عام مردم غزه
یکی از تناقضات آشکار در گفتار و رفتار مقامات صهیونیست در جریان جنگ طوفان‌الاقصی ادعای آنها درخصوص توانایی ارتش و سرویس‌های امنیتی رژیم برای ترور هدفمند شخصیت‌های برجسته مقاومت به نحوی است که سایر اعضای خانواده، دوستان و حتی همراهان آنها آسیب نبینند! با وجود تکرار چنین ادعایی اما در میدان غزه جنگنده‌های رژیم صدها تن مواد منفجره بر سر زنان و کودکان فلسطینی انداختند که تاکنون به قتل‌عام ۴۰ هزار شهروند، عمدتا زن و کودک فلسطینی منجر شده است. این تناقض سبب شد تا کارشناسان مسائل نظامی از نسل‌کشی عامدانه مردم فلسطین در نوار غزه صحبت کنند.در اوایل سال جاری میلادی، آفریقای جنوبی به همراه ۱۲ کشور دیگر، رژیم صهیونیستی را در دادگاه لاهه متهم به نسل‌کشی کردند و خواستار محکومیت آن از سوی این مرجع بین‌المللی شدند.پیگیری‌های حقوقی اعضای ملل متحد سبب شد تا کریم‌خان، دادستان دادگاه لاهه نیز از بررسی پرونده سران رژیم به اتهام جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه با هدف صدور قرار بازداشت خبر دهد.برهمین اساس نخستین جلوه نتانیاهو برای دستاوردسازی و نمایش مذبوحانه پیروزی در غزه، کشتار زن و کودکان فلسطینی است. درحالی که گردان‌های عزالدین قسام با اتحاذ سیاستی هوشمندانه از انواع تاکتیک‌های جنگ شهری برای وارد کردن ضربه به نظامیان استفاده می‌کردند، واحدهای توپخانه و نیروهای هوایی رژیم سیاست غیراخلاقی هدف قراردادن بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و شهرک‌های غیرنظامی را در دستور کار قرار داده است.جنایت صهیونیست‌ها تنها به این نقطه ختم نشد، بلکه سران اسرائیل با قطع شریان آب سالم، جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه و فراهم‌کردن زمینه انتقال بیماری‌های واگیر در این منطقه فلسطینی‌نشین سعی کردند تا به صورت آگاهانه امکان زیست عادی را در این منطقه از بین ببرند.

ترور کورتلاش بی‌حاصل برای بقا
پرده دوم از جنایات رژیم صهیونیستی تشدید فعالیت کمپین ترور آنها علیه شخصیت‌ها و فرماندهان عالی‌رتبه مقاومت است. در چندماه اخیر دستگاه‌های اطلاعاتی آمان، شاباک و موساد سعی کردندتا با حذف افراد شاخصی همچون شهیدان سیدرضی موسوی، محمدرضا زاهدی، صالح العاروری، وسام طویل، فؤاد شکر ودرنهایت اسماعیل هنیه، اراده مقاومت را شکسته و خودرادر میان افکار عمومی فاتح میدان نشان دهند! این در حالی است که پیش از این ماشین ترور اسرائیل وآمریکا افراد شاخصی همچون شیخ احمد یاسین، عماد مغنیه و سپهبد قاسم سلیمانی را هدف قرار دادند، اما هیچ‌کدام از این اقدامات تروریستی خللی در روند فعالیت گروه‌های مقاومت ایجاد نکرد، بلکه سبب افزایش توان آنها در حوزه‌های مختلف شد. صهیونیست‌ها علاوه بر افزایش شانس بقا در صحنه سیاسی منطقه غرب آسیا، چهار هدف راهبردی را دنبال می‌کنند. نخست کشیدن پای جمهوری اسلامی ایران به درگیری‌های شرق عربی و ایجاد معادله تقابل مستقیم میان تهران ــ تل‌آویو، دوم کسب امتیازهای راهبردی از غرب مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تحریم اتحادیه اروپا و افزایش کمک‌های مالی ــ تسلیحاتی، سوم ایجاد افتراق در راهبرد وحدت میدان‌ها وتغییر معادله تعمیم آتش‌بس غزه به سایر جبهه‌های نبرد و در نهایت کسب دستاورد میدانی قابل‌توجه برای فروش به افکارعمومی.عملیات برق‌آسای طوفان‌الاقصی علاوه بر وارد کردن ضربه ترمیم‌ناپذیر به ساختارهای نظامی ــ امنیتی رژیم صهیونیستی؛ سبب تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت را فراهم آورد. به‌عبارت دیگر حمله پیچیده جنبش حماس علیه سرزمین‌های اشغالی سبب شد تا موازنه قوا در غرب آسیا به نفع تهران تغییر کند. در چنین شرایطی نتانیاهو و متحدان اولترا ارتدکس وی سعی کردند تا از طریق تخریب گسترده غزه، کشتار غیرنظامیان، صدور بحران به سایر نقاط منطقه و در عین تشدید فعالیت کمپین ترور این شکست استراتژیک را با سلسله اقداماتی تاکتیکی جبران کند! حال اعضای شبکه مقاومت با رونمایی از راهبرد وحدت میدان‌ها ضمن آشکار کردن توان واقعی خود برای محاصره رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در سراسر غرب آسیا، به‌دنبال ارتقای سطح نبرد به داخل شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی همچون تل‌آویو و حیفا هستند. در چنین صحنه‌ای رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن غیرنظامیان و ترور سران رشید مقاومت غزه قصد دارد تا نتیجه بازی باخته را تغییر دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها