اتفاقی که از فصل آینده قطعی می شود

اعلام رقم قرارداد تمام بازیکنان و مربیان لیگ برتر

آغاز لیگ‌برتر بیست و چهارم از امروز

بفرمایید فوتبال

المپیک، مسابقات جهانی مدال و افتخار؛ همه اینها هیجان خاص خودش را دارد اما فوتبالی‌ها همیشه یک جمله معروف دارند که می‌گویند: «فوتبال چیز دیگریست.»
کد خبر: ۱۴۶۸۹۶۱
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
میلیون‌ها بیننده پای گیرنده‌های تلویزیون؛ خیلی‌ها در ورزشگاه و خیلی‌ها البته مسرور از پیروزی‌ بالای ابرها. فقط در فوتبال است که خبر می‌رسد یک انسان؛ چون تیمش نبرده، چون بازیکن مورد علاقه‌اش به تیم دیگری رفته او هم تاب نیاورده و از این دنیا رفته!یا به قول مرحوم حمیدرضا صدر:« چطور ما به هنر و علی‌الخصوص فوتبال برای فرار از سختی‌های زندگی‌مون پناه می‌بریم؟»
خیلی‌ها می‌پرسند در این اوضاع بد اقتصادی، در شرایطی که همه دنبال لقمه‌ای نان هستند تا شکم‌‌شان را سیر کنند، یا در‌به‌در دنبال اجاره خانه، پرداخت وام، دست و پنجه کردن با بیماری و ... هستند فوتبال به چه کارمان می‌آید؟ اما باز هم دکتر صدر نگاه متفاوتی دارد و این جنون را به خوبی تشبیه می‌کند: «مگر در اروپا یا در خیلی از کشورهای آسیایی بحران اقتصادی نبوده یا نیست؟! آنها در همه آن بحران‌ها چطور به هنر، به موسیقی، به ورزش و فوتبال پناه بردند؟ در همه این دوران‌ها لحظه‌هایی وجود دارد، فوتبال ما را از واقعیت جدا نمی‌کند، همه ما عقل سلیم داریم و واقع‌بین هستیم اما در فوتبال، طی یک لحظه اتفاق‌هایی می‌افتد که برای لحظاتی سر از آب بیرون می‌آوریم و کمی نفس می‌کشیم.»
فوتبالی‌ها می‌دانند اطراف‌شان چه می‌گذرد و به همه چیز اشراف دارند. فوتبال برای نتیجه نیست و این نتیجه‌ها فقط عدد هستند، دویدن و تلاش کردن یک بعد فیزیکی دارد که آن هم مهم نیست، مهم ارتباط و عشقی است که فوتبالی‌ها از برد و باخت‌ها می‌گیرند و مهم این است که فوتبالی‌ها در کنار هم هستند.در میان روزهای پریده‌رنگ اما پرتوهای باریک نور هم وجود دارد؛ مثل تابش عشق. وقتی فقط چند قدم با خفتن در آغوش استیصال و ناامیدی فاصله داری، همه‌چیز بی‌معنا می‌شود جز دوست داشتن و این را فوتبالی‌ها بهتر می‌فهمند!امروز سرآغاز لیگی دیگر از فوتبال ایران است. بیست و چهارمین دوره آن؛ شاید برای ما که از المپیکی درخشان بیرون آمده‌ایم و با کلی مدال طلا و نقره کیف کرده‌ایم؛ شاید این آغاز مثل همان عقیده خیلی‌ها باشد: «حالا که چه؟اصلا لیگ ایران دیدن دارد؟» شاید برای ما، امثال ما و خیلی‌ها نه! اما دارد؛ زندگی خیلی‌ها درگیر آن است؛ خیلی‌ها برای آغازش لحظه‌شماری می‌کنند و خیلی‌ها دارند دوباره سنگ فلان تیم و فلان بازیکن را به سینه می‌زنند و در ظل گرما مقابل باشگاه، مقابل فدراسیون و مقابل وزارت ورزش تجمع می‌کنند تا بجنگند و حق مدیران و بازیکنان را در روزهای نداری خودشان بگیرند؛ این شما و این آغاز لیگ برتر ایران؛ بفرمایید فوتبال!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها