مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان

هفت آیین مرتبط با ماه محرم در استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

رالی بین‌المللی جاده ابریشم به استان گلستان رسید

رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم، با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، ترکیه و آلمان روز شنبه20 مردادماه سال جاری با استقبال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان وارد گرگان شد.
رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم، با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، ترکیه و آلمان روز شنبه20 مردادماه سال جاری با استقبال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان وارد گرگان شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۳۲۴
نویسنده شبیر دائمی

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان عصر شنبه20 مردادماه 1403 در حاشیه آیین استقبال از شرکت‌کنندگان در رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم، گفت: شرکت‌کنندگان در این رالی تور از کشورهای خود به ترکیه آمدند و روز دوشنبه 15 مردادماه به‌طور رسمی پیمایش در مسیر جاده ابریشم را آغاز و روز پنجشنبه 18 مرداد از طریق گذرگاه مرزی بازرگان در شهرستان ماکو آذربایجان غربی وارد کشورمان شدند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این گروه 23 نفرِ با 10 دستگاه خودرو کلاسیک در این رویداد بین‌المللی حضور دارند.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در این رویداد طی حدود 5 روز پیمایش در ایران، ضمن آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن کشورمان از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری این مناطق بازدید خواهند کرد.
ساوری بابیان اینکه این رالی تور روز 23 مردادماه از طریق مرز باجگیران در استان خراسان رضوی ایران را ترک می‌کند، گفت: شرکت‌کنندگان در رالی جاده ابریشم پس از ترک خاک کشورمان از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان به خط پایان در شهر اورخون مغولستان خواهد رسید.
وی بیان کرد: سفر شرکت‌کنندگان در رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و با همراهی تاکسی آفرود تیمار، انجام می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اظهار امیدواری کرد شرکت‌کنندگان این تور با بازدید از جاذبه‌های نگارستان ایران و ثبت خاطراتی خوش در بازگشت به کشورهای خود مبلغانی برای فرهنگ و گردشگری کشورمان به‌ویژه استان گلستان باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها