در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

سکوت غرب در برابر تروریسم

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

رویکرد دوگانه اروپا در خصوص تروریسم

کشور‌های اروپایی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده اند و اخیرا سرپرست وزیر امور خارجه ایران از عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشور‌های اروپایی انتقاد کرده است. این رویکرد نشان می‌دهد که این کشور‌ها در برابر اقدامات تروریستی رویکردی دوگانه دارند.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۴۷
نویسنده محمدرضا محسنی ثانی - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ترور‌های اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و ایران را می‌توان به نوعی آخرین تقلا‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بقا در نظر گرفت. بنیامین نتانیاهو در سفر اخیرش به آمریکا هنگام سخنرانی در کنگره آمریکا مورد تشویق اعضای کنگره قرار گرفت. اما او در این سفر اهداف دیگری را نیر دنبال می‌کرد در حقیقت او طرح و برنامه عملیات‌های تروریستی را به آمریکایی‌ها ارائه کرد و مجوز‌های لازم را برای انجام این عملیات‌ها در منطقه به دست آورد. به همین دلیل می‌توان گفت پشتوانه و تایید کنگره آمریکا در راستای این عملیات‌های تروریستی پررنگ بوده است.

این در حالی است که آمریکا این روز‌ها نیز برای حمایت از رژیم صهیونیستی در حال تلاش است و چندین ناو را برای دفاع از این کشور به منطقه اعزام کرده است. انجام این اقدامات از سوی آمریکا نشان می‌دهد که آن‌ها تمام توان و امکانات خود را برای دفاع از این جرثومه ظلم و فساد به کار گرفته‌اند. 

در این بین لازم به یادآوری است که کشور‌های اروپایی نیز این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده اند و اخیرا سرپرست وزیر امور خارجه ایران از عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشور‌های اروپایی انتقاد کرده است. این رویکرد نشان می‌دهد که این کشور‌ها در برابر اقدامات تروریستی رویکردی دوگانه دارند.

 با این حال با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی دست به ترور شهید هنیه در کشورمان زده است، باید در انتظار مجازاتی سخت و پشیمان کننده باشد. باید تاکید کرد که آقای هنیه دارای گذرنامه دیپلماتیک بود و با دعوت رسمی کشورمان به عنوان مهمان در مراسم تحلیف رئیس  جمهور حاضر شده بود. به همین دلیل مجازات سختی برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

لازم به یادآوری است که مدتی پیش در عملیات وعده صادق  رژیم صهیونیستی تنبیه شد و به نظر می‌رسد که این بار باید مجازات سختی برای آن‌ها در نظر گرفته و به گونه‌ای اقدام شود که در راستای براندازی این رژیم باشد، چراکه مقامات رژیم صهیونیستی باب مذاکره را با ترور شهید اسماعیل هنیه بستند، زیرا ایشان در مقام مذاکره کننده بود و با ترور ایشان اعلام کرده‌اند که مذاکره‌ای در کار نیست و تنها راه باقی مانده مقاومت برای از بین بردن رژیم صهیونیستی است.

به این ترتیب می‌توان ترور‌های رژیم صهیونیستی در لبنان و ایران را آخرین  دست و پازدن‌های بنیامین نتانیاهو ماندن در عرصه سیاسی دانست، اما نتانیاهو که تصور می‌کرد با تحقق این اهداف می‌تواند به قهرمان صهیونیست‌ها تبدیل شود، اکنون درگیر عملیات نافرجامی شده است که دیر یا زود رژیم صهیونیستی او را مسئول اصلی ناکامی‌ها خواهد دانست. در واقع نتانیاهو این روز‌ها  رکورددار اضمحلال رژیم صهیونیستی شده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها