در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

رویکرد دوگانه اروپا در خصوص تروریسم

در گفت و گوی منتشر نشده با رسانه KHAMENEI.IR

شهید هنیه: مساله فلسطین بالاترین اولویت را در ذهن رهبر انقلاب دارد

شهید اسماعیل هنیه با تاکید بر اینکه مساله فلسطین بالاترین اولویت را در ذهن رهبر انقلاب دارد، بر این اعتقاد بود که توانمندی‌های داخلی مقاومت و کمک‌های محور مقاومت موجب شد تا بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیش از شهادت در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تکرار دیدار با رهبر انقلاب در تهران، گواه جایگاهی است که مساله فلسطین در ذهن رهبری و مردم مسلمان ایران دارد. مساله فلسطین بالاترین اولویت را در ذهن رهبر انقلاب دارد. در جلسات با رهبر انقلاب، همواره به موضوعات مرتبط با ماهیت این درگیری و این مناقشه چه در مساله فلسطین و چه در منطقه پرداخته می شود. علاوه بر این به چگونگی استحکام و پایداری و قدرتمند ماندن مقاومت برای مقابله با این پروژه صهیونیستی پرداخته می‌شود؛ چرا که اولین خط دفاعی منطقه و ملت، مقاومت در فلسطین است.

وی افزود: دیدار با مقام معظم رهبری معنای دیگری هم پیدا کرده است؛ به صورتی که هیات حماس و جهاد اسلامی یک هیات مشترک بود و این نشان‌دهنده ماهیت این رابطه و این برادری و اتحاد ایمانی و جهادی در سرزمین فلسطین است. این دیدار همچنین پیامی به امت اسلامی است که ما می خواهیم این امت متحد باشد. همچنین معتقدیم که این پیام مهم بود و رهبر انقلاب با کمال قدردانی و افتخار به حضور یک هیئت مشترک فلسطینی - اسلامی در این دیدار نگاه کردند؛ ان شاءالله در این مسیر پیروز هستیم.

هنیه ادامه داد: حمایت از مقاومت در فلسطین بر اساس یک وظیفه شرعی، اسلامی، انسان‌دوستانه و بردارانه است. همچنین برگرفته از نگاه به ماهیت درگیری با این پروژه صهیونیستی است زیرا خطر آن محدود به فلسطین نیست بلکه به تمام منطقه گسترش پیدا می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره تاثیر جبهه مقاومت منطقه در حمایت از فلسطین، گفت: تردیدی نیست که آنچه جبهه‌های مقاومت در لبنان، یمن و عراق انجام دادند و پیشرفت چشمگیر برادران انصارالله یمن در هدف قرار دادن تل‌ آ ویو با یک پهپهاد یک تغییر کیفی در رویارویی با رژیم صهیونیستی از خارج از سرزمین فلسطین ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: ما بر این باوریم که در یک لحظه بسیار مهم و تعیین‌کننده هستیم. ما فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به پیروزی داریم اگرچه چالش هایی پیش‌روی ما وجود دارند که آسان نیستند؛ به ویژه شرایط انسانی در غزه و قتل‌عام‌ها و کشتارها، نابودی، آوارگی و بی‌خانمانی و آنچه دشمن در کرانه باختری انجام می دهد، اما در مسیر پیروزی هستیم.

هنیه خاطرنشان کرد: بدون شک، سرمایه‌هایی را که پشتوانه توانایی مقاومت در ایستادگی هستند را می‌توان در سه اصل تصریح کرد. اولین اصل بنیاد ایمانی و اعتقادی است که خاصیت ایمانی و جهادی‌ای که برگرفته از این مبدا است و به مقاومت توانایی استواری در میدان و بخشش و فداکاری، صبر و تحمل پیامدهای این راه را داده است. اصل دوم آمادگی نظامی است. قبل از طوفان‌الاقصی، در طول سال‌ها یک آماده‌سازی بلندمدت توسط گروه‌های مقاومت وجود داشت که توانایی خود را ایجاد کردند و این قابلیت‌ها را توسعه دادند و امکاناتی را بدست آوردند تا بتوانند این نبرد و حماسه تاریخی را ایجاد کنند. درست است که در توازن قوا بین ما و دشمن تفاوت زیادی وجود دارد، اما توانمندی‌های داخلی مقاومت و کمک‌های محور مقاومت موجب شد تا بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: اصل سوم ائتلاف‌های راهبردی است. این مقاومت روابط خود را با محور مقاومت، با اجزای ملت با عمق استراتژیک خود  در میان این ملت و در این منطقه حفظ کرده و فراتر از آن، روابط را با کشورها چه در آمریکای لاتین یا در جاهای دیگر مانند روسیه، چین و آفریقای جنوبی ایجاد کرده و همین موجب شده است که در این موضوع، چترهای سیاسی برای مقاومت در شورای امنیت و جاهای دیگر ایجاد شود. این سه اصل مدیون لطف الهی است که منبع پایان‌ناپذیری این مقاومت شجاعانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها