از تل‌آویو فرار کنید

رژیم اشغالگر قدس در وضعیت سخت و دشواری به سر می‌برد. در این میان جمهوری اسلامی ایران، حماس، حزب‌ا... لبنان، مقاومت عراق و مقاومت یمن هر یک تبدیل به کابوسی برای این رژیم منحوس و اشغالگر شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۷۳۷۳
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
از تل‌آویو فرار کنید
 
تاکید هر یک از این گروه‌های مقاومت بر انتقام خون شهید هنیه، سبب شده است تا صهیونیست‌ها با یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه رو‌به‌رو شوند که قریب‌الوقوع و گسترده خواهد بود. در اینجا به بررسی مواضع هر‌یک از اضلاع مقاومت در قبال شهادت اسماعیل هنیه می‌پردازیم.

 جمهوری اسلامی ایران
با توجه به آن‌که ترور شهید اسماعیل هنیه در داخل خاک ایران صورت گرفته است، جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر رژیم اشغالگر قدس را جنایتی آشکار در حریم سرزمینی کشورمان دانسته و وعده انتقام سختی را در این خصوص داده است. رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی تاکید فرموده‌اند که این جنایت با پاسخی صریح و قاطعانه از سوی کشورمان رو‌به‌رو خواهد شد. سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جریان عملیات وعده صادق در ابتدای امسال اثبات کرد که حفظ حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران خط قرمز آن محسوب می‌شود.سپاه پاسداران ازانتقامی سخت خبر می‌دهد که «قطعی»، «فوری» و برای دشمن صهیونیستی «هزینه ساز» است. 
از تل‌آویو فرار کنید

حزب‌ا... لبنان 
تقارن زمانی نسبی شهید هنیه و شهید فواد شکر، حزب‌ا... لبنان را برآن ساخته تا پاسخ هر دوجنایت رژیم اشغالگر قدس را همگام با جمهوری اسلامی ایران بدهد. به عبارت بهتر، حزب‌ا... لبنان نه‌تنها جبهه شمال اراضی اشغالی را در تسلط خود خواهد داشت، بلکه امکان دارد عمق استراتژیک اراضی اشغالی را نیز در قالب یک عملیات ترکیبی و مقتدرانه هدف قرار دهد. طی روزهای اخیر بسیاری از مقامات نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس اذعان کرده‌اند که حزب‌ا...، صهیونیست‌ها را در جبهه شمال زمینگیر کرده و فراتر از آن هنوز از قدرت موشکی خود که مسلط بر عمق استراتژیک اراضی اشغالی است استفاده نکرده؛ ضمنا حزب‌ا... لبنان دو عملیات شناسایی موفقیت‌آمیز نیز با پهپاد هد‌هد داشته و اطلاعات اماکن سری و نظامی رژیم اشغالگر قدس را در اختیار دارد. 
 
حماس
حماس را باید اصلی‌ترین خونخواه شهید اسماعیل هنیه قلمداد کرد. شهید هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بوده و در مذاکرات آتش‌بس نیز هدایت و مدیریت مواضع طرف فلسطینی را عهده‌دار بوده است. ترور شهید هنیه، موضوعی است که حماس تحت هیچ شرایطی از آن نخواهد گذشت و قطعا آن را عملیاتی خواهد کرد. به عبارت بهتر، حماس نه‌تنها جنگ با رژیم اشغالگر قدس را در غزه ادامه خواهد داد، بلکه از توانایی عملیاتی و تاکتیکی مثال‌زدنی خود در راستای ضربه‌زدن به اسرائیل استفاده خواهد کرد. قطعا پاسخ حماس به ترور شهید هنیه، فراتر از حد تصور صهیونیست‌ها خواهد بود و این وعده‌ای است که مقاومت اسلامی فلسطین در تحقق آن قاطعانه خواهد ایستاد.
 
انصارا...یمن
انصارا... یمن نه‌فقط طی ماه‌های گذشته، قدرت ایمانی و اعتقادی خود را در دفاع از مقاومت نشان داده، بلکه در عمل نیز تسلط خود را بر دریای سرخ، ایلات(دراراضی اشغالی) به اثبات رسانده است. بر هم زدن موازنه نبرد به سود مقاومت، محصول عملکرد انصارا... در این عرصه بوده و حتی تجاوز آمریکا و انگلیس، دو حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس به یمن، فرزندان مقاومت را از استمرارحمایت از ملت مظلوم فلسطین بازنداشت. انصارا...یمن ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه، از عزم راسخ خود برای انتقام این جنایت سخن گفته است. پرواضح است که مقاومت یمن در این عرصه نقش بازیگری فعال و مثمرثمر را ایفا خواهد کرد و بر دامنه شکست ترکیبی صهیونیست‌ها می‌افزاید. 
 
مقاومت عراق
گروه‌های مقاومت عراق ‌نه‌فقط درجنگ غزه نقش موثر خود رادر دفاع از ملت فلسطین ایفا کرده‌اند، بلکه طی هفته‌های اخیر به‌واسطه عملیات آمریکا و رژیم اشغالگر قدس علیه گردان‌های مقاومت در خاک این کشور، وعده انتقامی سخت را به دشمنان داده‌اند. مقاومت عراق هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی را در این خصوص مخاطب خود قرار داده و همپوشانی راهبردی این گروه مبارز و مقاوم با دیگر گروه‌های مقاومت بر هیچ‌کس پوشیده نیست. 

پنج‌ضلعی وحشت در اراضی اشغالی
در اینجا موازنه وحشت به ضرر رژیم اشغالگر قدس رقم خورده و قطعا این موضوع، دامنه و ابعاد گسترده‌تری به خود خواهد گرفت. بدیهی است که پنج‌ضلعی مقاومت(به همراه مقاومت جولان)، قاطع‌ترین و موثرترین پاسخ ممکن را به جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس خواهد داد. هشدارهایی که از سوی مثلث ارتش رژیم صهیونیستی، موساد و حتی کابینه نتانیاهو درخصوص عواقب ترور هنیه و افزایش ضریب شکست و آسیب‌پذیری اسرائیل مخابره می‌شود، بیانگر آینده تاریک و سختی است که صهیونیست‌ها، آمریکا و حامیان رژیم ترور به خود خواهند دید. ان‌شاءا... .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها