تروری کور برای تحت الشعاع قراردادن تعاملات ایران با محور مقاومت
یک کارشناس منطقه غرب آسیا در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

تروری کور برای تحت الشعاع قراردادن تعاملات ایران با محور مقاومت

تحلیف به رنگ مقاومت

سه‌شنبه نهم مرداد،‌ روز غزه و مقاومت بود. در روزی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النَّخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از ایستادگی و مقاومت کم‌نظیر مردم مظلوم غزه تجلیل کردند و گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی را نشان‌دهنده عظمت ایستادگی آنان دانستند، رئیس‌جمهور نیز در مراسم تحلیف خود نسبت به جنایات رئیس رژیم صهیونیستی درغزه واکنش نشان داد تا شعار«مرگ بر آمریکا»، «مرگ براسرائیل» و«درود برفلسطین» در مجلس طنین‌انداز شود.
کد خبر: ۱۴۶۶۸۷۰
 
آری، دیروز روز غزه بود و مقاومت.رئیس‌جمهورجدید کشورمان علاوه‌برامضای سوگندنامه بامواضع خوددرحمایت ازملت فلسطین، امضای دیگری را نیز همچون گذشته به نیابت از ملت،‌ دولت و مسئولان جمهوری اسلامی به ثبت رساند،‌ امضا پای مقاومت.

قالیباف: متعهد می‌شویم در راه پیشرفت و تحقق آرمان‌های انقلاب، دولت را یاری کنیم
مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، عصر دیروز در صحن علنی مجلس به میزبانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، هیات‌رئیسه و نمایندگان مجلس و با حضور اعضای شورای نگهبان، رؤسای قوا شخصیت‌های کشوری و لشکری، نمایندگانی از ۸۶ کشورمتشکل از ۱۰۴هیات وسازمان‌های بین‌المللی،‌ برگزار شد.پس از آغاز رسمی مراسم محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با خوشامدگویی به مهمانان داخلی وخارجی گفت:امروز همه مامتعهدمی‌شویم درراه پیشرفت و تحقق آرمان‌های انقلاب دولت را یاری کنیم.رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و با وجود دشمنان قسم‌خورده خارجی و داخلی، ناظران جهانی مشاهده کردند که جمهوری اسلامی دچار کوچک‌ترین تنش سیاسی و امنیتی نشد و در اداره امور کشور نیز ذره‌ای اخلال ایجاد نشد،‌ تصریح کرد:همگان دیدند که در فرصت زمانی کوتاه، وفق قانون اساسی و طی یک انتخابات کاملا رقابتی و جدی با حضور تمام طیف‌های سیاسی در امنیت و سلامت کامل، رئیس‌جمهور کشور تعیین شد. همه این واقعیت‌ها حاکی از ثبات و اقتدار مثال‌زدنی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بر پایه مردم‌سالاری دینی بنا گذاشته شده است.قالیباف با بیان این‌که امروز شروع یک دوره جدید و پرافتخار از حیات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز نمایش وحدت کلمه و صدای واحد ایرانیان برای همه دنیاست. امروز روزی است که نه‌تنها جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران برای خدمت به مردم قسم می‌خورند بلکه ما نیز متعهد می‌شویم در راه پیشرفت و اعتلای کشور، تأمین رفاه مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، قوه مجریه را یاری کنیم.
   
برنامه هفتم؛ مبنای تفاهم و همکاری
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این‌که ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب، موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم،‌ اظهار کرد: در این راستا تصریحات مکرر رئیس‌جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی، رعایت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور، بهترین مبنا برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود. مجلس خود را در این چهارچوب کنار دولت تعریف می‌کند.بنابر تاکید قالیباف، چراغ راه حرکت کشور، عقلانیت انقلابی است که مخرج مشترک انقلابی‌گری، مردمی بودن و کارآمدی است که می‌تواند رفاه مردم و پیشرفت کشور را در فضایی عادلانه با تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی رقم بزند. در این مسیر توجه به تحولات جهانی و داخلی از جمله تغییرات فناوری و نوآوری و تغییر آرایش منطقه‌ای و جهانی، امری ضروری است که باید با چشم‌اندازی روشن و اراده‌ای استوار، جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم.رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که امروز نه‌تنها مسأله اول جهان بلکه مسأله اول انسانیت، غزه است،‌ افزود: ماجرای غزه، رویارویی محور شرافت در برابر محور جنایت است و همه باید مشخص کنند در کدام سمت تاریخ قرار گرفته‌اند. جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته مقابل باند جنایت و در کنار محور شرافت و انسانیت قرار خواهد داشت. متأسفانه تنش‌زایی و تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس در نهایت بی‌رحمی در حال انجام است.وی در ادامه بیان کرد: تاریخ در حساس‌ترین زمان خود در دفاع از مظلوم، صلح و انسانیت به‌سر می‌برد. امروز حمایت آمریکا و مداخلات ناصواب قدرت‌های غربی، مانع اصلی حل مسأله فلسطین است که باید با واکنش همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه روبه‌رو شود.
   
اژه‌ای: رئیس‌جمهور خود را وقف خدمت به مردم کند
رئیس قوه قضاییه نیز در این مراسم با بیان این‌که مردم ایران در شرایطی که در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور خود بودند و بدخواهان به فتنه‌گری می‌افزودند، انتخابات ریاست‌جمهوری در کمال امنیت و صحت برگزار شد،‌ تاکید کرد: امروز رئیس‌جمهور محترم طبق قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قرآن‌کریم و در برابر نمایندگان به خداوند متعال سوگند یاد می‌کند تا پاسدار مذهب رسمی و قانون اساسی جمهوری اسلامی باشد و همه صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌ها بر عهده گیرد و خود را وقف خدمت به مردم، ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق کند و از خودکامگی دوری و از حقوق اشخاص حمایت نماید.اژه‌ای ادامه داد: رئیس‌جمهور در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نکند. این مسئولیت خیلی سنگین است. رئیس‌جمهور با استعانت از خداوند، پیامبر اسلام و ائمه(ع) از قدرتی که مردم به‌عنوان امانت دست او سپرده‌اند، همچون امینی پاسدار و وفادار از آن نگهداری کند و به منتخب بعد از خود بسپارد. رئیس‌جمهور از زمان تبلیغات انتخابات تا الان عنوان کرده است که این قدرت را به تأسی از امیرمومنان امانت می‌داند و نه طعمه و همه تلاش خود را برای تحقق عدالت، پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهند برد. وی ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم و فرزانه انقلاب فرمودند، قوه قضاییه در کمک به دولت چهاردهم در هر نقطه که باشد، حضور فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور ازجمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.
 
انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم؛ فرصتی نو برای ایران و جهان
در ادامه مراسم تحلیف پس از آن‌که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برای پاسداری از نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد،‌ بخشی از سخنانش را به دفاع از مردم غزه و فلسطین اختصاص داد که مورد تشویق‌های متعدد حضار قرار گرفت.رئیس‌جمهور با بیان این‌که تدبیر رهبری معظم انقلاب و رأی هوشمندانه مردم، انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری فرصتی نو برای ایران و جهان گشود،‌ اظهار داشت: فرصت وقوف به شرایط خطیر کشور و دشواری‌های زندگی مردم، شنیدن صدای مردم و آحاد ملت و خواست آنان برای تحول و تغییر، اصلاح رویکرد‌ها و رویه‌های ناکارآمد در حکمرانی، خلق امید و رفاه برای عبور از تحریم‌ها و بحران‌های پیچیده پیش‌رو و فرصت اصلاح برخورد‌های ناپسند قدرتمندان جهان با مردم دلاور ایران، فرصت برآمده از انتخابات، میدان جدید همراهی و همکاری ملی در میان حکومت و جامعه است. دولتی که با رأی اعتماد نمایندگان مجلس عهده‌دار مسئولیت اجرایی خواهد بود، دولت وفاق ملی است. پزشکیان در ادامه با اشاره به این‌که دولت وی محور همگرایی، التزام به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری خواهد بود،‌ تاکید کرد: آنچه که امروز نیاز داریم بازخوانی چشم‌انداز و طراحی راهکار‌ها براساس سیاست‌های کلی برای دستیابی به ویژگی‌هایی است که سند چشم‌انداز برای جامعه ایران ترسیم کرده است.
 
تلاش برای بهبود زندگی مردم
بنابر تاکید پزشکیان، ایران نیازمند غلبه بر شرایط پیچیده کنونی و مخاطرات پیش رو و گشایش راه‌های توسعه‌ای پایدار است. جهان نیز نیازمند بهره‌برداری از این فرصت کم‌نظیر برای حل مشکلات منطقه‌ای و جهانی با مشارکت ایران قدرتمند، صلح‌طلب و عزتمند است. باید به مردم ایران، به زنان و جوانان و قومیت‌ها به عنوان فرصت‌های بی‌نظیر ملی بنگریم و این فرصت‌ها را برآورده کنیم، لذا آنها می‌توانند راه‌های نو برای حل مشکلات کشور ارائه دهند. باید فرصت مشارکت را برای کسانی که تاکنون در حاشیه بودند، فراهم کنیم. رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت چهاردهم، پیشرفت و توسعه عادلانه و پایدار و همه‌جانبه ایران و افزایش توان اقتصادی کشور و بهبود زندگی مردم را پیگیری خواهد کرد. پزشکیان با ذکر این نکته که به آینده امیدوار است، ادامه داد: این در حالی است که گزارش‌های کارشناسی وضعیت امروز کشور را پیچیده و دشوار نشان می‌دهد و همه ما شاهدیم که زندگی و معیشت مردم با سختی‌های فراوانی مواجه است، اما بی‌گمان توکل به قدرت لایزال الهی و توانمندی‌های ایران عزیز و به‌ویژه ظرفیت نیروی انسانی مردم فهیم این مرز و بوم، عبور از هر چالشی را امکان‌پذیر می‌سازد. سهم مشترک، عزم ملی و اقدام هماهنگ راه را برای گشودن افق همراه می‌کند.
 
پاسداری قاطعانه از عزت و منافع ملت و کشور
 پزشکیان، خطاب به حضار گفت: ایران کشوری امن، منسجم و با ثبات است. ما در اوج توفان‌ها و گردباد‌های متلاطم منطقه و در پی حادثه هولناکی که موجب شهادت رئیس‌جمهور کشور شد، انتخاباتی کاملا رقابتی، سالم و امیدبخش برگزار کردیم و در کمال آرامش و همدلی، فصل جدیدی را در اداره کشور رقم زدیم. من به پشتوانه مردم و با حمایت مقام معظم رهبری و ایجاد اجماع میان همه ارکان و جناح‌های سیاسی کشور، قاطعانه و شرافتمندانه از عزت و منافع ایران و از حقوق ملت در صحنه بین‌المللی پاسداری خواهم کرد. رئیس‌جمهور اظهار داشت: تأمین منافع ملی، پاسداری از امنیت مردم، توسعه اقتصادی کشور و بهبود کیفیت زندگی مردم در چهارچوب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مهم‌ترین اهداف سیاست خارجی دولت من خواهد بود و برای رسیدن به این اهداف تعامل سازنده و متوازن با جهان و احقاق و حقوق سرلوحه کار دولت من قرار خواهد گرفت.پزشکیان ادامه داد: اولویت سیاست خارجی دولت من بهبود و تحکیم روابط با کشور‌های همسایه است، کشور‌های همسایه نباید منابع ارزشمند خود را در تنش‌ها و رقابت‌های فرسایشی هدر دهند، دولت من خواهان یک منطقه قوی خواهد بود، منطقه‌ای که در آن همه کشور‌ها بتوانند با هم‌افزایی برای توسعه اقتصادی، پیشرفت و بهبود زندگی نسل‌های آینده گام‌های مشترک بردارند.رئیس‌جمهور گفت: منطقه‌ای که امنیت آن به دست کشور‌های منطقه تأمین خواهد شد و بهانه حضور قدرت‌های خارجی از آنان ستانده می‌شود، منطقه‌ای که اجازه ندهند معدودی افراطی و جزم‌اندیش، فریب قریب به دو میلیارد مسلمان صلح‌دوست و آزاد‌اندیش را گرفتار روایت دروغین و اسلام‌هراسی کنند.
 
حمایت از ملت فلسطین
‌رئیس‌جمهور با بیان این‌که اسلام، دین سلام است، گفت: برخی از مدعیان حقوق بشر که تاریخی مملو از بیگانه‌ستیزی و نقض حقوق مردمان دارند، نمی‌توانند خود را از مسلمانانی که نماد مدارا و سردمدار علم و پیشرفت بودند، برتر بدانند.‌پزشکیان تأکید کرد: آنان که سلاح‌های کودک‌کشان غزه را تأمین می‌کنند، نمی‌توانند به دیگران درس انسانیت و مدارا بدهند. هیچ کس در دنیا نمی‌پذیرد رئیس رژیمی که در غزه با زنان و کودکان می‌جنگد و بر سر آنان بمب می‌ریزد، مورد تشویق و حمایت قرار گیرد، گویا برخی مدعیان تمدن، حقوق اساسی انسان‌ها را بر اساس رنگ پوست و زبان و دین آنان می‌سنجند.‌‌پزشکیان گفت: ما خواهان جهانی هستیم که در آن مردم سرافراز فلسطین در آن از چنگ اشغال و ظلم و اسارت و نسل‌کشی رها شده باشند و رؤیا‌های هیچ کودک فلسطینی زیر آوار‌های خانه پدری مدفون نماند، ما می‌توانیم با هم این آرزو را که آرزوی همه مردم منطقه و جهان است، محقق کنیم.‌رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت من با ایجاد تعادل و توازن در روابط خارجی، منافع ملی و نیاز‌های صلح و امینت منطقه و جهان را پیگیری خواهد کرد، گفت: ما قدر دوستان روز‌های سخت خود را خواهیم دانست، ما روابط خود را با بازیگران نوظهور در جنوب جهانی، تحکیم خواهیم کرد.‌پزشکیان ادامه داد: برای تثبیت دوستی و مودت با همسایگان شرقی و حوزه فرهنگی فارسی زبان تلاش خواهیم کرد. کشور‌های غربی را به درک واقعیت‌ها و ایجاد روابط مبتنی بر احترام متقابل و جایگاه برابر فرا می‌خوانیم و آماده‌ایم مدیریت تنش با دولت‌هایی که هنوز شأن و جایگاه ایران را درک نکرده‌اند، گفت‌وگو کنیم. من عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را با جهان حق مسلم ایران می‌دانم و برای رفع تحریم‌های ظالمانه از پای نخواهم نشست. دولت من هرگز تسلیم زورگویی، فشار و استاندارد‌های دوگانه نخواهد شد، تجربه بیش از دو دهه مذاکره با ایران باید دولت‌های طرف مذاکره با ایران را به این درک رسانده باشد که ما پایبند به تعهدات‌مان بودیم و خواهیم بود، اما مردم، رهبری و نظام سیاسی ایران به فشار و زیاده‌خواهی پاسخ نمی‌دهند. با مردم ایران باید به زبان احترام و تکریم صحبت کرد. ایران همواره در سمت درست تاریخ ایستاده است و در همین راه که مبتنی بر عقاید و باور‌های دینی و فرهنگی و تمدن ایرانی اسلامی است، خواهیم ایستاد.‌رئیس‌جمهور اضافه کرد: ایران، منطقه و جهان امروز نیازمند تفاهم، همبستگی و مشارکت است. شعار مردم ایران همواره این بوده است: آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها