کنعانی: اکنون مسئله فلسطین، محل توجه دنیا و ملت‌ها شده است
نشست خبری دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در دولت سیزدهم؛

کنعانی: اکنون مسئله فلسطین، محل توجه دنیا و ملت‌ها شده است

فواد ایزدی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

سیاست خارجی آمریکا علیه ایران ثابت است

یک کارشناس حوزه روابط بین الملل با بیان اینکه هر حزبی در آمریکا با روش های خود سعی کرده به ایران ضربه بزند، گفت: از این جهت گزینه بهتری میان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نداریم بلکه بد و بدتر داریم.
کد خبر: ۱۴۶۶۴۰۸

انتخابات آمریکا چند ماه دیگر برگزار می‌شود و انتخاب ترامپ یا یک کاندیدای دموکرات و نوع رفتار هر یک از آنها در قبال ایران بحث هایی را ایجاد کرده است.

در این ارتباط در  محافل سیاسی و رسانه‌ای تحلیل‌های متفاوتی بیان می‌شود یک طیف از پیروزی نامزد دموکرات استقبال کرده و معتقدند در این صورت باب مذاکره باز می شود و معتقدند دموکراتها عاقل تر از ترامپ هستند. اما در صورت پیروزی ترامپ وی بیشتر ایران را تحت فشار قرار می دهد.اما برخی دیگر‌ وجود ترامپ را بهتر می دانند.

علیرغم این نظریاتی که وجود دارد تجربه نشان داده که جمهوریخواهان و دموکرات ها هر دو راهبرد مشترکی را در قبال ایران دنبال می‌کنند که فشار بیشتر بر ایران است. حال ممکن است در روش متفاوت عمل کنند.به عبارت دیگر استراتژی آنها در برابر ایران یکی است حال ممکن است تاکتیک آنها متفاوت باشد.

سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز که بار‌ها از زبان رهبر انقلاب، رئیس جمهورهای مختلف در دولت های مختلف اعلام شده این بود که برای ایران تفاوتی نمی‌کند که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور شود.

در همین ارتباط با فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا گفتگو کردیم تا نظر وی را در این خصوص جویا شویم.

فواد ایزدی در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه اصول سیاست خارجی آمریکا و اهدافش در روابط با جمهوری اسلامی ایران با تغییر روسای جمهور این کشور عوض نمی‌شود، گفت: ممکن است تاکتیک ها و روش ها تغییر کند اما هم جمهوریخواهان و هم دموکرات ها از ابتدای انقلاب بدنبال سرنگونی جمهوری اسلامی ایران بوده و در این زمینه از ابزارهای مختلف استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه با تغییر و جابجایی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان سیاست‌های آمریکا تغییر نخواهد کرد، افزود: اینها هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و همواره سیاست های خصمانه خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل خاطر نشان کرد: سیاست آمریکا طی ۴۵ سال گذشته در قبال ایران همواره مشخص بوده است و هر حزبی در این کشور با روش های خود سعی کرده به ایران ضربه بزند.

ایزدی گفت: از این جهت گزینه بهتری میان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نداریم بلکه بد و بدتر داریم، هر دو حزب ثابت کرده اند دشمن مردم ایران هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها