توقعات سرمربی کروات روزبه‌روز بیشتر می‌‎شود

خواسته‌‎های لاکچری برانکو!

پایان قصه بیرانوند و پرسپولیس با یک ویدئوی جنجالی

محبوبیت از دست رفته!

قصه بیرانوند و پرسپولیس به پایان رسید؛ اما این بار مثل پارسال نبود.سال قبل وقتی بیرو شب خوابید وصبح پیشنهاد ۱۰۰میلیاردی استقلال را مطرح کرد،خیلی از هواداران دست و پای‌شان لرزید،به تکاپو افتادند و فشار روی باشگاه که چرا بیرو دارد می‌رود؟
کد خبر: ۱۴۶۳۶۲۱
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش

 
بیرو نرفت و چند ماه بعد لبخند زنان مقابل دوربین عادل فردوسی‌پور نشست و به راست یا دروغ از این گفت که تمام آن پیشنهاد یک نمایش هماهنگ شده بوده تا به باشگاه برای تمدید قراردادها فشار بیاورند. چند ماه بعد و دوباره یک شب بیرو خوابید و بلند شد! این بار خبر از پیشنهادی در ظاهر نبود؛ خبر اصل خبر بود، بیرانوند یک طرفه قراردادش را فسخ کرد. فسخ کرد اما باز هم در ظاهر به صورت رسمی حرفی از هیچ پیشنهادی نزد. هر چند که فضای مجازی پر شد از پیشنهاد ۶۰ میلیاردی تراکتور، پیشنهادی که به واقعیت هم نزدیک است.
اتفاقی عجیب پس از ویدئوی جنجالی
بیرو ویدئویی ۱۳ – ۱۲ دقیقه‌ای منتشر کرد و در آن یکی به نعل زد و یکی به میخ. یک جایی گفت که شاید تصمیمش احساسی باشد اما امیدوار است تصمیمی که گرفته را همه به آن احترام بگذارند. این پایان ماجرا نبود چرا که طبق ادعای ایسنا، وکیل بیرانوند بعد از انتشار ویدئوی او، با یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس تماس گرفته و خواسته تا مشکلات طرفین دوستانه حل شود که در نهایت این موضوع منجر به ماندن بیرانوند در پرسپولیس شود! حتی در این گفت‌وگو پیشنهاد شده تا جلسه‌ای میان درویش و بیرانوند برگزار شود تا دو طرف رو‌در‌رو صحبت و مشکلات طرفین را برطرف کنند!
     
دومین پشیمانی طی دو هفته!
این دومین باری است که خبر پشیمانی بیرانوند و علاقه او برای بازگشت به پرسپولیس منتشر می‌شود و معلوم نیست چقدر این خبر درست است. البته خبرگزاری تسنیم هم خبری مشابه منتشر کرده که نشان می‌دهد احتمال خبرسازی بیشتر از تمایل بیرانوند به پرسپولیس باشد. شاید باشگاه پرسپولیس خواسته با دادن این اخبار به رسانه‌ها افکارسنجی کند یا خواسته بیرانوند را تحریک به بستن قرارداد با تیم جدیدش کند تا پرونده شکایتش از او را در کمیته تعیین وضعیت به جریان بیاندازد .حالا سوال اینجاست که دروازه‌بان تیم‌ملی بالاخره چه برنامه‌ای برای آینده خود دارد؟ اگر او و وکیلش معتقد هستند که فسخ قانونی و موجه بوده چرا از تیم جدید بیرانوند، رونمایی نمی‌کنند؟ در این میان خیلی از هواداران به دلیل فسخ قرارداد و تکرار ماجرای سال گذشته از دست بیرانوند شاکی هستند و ترجیح می‌دهند دروازه‌بان دیگری به تیم اضافه شود .ایسنا در ادامه خبر خود نوشته که یک مقام باشگاه پرسپولیس به وکیل بیرانوند گفته است بر اساس مصوبه هیات‌مدیره او دیگر نمی‌تواند به این تیم برگردد و لذا بازگشت او کلا منتفی است. باید دید موضع واقعی مدیران پرسپولیس در خصوص این مساله چه خواهد بود و بالاخره تکلیف بیرانوند در روزهای پیش رو چه خواهد شد؛ بازگشت به پرسپولیس یا عکس با پیراهن تراکتور یا تیم دیگری؟
     
چه شد که بیرو از چشم هواداران افتاد؟
تعارف که نداریم علیرضا بیرانوند تا قبل از فسخ جنجالی  قراردادش محبوب خیلی از هواداران پرسپولیس بود؛آنقدر که وقتی خبر فسخ قرارداد اومنتشرشد یکی ازهواداران این تیم سکته کردوجان خود را ازدست داد! او آنقدر محبوب بود که اگر خودش نمی‌خواست توپ هم نمی‌توانست از پرسپولیس تکانش دهد اما فسخ بی‌موقعی که انجام داد کار را به جایی رساند که بالای ۹۰ درصد هواداران خیلی راحت گفتند: «برو به سلامت!»
     
بزرگ‌ترین اشتباه زندگی بیرانوند
این یکی به نعل و یکی به میخ زدن‌های بیرانوند شاید یک دلیل مهم داشته باشد، ترس از شکایت پرسپولیس. سرخپوشان معتقد هستند فسخ اوغیرقانونی بوده وهر تیمی با بیرو قرارداد امضا کند آنها شکایت خواهند کرد!اگر ادعای پرسپولیسی‌ها مبنی بر فسخ غیرقانونی این بازیکن درست باشد سرنوشت عجیبی یقه او را خواهد گرفت. آنچه مشخص است حتی اگر مدیران پرسپولیس هم این دروازه‌بان را بخواهند هواداران زیر بار بازگشت او نخواهند رفت اما تا امروز همه خبرها و پالس‌هایی که از باشگاه به گوش می‌رسد این است که فسخ غیرقانونی بوده و روزهای سختی در انتظار بیرانوند خواهد بود.اگر قانون تا چند روز آینده (روز بیستم تیرماه) بیرانوند را محکوم کند احتمالا او با محرومیتی در حدود ۴ تا ۶ ماه روبه‌رو خواهد شد. این اتفاق ۳ فاکتور مهم دارد، بیرو بازیکن پرسپولیس می‌ماند، اجازه امضای قرارداد با تیم دیگری را نخواهد داشت و از همه مهم‌تر بیشتر بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ را از دست خواهد داد. اتفاقی که احتمالا پیراهن تیم ملی را هم از او خواهد گرفت و در بازگشت هم خیلی بعید است که او بتواند این پیراهن را از رقبای جدی‌اش مثل سید‌حسین حسینی  و پیام نیازمند پس بگیرد.

از دست دادن این محبوبیت به چه قیمت؟
می‌گویند کل اختلاف بیرانوند و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت پاداش‌ها بوده؛رقمی در حدود سیصد میلیون تومان. بیاییم این اتفاق را مثلا با پاداش یک کارمند مقایسه کنیم که مثلا یک کارمند فلان اداره دولتی که ماهی سی میلیون حقوق می‌گیرد بیاید برای ۱ تا ۲ میلیون پاداش لگد بزند به تمام سابقه، حقوق و مزایا و اعتبار خودش و البته انفصال از خدمتی که دیگر به او اجازه ندهد در هیچ ارگان دولتی کار کند!اگر مالی هم حساب کنیم و چرتکه بیاندازیم بیرانوند ضرر کرده است. کاپیتانی پرسپولیس، پروژه‌های فراوان تبلیغاتی به واسطه محبوبیت زیادوحتی حضورروی نیمکت این تیم بعدازآویزان کردن دستکش،کم می‌ارزد؟ ‏شایدهم روی فراموش‌کاری هواداران حساب باز کرده و می‌گوید؛ دو‌ سال بعد باز می‌گردم روی شانه‌هایشان…اما این بار بعید است این اتفاق بیفتد و شانه‌های هواداران برای بازیکنی که ۳۰ سال رارد کرده، ناز و ادا دارد و چند بار دلشان را شکسته جایی ندارد.اصلا اگر بیرانوند چند روز دندان روی جگر گذاشته بود مالکان باشگاه مثل همه بازیکنان پول پاداش‌های او را هم واریز می‌کردند اما آنها برای همه را به حساب‌های‌شان ریختند غیر از بیرانوند...
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها