اخبار داغ درباره شب رویایی ایران برابر ژاپن

قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی ماند

اختلاف سرمربی تیم‌ملی و خداداد عزیزی از کجا آغاز شد؟

حمله به قلعه امیر! 

دعوای امیر قلعه‌نویی و مشاور سابق تیم‌ملی، خداداد عزیزی وارد فاز جدیدی شد. مرور می‌کنیم آغاز این اختلافات را از روز اول تا امروز...
کد خبر: ۱۴۶۳۰۱۴

 
۱-خداداد عزیزی بعد از تساوی ۲ بر ۲ ایران وازبکستان دربازی رفت مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی،بدون این‌که توضیحی دهد از تیم‌ملی جدا شد. معلوم بود اتفاقاتی در پس پرده افتاده که رفیق امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی،اینگونه جدا شده. کمی بعد،فاش شد علت کناره‌گیری عزیزی چند نکته بوده؛اول این‌که تصورمی‌کرده احترامش راحفظ نکرده‌اندو به اندازه‌ای که بایدبه او احترام نگذاشته‌اند. دوم اختلافات درونی تیم‌ملی.خداداد عزیزی که درجریان اختلافات عمیق بعضی بازیکنان ازجمله طارمی وحاج‌صفی بود، با این تصور که تیم ملی دچار حاشیه می‌شود، تصمیم به ترک اردوی تیم‌‍ملی گرفت. 

۲- چندی بعدخدادادعزیزی درمقام پاسخگویی برآمد. گویا ازرفتار قلعه‌نویی دلخور بود،به ویژه ازبی‌تفاوتی‌اش ازجدایی او: «یکسری اتفاقات شخصی برایم افتاد که دوست ندارم درموردش صحبت کنم،به این نتیجه رسیدم که استعفا بدهم.بعد ازاستعفایم خیلی از بازیکنان و مربیان تیم‌ملی تماس گرفتند تا دلیل آن را بدانند، ولی برایم جالب بود که قلعه‌نویی اصلا نپرسید که چرا رفتی؟! چی شد؟!» او گلایه‌هایش را این‌طورادامه داد:«من که خودم به تیم‌ملی نیامده بودم.شما زنگ زدید وکمک خواستید که من آمدم. اگر نمی‌توانستم کمک کنم، چرا زنگ زدید که بیایم؟! من در تمام زندگی‌ام آویزان و مجیزگوی کسی نبوده‌ام؛ به کسی هم نیاز ندارم.»

۳- خداداد عزیزی در طول برگزاری جام ملت‌های آسیا کارشناس تلویزیون بود و چند بار به انتقاد از تیم‌ملی پرداخت. موضوعی که البته با واکنش امیر قلعه‌نویی همراه شد: «حق دارد نظراتش را بگوید.» خبرنگاری از او پرسید که خداداد بعضی مسائل محرمانه تیم را بازگو کردکه پاسخ امیر این بود:«نظرخاصی دراین باره ندارم. اوحق داردنظرش رابگوید ولی وقتی آدم درمجموعه‌ای کار می‌کند باید اخبار امانت بماند. البته شاید هم از روی خیرخواهی بوده.من خدادادرادوست دارم.می‌توانست مربی خوبی باشد،اگر اشتباه تیم‌هایش را انتخاب نمی‌کرد. خداداد بعد ازآن حرف‌ها به من زنگ زدوچون بین خودمان بوده‌ نمی‌توانم بگویم چه حرف‌هایی زدیم.» خدادادساعاتی بعد درواکنش به این اظهارات قلعه‌نویی گفت:«کارمن نقدکردن است.هیچ گاه قصد به حاشیه بردن تیم‌‌ملی‌را نداشته‌ام و موضوعی راکه درخصوص محبی وقائدی دربرنامه مطرح کردم جزو اسرار فنی تیم‌ملی محسوب نمی‌شود. این نکته راهم بگویم که مدتی پس از جدایی ازتیم ملی با توجه به نظر برخی ازدوستان که معتقد بودند چون آقای قلعه‌نویی بزرگتر بنده است،صحبت کردن با ایشان وظیفه من است، با ایشان تماس گرفتم و آن مکالمه وصحبت‌هایی که رد و بدل شدبرای همیشه پیش من محفوظ خواهد ماند و فقط زمانی آنها را بازگو می‌کنم که آقای قلعه‌نویی تصمیم بگیرد درخصوص آن صحبت کند.من مشاور تیم‌ملی بودم و باید نکته‌ای که به نظرم درست بوده است را به ایشان منتقل می‌کردم.»

۴- بعدازبردیک برصفرایران برابرهنگ‌کنگ که باانتقاد خدادادعزیزی همراه شد،امیرنتوانست این بارچهره آرامش‌راحفظ کند:«برخی افراد بُخل و حسادت دارند و نمی‌خواهند تیم‌ملی نتیجه بگیرد.» اوکه معلوم بود مستقیما خداداد رامی‌زند،گفت:«کسانی که انتقاد می‌کنند همان‌هایی هستند که در هشت سال گذشته انتقاد نمی‌کردند. تیم‌ملی دردوره‌های قبلی از رئیس جمهور وقت که در اختیارشان بود گرفته تا پول‌های آنچنانی و کمپ‌های آنچنانی در اختیار تیم‌ملی بود.چراآن موقع انتقاد نمی‌کردند؟» البته قلعه‌نویی یک اشتباه کرد چراکه خداداد همواره منتقد کی‌روش بود. او اما بی توجه به این مساله اضافه کرد: «رفتارها دو حالت داشته است یا جرأت نداشتند یا بُخل و حسادت دارند و می‌خواهند این تیم‌ملی را بزنند. انتقاد و راهنمایی بکنید، ما ایراد داریم و باید برطرف کنیم، ولی یک جاهایی حب و بغض دیده می‌شود.»

۵- 
حذف تیم ملی برابرقطردرنیمه نهایی جام ملت‌ها،واکنش خداداد عزیزی را اینگونه درپی داشت:«آقای قلعه‌نویی گفته ما شانس نیاوردیم. پس باید بگوییم ماهم شانسی ژاپن رابردیم؟» اوحتی گفت:«فوتبال بزن زیرش یک جا جواب نمی‌دهد.» خداداد در ادامه فاش کرد که علت جدایی‌اش از تیم‌ملی بی حرمتی به او بوده است. 

۶- امیرقلعه‌نویی بعدازقرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی این بارخدادادعزیزی رامستقیما نشانه رفت وبه اوتاخت: «یک‌سری افراد باحب وبغض ازتیم‌ملی انتقاد می‌کنند وبه جای کمک به تیم‌ملی که تیم‌ملی خودشان هم محسوب می‌شودفقط به دنبال تسویه حساب‌های شخصی هستند که این اصلا خوب نیست.»قلعه‌نویی همچنین به این موضوع هم اشاره کردکه از نقد‌های منصفانه وسازنده استقبال می‌کند و در این میان از نفراتی چون جلال چراغپور، مجید جلالی، بهتاش فریبا و...قدردانی کرد که درطول حضور او بر روی نیمکت تیم‌ملی نقدهای منصفانه ازتیم‌ملی می‌کنند.امیرحتی ازمدیران صداوسیما خواست تابه افرادی که حب وبغض دارند تریبون ندهد. برداشت همه رسانه‌ها این بود که قلعه‌نویی موافق حضور عزیزی در برنامه‌های کارشناسی نیست. 

۷- و حالا پرده آخر این دعوا.خداداد عزیزی شنبه شب این‌گونه پاسخ قلعه‌نویی را داد تا نشان دهداختلاف بسیارعمیق‌تر ازچیزی است که فکر می‌کنید. این هم خلاصه‌ای از حرف‌های او؛ 

من باشما خصومت دارم،تماشاگران هم دربازی برگشت ایران وازبکستان با شما خصومت داشتند ومغرض بودند؟ 

خیلی‌ها حرف‌های مراتایید می‌کنند اماوجود تایید ندارند. 

مگر از فرگوسن و کلوپ و ناگلزمن انتقاد نمی‌شود؟ مگر مربیان ما گنده‌تر از آنها هستند؟ 

ما فلسطین را که بردیم بعضی دوستان می‌گفتند ما به سبک سیتی و گواردیولا بازی کردیم. 

الان ایتالیا از یورو حذف شده. دمار از روزگارشان در می‌آورند. 

من از مدیران صدا و سیما خواهش می‌کنم با دوستان چک کنند چه کسی را کارشناس بیاورند. 

چرا نباید نقد کنیم؟ هر کسی می‌خواهد باشد. مگر خودتان کی‌روش را نقد نمی‌کردید؟ در سطح ملی چه رزومه‌ای دارید؟
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها