تیم ملی فوتبال ایران از گروه مرگ فرار کرد

مسیر آسان برای مقصددور

بررسی وضعیت ایران در مقدماتی جام‌جهانی با ابراهیم قاسمپور

برتر از همه

۱۰بازی رفت وبرگشت برای بزرگترین کارزار تاریخ فوتبال جهان.تیم‌ملی فوتبال ایران اخیرا درمرحله مقدماتی جام جهانی۲۰۲۶با تیم‌های ملی قطر،ازبکستان،امارات،کره‌شمالی و قرقیزستان همگروه شده است.
کد خبر: ۱۴۶۲۹۷۳
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
صعود ازاین گروه کاری سخت به نظرنمی‌رسد.درمجموع دردنیای فوتبال کارهمه تیم‌های درجه دوو حتی سه برای صعود به نخستین جام‌جهانی ۴۸ تیمی جهان راحت شده است. دیگر تقلایی در کار نیست. ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران از آنچه که پیش روی تیم‌ملی قرار دارد می‌گوید. او شرایط هر یک از تیم‌های همگروه ایران را بررسی می‌کند.

قطر: فاقد هوش و خلاقیت فردی!
بگذارید همین ابتدا تکلیف تیم ایران رامشخص کنم. ایران ازهمه تیم‌های حاضر دراین گروه برتر است.حتی ازقطری که دو دوره پیاپی قهرمان جام ملت‌ها شد. قطری‌ها با این دو قهرمانی اکنون هم نقاط قوت زیادی دارند وهم انرژی مثبتی برای خودشان ذخیره کرده‌اند وبه نظرمی‌رسد کفه ترازو را به نفع خودشان حسابی سنگین کرده‌اند. با تمام این تفاسیر فوتبال قطر به هیچ عنوان قابل قیاس با فوتبال ما نیست وتحت هرشرایطی نسبت به آنها برتری داریم. آنها نه مثل تیم ما فیزیکی هستند، خلاقیت فردی دارند و نه هوش بازی. البته نباید از این تیم غافل شد.قطری‌ها روی فوتبال خود حسابی سرمایه‌گذاری کرده‌اند وانواع مدیران حرفه‌ای وامکانات عالی را دارند. با تمام این تفاسیر ما تیم برتر هستیم. بازیکنان دوملیتی این تیم چندان درآسیا تاپ نیستند. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و ما باید از همین بترسیم.
     
ازبکستان: نکند این تیم را دست کم بگیرید
 تیم‌ملی ایران دو بار در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی با همین ازبکستان بازی کرد و نتوانست ببرد. ازبکستان سابقا جز تیم‌های درجه دو و سه آسیا بود اما آنها هم سرمایه‌گذاری کردند وخودشان را بالا کشیدند. الان درآسیا همه روی فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند به غیر از ایران.همه مدیران عالی ورزشی دارند به غیرازما. به هرحال ازخوب بودن فوتبال ازبکستان همین بس که همین الان دو بازیکن این کشور در تیم‌های بزرگ مابازی می‌کنند و تاثیرگذارهم هستند.باوجود همه نقاط مثبتی که فوتبال این کشور دارد باید بگویم ایران از همه لحاظ از ازبکستان سرتراست.کدام یک از تیم‌های حاضردراین گروه لژیونرهای مشابه ما را دارند؟ با این حال نباید ازبکستان را دست کم بگیریم. نکند این اتفاق بیفتدکه مااین تیم رامثل دوبازی اخیردست کم بگیریم.آنها کار کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند. حالا می‌خواهند به جام‌جهانی برسند .

کره‌شمالی: نمی‌تواند یقه ما را بگیرد
کره شمالی یک زمانی درکنارکره جنوبی و میانمار قوی‌ترین تیم‌های شرق آسیا بودند.دو بار هم به جام‌جهانی رسیدند اما اکنون دیگر خبری از آن تیم خوب نیست. البته کره شمالی درهفت،هشت سال اخیر مجددا قوی شده اما نه به اندازه که حریف تیمی مثل ایران شود. فوتبال کره شمالی مدت‌هاست نزول کرده و واقعا تیمی است که نبایدازآن ترسید.کره شمالی نمی‌تواند یقه تیم‌ملی را بگیرد. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.
     
قرقیزستان: یک تیم درجه سه
 شما می‌گویید درجه دو اما من می‌گویم قرقیزستان یک تیم درجه سه است. آنها تیمی بسیار بسیار معمولی در آسیا محسوب می‌شوند و درست به همین دلیل شناخت زیادی از آنها وجود ندارد. من می‌توانم تیم‌ملی قرقیزستان راهمرده تیمی مثل هنگ‌کنگ در قاره آسیا معرفی کنم.به نظر من این تیم تفسیر وارزیابی فنی نمی‌‌خواهد.برای تیم ما که می‌خواهد از گروه صدرنشین بالا برود و به جام جهانی برسد قرقیزستان هیچ چیز نیست.
    ‌
امارات: سرمایه‌گذاری بی‌فایده
 حساب امارات از تیم‌های قرقیزستان و کره‌شمالی جداست اماحتی این هم باعث نمی‌شود بگوییم حریف ایران می‌شود. آنها هم حریفی معمولی برای تیم‌ملی مامحسوب‌می‌شوند.امارات قبلا خیلی‌قوی بودامااکنون بیش‌ازیک‌دهه است که تضعیف شده.انواع سرمایه‌گذاری‌ها را نجام داده‌اند و بزرگ‌ترین بازیکنان را آورده‌اند اما برای فوتبال این کشور فایده و عایدی نداشت. البته دست‌کم گرفتن امارات می‌تواند از آن کارهای خطرناک و بی‌معنی باشد.
     
جام‌جهانی بی‌کیفیت و بد
قراراست ۴۸ تیم به جام‌جهانی بروند. کاملا قابل پیش‌بینی است که با بی‌کیفیت‌ترین و بدترین جام‌جهانی تاریخ روبه‌رو هستیم. برای این جام‌جهانی پرجمعیت و پر تیم باید به عنوان تیم اول از گروه صعود کنیم وگرنه فاتحه این فوتبال را بخوانید. صعود به این دوره خیلی راحت است و هیچ زمانی به اندازه اکنون رفتن به جام‌جهانی ساده نیست.اصلا کار سختی پیش روی تیم‌ملی فوتبال ایران قرار ندارد.صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۶ دغدغه ما نیست، آنچه که اکنون اهمیت دارداین است که برای صعودبه دور دوم جام‌جهانی باید تلاش کنیم. صعود به مرحله دوم این جام‌جهانی دیگر نباید کارسختی باشد.الان یورو۲۰۲۴ ازهر جام جهانی دیگری با کیفیت‌تر است. فیفا فقط دنبال درآمدزایی است و برای همین این بلا را سر دنیای فوتبال آورد و جام‌جهانی را ۴۸ تیمی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها