هجوم دزدان به خانه‌ای در شمال تهران با شیوه دزدان مسلح تحت تعقیب مطرح کرد

بازگشت باند وحشت!

حمله چهار سارق مسلح به خانه‌ای درشمال تهران، احتمال بازگشت اعضای باند سرقت به پایتخت را مطرح کرد. مدتی بود اعضای این باند سرقت‌های خود را متوقف کرده بودند تا این‌که شکایتی مشابه در پلیس آگاهی تهران مطرح شد. کارآگاهان مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران و البرز تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری اعضای این باند و پایان دادن به وحشت‌آفرینی آنها آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۸۶
نویسنده محمد غمخوار - گروه حوادث
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات پلیسی برای دستگیری اعضای باند وحشت از اوایل اردیبهشت امسال و با گزارش سرقت‌های مشابه از خانه‌های غرب تهران، آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای این باند با وجود حضور صاحبخانه وارد شده و با تهدید افرادی که آنجا بودند، اموال گران‌قیمت را سرقت می‌کردند.در حالی که تحقیقات برای دستگیری دزدان خشن آغاز شده بود، انتشار فیلم‌ سرقت‌های سریالی آنها در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد.در این فیلم پنج سارق مسلح با فشار دادن در پارکینگ وارد ساختمان شده و بعد از ورود به آپارتمانی با تهدید، طلاهای زن صاحبخانه و فرزندانش را سرقت کردند.
مرد صاحبخانه ماجرای سرقت را این‌طور روایت کرد: «دزدان با اسلحه کلاشینکف و کلت واردخانه شده و یکی از آنها دو دخترم را در اتاق‌ زندانی‌کرد و بعد دهان دختر کوچک‌ترم را با دست‌گرفت تا جیغ نزند. چهار همدست او هم تمام اتاق‌ها را زیرو رو کردند تا اشیای‌ گران‌قیمت را سرقت‌ کنند. همسرم از ترس این‌که مبادا سارقان به دخترها یا خودش آسیبی بزنند، طلاهای موجود در خانه و حتی طلاهایی‌ که دخترها و خودش استفاده می‌کردند را از روی ناچاری دودستی تقدیم آنها ‌کرد. سارقان علاوه‌بر سرقت۳۰۰ میلیون تومان طلا، کفش دخترم و یک پلاستیک موز را هم برداشتند و بردند.»
با رسانه‌ای شدن ماجرا، دزدان که خود را در خطر دستگیری می‌دیدند محل‌های سرقت را تغییر داده و این‌بار شکایت‌های مشابه درباره سرقت مسلحانه از خانه‌ای در شهر کرج مطرح شد. بررسی این شکایت‌ها نشان داد، دزدان با تخریب در پارکینگ وارد خانه شده و خود رامقابل آپارتمان مورد نظر می‌رساندند.بعد با کارت دررا بازکرده وساکنان خانه راغافلگیرمی‌کردند. آنها درصورت ناکامی در سرقت با کارت، در خانه را زده و وقتی در باز می‌شد با تهدید اسلحه واردمی‌شدند.یکی ازاعضای گروه، ساکنان خانه رادراتاقی زندانی می‌کرد و بقیه متهمان به جست‌وجو در خانه پرداخته و پول و طلا را داخل ساکی ریخته و فرار می‌کردند. دزدان در این سرقت‌ها بیشتر از خودروهای سمند، پرشیا و پژو ۲۰۶ استفاده کرده و برای ردیابی نشدن روی خودروها پلاک جعلی نصب می‌کردند. 
با بررسی فیلم سرقت‌ها مشخص شد، این سرقت‌ها توسط دزدان تحت تعقیب پلیس تهران رخ داده است. از سوی دیگر شکایت‌های جدیدی از اعضای باند در شرق تهران ثبت شد.با افزایش سرقت‌ها و بادستور قضایی، تیم‌ها وگشت‌های شبانه پلیس در البرز و تهران فعال شدند و حتی در آزادراه‌هایی که احتمال حضور دزدان وجودداشت، ایست وبازرسی مستقرکردند. با افزایش اقدامات پلیسی، دزدان که این دفعه ماموران را دریک قدمی خود می‌دیدند سرقت‌های‌شان رامتوقف کردند تااین‌که پنجشنبه گذشته سرقت ناکامی با روشی مشابه اعضای باند وحشت در شمال تهران به پلیس گزارش شد‌. با گزارش این ماجرا، احتمال بازگشت اعضای باند وحشت به پایتخت قوت گرفت وپرونده درپلیس آگاهی تهران والبرزبرای دستگیری اعضای این باندوپایان‌دادن به سرقت‌های خشن تحت رسیدگی است.آن‌طورکه یکی ازآشنایان آخرین طعمه دزدان روایت کرده است؛ متهمان شامگاه پنجشنبه گذشته حدود ساعت ۱۰شب وارد ساختمان شده و مستقیم به اتاق سرایداری رفته و با تهدید چاقو و اسلحه زوج سرایدار را مجبور کردند مقابل خانه یکی از ساکنان بروند و در بزنند. به محض باز شدن در، دزدان که چهار نفر بودند وسه قبضه کلت ویک اسلحه ساچمه‌ای دردست داشتند واردخانه شدند. آنها ساکنان و زوج سرایدار را در اتاقی زندانی کرده و از پدر خانواده خواستند محل گاوصندوق را به آنها نشان دهد. مرد صاحبخانه در این حین با برداشتن شمشیری تزئینی که در خانه داشت به دزدان حمله کرد و دو نفر از آنها را مصدوم کرد. دزدان هم با تیراندازی از محل فرار کردند. بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان نشان داد، با خودروی پرشیای سفید به محل سرقت آمده و با کلاه و پارچه چهره‌شان را پوشانده بودند.
این پرونده با جدیت در پلیس آگاهی در حال پیگیری است اما با وجود این، شهروندان هم باید هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و در آپارتمان را روی افراد غریبه باز نکنند. همچنین در آپارتمان را قفل کنند تا با کارت به‌راحتی باز نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها