حضور پرشور مدیران، روسا و ورزشکاران در انتخابات ریاست جمهوری

ورزشی‌ها گل طلایی زدند

آحاد جامعه ورزش، قهرمانان، ورزشکاران، مربیان و مدیران مانند سایر اقشار مردم حضور پرشوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشتند و با حضور در ورزشگاه شهید شیرودی رای خود را به صندوق انداختند. این حضور به مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بود که در آن صحنه پرشور نیز چهره‌های ورزشی در همین ورزشگاه گرد هم جمع آمدند تا آرای خود را به صندوق‌های رای بیاندازند.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۸۲
 
کیومرث هاشمی وزیر ورزش، شروین اسبقیان معاون وزیر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال، داورزنی رئیس سابق این فدراسیون، علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، حسین عبدی سرمربی تیم ملی جوانان، پرویز مظلومی و محمد مومنی دو عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال، میرشاد ماجدی رئیس هیات فوتبال استان تهران، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ونیزتعدادی ازورزشکاران عرصه ملی و باشگاهی از جمله حاضرین در مراسم رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شهید شیرودی بودند.  
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دراین باره گفت: «بر اساس منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی که وزارت ورزش در سطح کشور انجام داده و با هماهنگی که با ستاد انتخابات کشور انجام شد، صندوق اختصاصی مثل انتخابات مجلس در تهران و سایر استان‌ها تدارک دیده شده تا جامعه ورزش با فراق بال بهتر و بیشتری در رای‌گیری حضور داشته باشند. این صندوق با توجه به این‌که مخاطبان آن خاص جامعه ورزش و جوانان هستند، خودش یک تبلیغی برای حضور و مشارکت پرشور مردم و اهالی ورزش بود.
 
هدف مشترک
تغییردولت وحضور کابینه جدیدبرای اداره کشور،ورزش را نیز تحت‌الشعاع قرارمی‌دهد. سیاست‌ دولت‌ها درقبال ورزش معمولا متفاوت است اما هر کدام یک هدف مشترک دارند؛ پیشرفت ورزش و مدال‌آوری درعرصه‌های بین‌المللی. شهید آیت‌ا... رئیسی همواره تاکید به پیشرفت ورزش و ورود تکنولوژی‌های مدرن داشت.دردوره ریاست جمهوری وی، استقلال و پرسپولیس با گذشت بیش از ۴ دهه عاقبت واگذار شدند.همچنین با نظر مثبت وی و تصویب هیات دولت،۱۱۰میلیارد تومان برای ورود تکنولوژی VAR به کشور در اختیار شرکت تجهیز و توسعه قرارگرفت.همه امیدوار هستند گام‌های مثبت او، متوقف نشده و دولت جدید نیز بتواند در این عرصه قدم بردارد.  کیومرث هاشمی، وزیر ورزش در این باره گفت: «وزرا به‌عنوان نمایندگان دولت موظفند براساس نیازهای موجود در بخش‌های مختلف کارهای‌شان را پیش ببرند و ما هم در حوزه ورزش و جوانان اقدامات موثری داشته‌ایم. دسترسی به فضا و امکانات ورزشی از دغدغه‌های جامعه ورزش و جوانان بوده و ما در راستای آن سعی کرده‌ایم که پروژه‌های نیمه تمام از دهه ۸۰ تاکنون را در اولویت قرار دهیم که تاکنون بیش از۱۴۰۰پروژه به بهره‌برداری رسید. اززمان آغازبه کار من ۱۸فدراسیون توسط سرپرست مدیریت می‌شد که تاکنون انتخابت ۱۴ فدراسیون برگزار شده و به زودی متولی ۴ فدراسیون دیگر نیز انتخاب می‌شود.» 
 
حضوری رای اولی‌ها
یکی از اتفاقات زیبا که فدراسیون فوتبال دیروز رقم زد، حضور تیم ملی جوانان به عنوان رای اولی‌ها پای صندوق رای‌گیری بود. حسین عبدی و شاگردانش این کار زیبا را رقم زدند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «تیم فوتبال جوانان‌ را آوردیم که همه آنها رأی اولی هستند. انتخابات ریاست جمهوری چون مبتنی بر رأی مردم است بسیار مهم است.هرکسی انتخاب شود، همین که بیشترین رأی را داشته باشد می‌تواند برای پیشبرد کشور مؤثر باشد.مقام معظم رهبری فرمودند به هر کسی که می‌خواهید رأی بدهید، اما پای صندوق بیایید. این موضوع به پیشبرد کشور کمک می‌کند.»  
حسین عبدی سرمربی تیم‌ملی جوانان هم اضافه کرد:«همه آمدند تابرای انتخاب فرداصلح رای بدهند.فرد منتخب رئیس جمهورهمه اقشار کشور است وباید درراه خدمت این را بداند که تعهد مسئولیت سختی است و ممکن است در این راه هراتفاقی برای اوبیفتد. رئیس جمهور منتخب باید این را بداند مردم ما لیاقت بهترین‌ها را دارند و باید در این جهت هم تلاش خود را به کار گیرد.» 
 
درخواست ورزشی‌ها
چهره‌های ورزشی اما خواسته‌های خود را از رئیس جمهور جدید نیز بیان کردند. خواسته‌هایی که معمولا شامل توجه بیشتر و امکانات بهتر برای پیشرفت ورزش است. مهدی تاج در این باره گفت: «مساله ورزش و همه رشته‌های ورزشی مهم است. فوتبال هم ویژگی‌های خاصی دارد که با هیچ پدیده‌ای قابل مقایسه نیست. باید تلاش وزیر ورزش این باشد که سربلندی در آسیا و جهان داشته باشیم. عناوین خوبی داریم؛ باید این عناوین را ارتقا دهیم نه این‌که عقب‌گرد داشته باشیم. وزیر باید این کار را انجام دهد و به نظرم این اتفاق رخ می‌دهد. دولت باید بداند ما مقابل رقبایی بزرگ می‌ایستیم. در آینده نزدیک مقدماتی جام جهانی را پیش‌رو خواهیم داشت. مسابقات جهانی فوتسال و بازی‌های نوجوانان و جوانان را داریم. دولت باید به این مجموعه کمک کند و مطمئنیم که این اتفاق رخ خواهد داد.» حسین عبدی سرمربی تیم ملی جوانان نیز اضافه کرد: «انتظار داریم رئیس جمهور منتخب بتواند نواقص را برطرف کند و راهی که برای تکامل اقتصاد و مسائل سیاسی و اجتماعی آغاز شده، کامل کند و کار را در چهار سال بعد به رئیس جمهور بعدی بسپارد. ما نیز در تیم خودمان نسلی را پرورش می‌دهیم تا بتواند جایگزین نسل امروز شود.این موضوع مستلزم حمایت بیشتر است. کارمان را شروع کرده‌ایم تا ان‌شاءا... بتوانیم بر بام آسیا بایستیم و در جهان بدرخشیم.» میرشاد ماجدی رئیس هیات فوتبال تهران هم گفت: «رئیس جمهور آینده باید کمک کند تا روند حضور تیم‌های ما در میادین بین‌المللی و کسب سهمیه بهتر از همیشه شود. مقام معظم رهبری فرموند «ورزش قوی، ایران قوی» که جمله گهرباری بود. ورزش قوی به یک برنامه و نقشه قوی نیاز دارد. موظفیم در ساختن ایران قوی مشارکت داشته و با انتخاب فرد اصلح به ترسیم نقشه راه کمک کنیم. اطمینان دارم هر کسی انتخاب شود باید نگاه ویژه به ورزش داشته باشد، مخصوصا رای اولی ها خیلی از آنها ورزشی و خیلی ها فوتبالی هستند. این افراد تقاضاهایی از رئیس جمهور ِآینده دارند و وی بعد از انتخاب شدن باید به آنها توجه داشته باشد.»  پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال هم گفت: «به طور قطع باید نگاه به ورزش ویژه باشد. همه رشته‌ها نیاز به حمایت و امکانات بهتر دارند. انشاا... که این مساله محقق خواهد شد.» 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها