عدنان منصور، وزیرخارجه سابق لبنان در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

مقاومت یکی از ارکان سیاست خارجی ایران است

جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

درس سخت حزب‌ا...به صهیونیست‌ها

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به تهدیدات خود علیه لبنان ادامه می‌دهد و برخی کشورهای اروپایی نیز در این خصوص هشدارهایی به بیروت مخابره کرده‌اند. خروج برخی دیپلمات‌ها و تعطیلی موقت برخی سفارتخانه‌های عربی و غربی در پایتخت لبنان، نشانه دیگر تصمیم صهیونیست‌ها در حمله‌ای گسترده‌تر به لبنان است.
کد خبر: ۱۴۶۱۹۶۲
 
درس سخت حزب‌ا...به صهیونیست‌ها
 
درعین حال مقامات ارشد نظامی و امنیتی در تل‌آویو می‌گویند گسترش ماجراجویی‌های نتانیاهووکابینه‌اش ازغزه به لبنان،نتیجه‌ای جزشکست توامان در این دو میدان برای صهیونیست‌ها نخواهد داشت. دراین خصوص گفت‌و‌گویی باجورج قرداحی، وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد:
درس سخت حزب‌ا...به صهیونیست‌ها


نتانیاهو و برخی مقامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر درخصوص حمله به لبنان هشدار داده‌اند. این اقدام و رویکرد رژیم اشغالگر قدس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ تبعات ورود تل‌آویو به جنگی دیگر(این بار در لبنان) چیست؟
رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی مدعی ورود به صحنه جنگی جدید است که در غزه به اهداف خود دست پیدا نکرده و حتی کابینه‌‌اش نیز فروپاشیده است. ‌شکست صهیونیست‌ها در جنگ، صرفا روایت جبهه مقاومت نیست، بلکه استراتژیست‌ها و تحلیلگران ارشد نظامی و امنیتی در اراضی اشغالی از این شکست سخن می‌گویند. فروپاشی کابینه جنگ، بهترین نماد شکست صهیونیست‌ها در غزه است. نتانیاهو تصور می‌کند با فرسایشی کردن جنگ غزه و تعمیم آن به دیگر نقاط مانند لبنان می‌تواند زمان بخرد و بازی را تغییر دهد اما گذشت زمان به معنای تثبیت و بسط دامنه شکست نظامی، فرامتنی و منطقه‌ای رژیم صهیونیستی خواهد بود. صهیونیست‌ها که قدرت تحلیل حداقلی میدان را از دست داده‌اند، اقدامات‌شان نه از روی ابتکار عمل که از روی انفعال و ناتوانی است. طی روزهای اخیر جملات زیادی به نقل از نظامیان ارشد صهیونیست برجسته می‌شود که نتانیاهو در صورت ورود به جنگ جدید در لبنان مبهوت خواهد شد. این یک گزاره صحیح است. 
 
به شکست مطلق رژیم اشغالگر قدس در غزه و شکست پیش روی آن در صورت حمله به لبنان اشاره کردید. این شکست را در ابعاد فرامتنی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شکست رژیم صهیونیستی در ابعاد فرامتنی و محیطی را به مراتب نسبت به ابعاد میدانی بیشتر و گسترده‌تر می‌دانم. پیشتر اعلام کرده‌ بودم که جهان هیچ‌گاه تا این اندازه با ماهیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و لزوم نابودی آن مواجه نبوده است. پیشتر زمانی که از مسأله فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه روایت‌هایی ارائه می‌شد، دستگاه تبلیغاتی حامیان تل‌آویو (دولتمردان و رسانه‌های غربی) آن را تحریف می‌کردند. اما اکنون دیگر این تحریف و دروغ‌پردازی‌ها جواب نمی‌دهد. جهان با ماهیت رژیم صهیونیستی آشنا شده است.حتی‌بسیاری‌ازجهانیان‌برای نخستین باردرصدد درک‌واقعی بحران‌فلسطین وتاریخ‌اشغالگری صهیونیست‌ها بر آمده‌اند. این تمرکز و مطالعه سبب می‌شود القائاتی که از سوی رژیم صهیونیستی در میان افکار عمومی برخی کشورها و در سال‌های طولانی به دروغ تثبیت شده بود، جملگی به چالش کشیده شود.
 
مقامات آمریکایی و صهیونیستی اذعان کرده‌اند که قدرت ایستادگی در مقابل خشم عمومی در دنیا و حتی در کشورهای غربی را از دست داده‌اند. به عنوان یک فرد متخصص در حوزه رسانه و مخاطب‌شناسی، این پدیده را چگونه تحلیل می‌کنید؟
تل‌آویو نه تنها قادر به تغییر تاریخ نیست، بلکه دیگر قدرت روایت‌سازی کاذب خود از مسأله فلسطین را از دست داده است. افکار عمومی دنیا در جریان جنگ غزه، گذشته، حال و آینده رژیم اشغالگر صهیونیستی را به چالش کشیده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت‌‌. آنها با هویت نامشروع و کارکرد تروریستی صهیونیسم آشنا شده واکنون این رژیم کودک‌کش را بیش از پیش قضاوت می‌کنند.من شکست تل‌آویو در عرصه تبلیغاتی و روانی جنگ غزه را نسبت به شرایط میدانی نیز مهم‌تر می‌دانم زیرا ازاین پس، رژیم صهیونیستی دیگر حاشیه امنی در نظام بین‌الملل ندارد. فراتر از آن،حامیان رژیم صهیونیستی نیز هزینه‌های به مراتب بیشتری را بابت حمایت ازاین رژیم پرداخت خواهند کرد.استانداردهای دوگانه غرب درقبال مسأله حقوق بشر، پس ازسکوت وحتی همراهی غرب با نسل‌کشی در غزه نیز از سوی ملت‌های دنیا به چالش کشیده شده است. اکنون همگان به صورت مصداقی متوجه می‌شوند که استانداردهای دوگانه در قبال حقوق بشر یعنی چه وتا چه اندازه تلخ است.حتی افکارعمومی دنیا به صورتی جدی قائل به شراکت کشورهای(غربی)حامی رژیم اشغالگرصهیونیستی درنسل‌کشی غزه هستند.درچنین شرایطی جایی برای فرار رژیم صهیونیستی و حامیان آن از مکافات باقی نمی‌ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها