سلام دوباره رادیو در«سحر»

شبکه های رادیویی ایران ، جوان ، معارف ، قرآن و تهران متناسب با کارکرد و ماموریت های خود، برنامه های ویژه ای را برای سحرهای ماه مبارک تدارک دیده اند.
کد خبر: ۱۴۵۷۷۹

با توجه به این که اغلب مردم در ماه مبارک برنامه های سحری رادیو را به جلوه های تصویر ترجیح می دهند، خلوتگه خورشید در رادیو ایران ، شبهای فیروزه ای در رادیو جوان ، سحوری در رادیو معارف و تهران سلام سحر در رادیو تهران به روی آنتن می روند.
خلوتگه خورشید: این برنامه به صورت زنده و با اجرای سعید توکلی از گروه ایران و اندیشه رادیو ایران پخش می شود. خلوتگه خورشید با محوریت اسامی خداوند و براساس دعاهای روزانه ماه مبارک تولید و پخش می شود. راه بهشت ، سر سلامت ، حرفهای مگو، باریک تر از مو، دست نیاز، چشم امید، نجوای خلوتیان و... از جمله آیتم های این برنامه است که هر شب از ساعت 3 بامداد پخش آن شروع می شود.
شبهای فیروزه ای: در این ویژه برنامه ، همه گروههای برنامه ساز شبکه رادیویی جوان ، بخشهای کوتاهی را تولید و پخش می کنند و برای نخستین بار در 20 سال اخیر یک گوینده زن ، برنامه سحری را اجرا می کند. بنفشه رافعی ، مجری شبهای فیروزه ای است. نامه های فیروزه ای ، دل نوشته های فیروزه ای ، نگاه ویژه اشیائ به ماه مبارک رمضان ، زن جوان ایرانی و گزارش های مردمی از جمله آیتم های برنامه سحری رادیو جوان است. صحبتهای کارشناسی حجت الاسلام افتخاری و حجت الاسلام پناهیان نیز در این برنامه ها پخش می شود. گزارش زنده از مساجد، گزارش از آسایشگاه جانبازان و معلولان مناجات خوانی و دعای سحری هم از شبهای فیروزه ای شنیده می شود. این برنامه از ساعت 2 بامداد شروع می شود.
سحوری: رادیو معارف برنامه سحری خود را با عنوان سحوری به گروه اندیشه و حکمت سپرده است . این برنامه ساعت 3.30 از قم روی آنتن می رود.
نسیم ملکوت: امسال رادیو قرآن و رادیو ایران تنها شبکه های رادیویی هستند که برنامه های سحری خود را به صورت زنده پخش می کنند. نسیم ملکوت هم ساعت 3 بامداد پخش می شود و شامل بخشهایی مثل مناجات خوانی ، تلاوت قرآن و سخنرانی چهره های محبوب و معروف مذهبی است.
تهران سحر سلام: دکتر مهدوی در این برنامه و روی موج رادیو تهران در خصوص لطایف ضیافت الهی و آموزه های روزه داری صحبت می کند. ارتباط مستقیم با ویژه برنامه های سحری مراکز استان ها، گفتگو با دانشجویان مسلمان مقیم ایران ، ارتباط با گزارشگران مستقر در عتبات عالیات ، مکه مکرمه و درسهایی از قرآن با نگرش اصلاح رفتار اجتماعی از بخشهای تهران سحر سلام است. این برنامه در روزهای پنجشنبه و جمعه به طور مستقیم از یکی از اماکن متبرکه مثل حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پخش می شود. تهران سحر سلام ، هر بامداد ساعت 3.30 به مدت 120 دقیقه پخش می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها