تحویل ۲۴۵۰ واحد مسکونی روستایی قزوین در دهه فجر
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین

تحویل ۲۴۵۰ واحد مسکونی روستایی قزوین در دهه فجر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین

افزایش ۲ برابری سهم احداث مسکن روستایی در قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: سهم احداث مسکن روستایی قزوین از چهار هزار واحد سال گذشته به هشت هزار واحد در سال جدید افزایش یافت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: سهم احداث مسکن روستایی قزوین از چهار هزار واحد سال گذشته به هشت هزار واحد در سال جدید افزایش یافت.
کد خبر: ۱۴۴۱۲۷۲

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: سهم مقاوم سازی و ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین از چهار هزار واحد سال گذشته به هشت هزار واحد در سال جدید افزایش یافت.

سبحانی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران طی هفته‌های گذشته و ابلاغ آن به بانک‌های عامل، فرآیند ارائه تسهیلات بهسازی و ساخت مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر برای هر واحد به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برهمین اساس و با توجه به اینکه متقاضیان نیازی ندارند برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند، بنیاد مسکن اسامی در حال ارائه مدارک و معرفی متقاضیان این تسهیلات به بانک‌های عامل است تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

به گفته وی، میزان کارمزد تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، پنج درصد بوده و مدت زمان پرداخت آن که همانند گذشته به صورت سفته‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد، با ۲ سال زمان استراحت، ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

سبحانی با اشاره به متقاضیانی که طی سه سال گذشته و از تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریالی ساخت مسکن استفاده کرده اند، اما به دلایلی از جمله افزایش قیمت‌ها موفق به پایان کار خود نشده اند، گفت: این افراد که با بررسی‌های صورت گرفته به سه هزار و ۵۰۰ مورد در استان قزوین می‌رسند، می‌توانند از تسهیلات مکملی در نظر گرفته شده استفاده کرده و نسبت به پایان ساخت واحد خود اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که نواحی منفصل شهری مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند چرا که متقاضیان این بخش برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند و مشمول طرح روستایی نمی‌شوند، اما می‌توانند از وام‌های جهش تولید مسکن و یا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده برای نواحی خود بهره‌مند شوند.

وی، قزوین را جزو استان‌های موفق در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دانست و اعلام کرد: سال گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین توانست با پرداخت ۹۳ درصدی تسهیلات ساخت و ساز‌های روستایی جزو ۶ استان برتر کشور در این حوزه باشد و امیدواریم با افزایش میزان تسهیلات بانکی شاهد اتفاقات خوبی در سطح روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان باشیم.

استان قزوین دارای ۸۴۵ روستای دارای سکنه است که ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، یعنی معادل ۷۲ درصد این واحد‌ها بهسازی و مقاوم سازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها