کارشناس حوزه روابط بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

سیاست قاطع مقابله با توطئه گران

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اقدام نظامی در اربیل و ادلب را دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه علیه متجاوزان به امنیت ایران خواند.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اقدام نظامی در اربیل و ادلب را دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه علیه متجاوزان به امنیت ایران خواند.
کد خبر: ۱۴۴۱۰۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی امروز (سه‌شنبه) ۲۶ دی ماه درباره اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها در ادلب گفت که اقدام صورت گرفته، در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود.

چندین فروند از موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه با پرواز از فراز ایران همزمان تروریست‌های موساد و داعش را در اربیل و ادلب منهدم کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های سه‌گانه خود درباره این عملیات‌ها اعلام کرد که موشک‌های سپاه به سوی محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر به ویژه داعش در سرزمین‌های اشغالی سوریه و مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را منهدم کردند. 

در همین خصوص ناصر کنعانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح، ثبات و امنیت منطقه است و به رعایت حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشور‌ها پایبند است، خاطرنشان کرد: ایران در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در حالی که دشمن با محاسبات غلط خود، دست به جنایت علیه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران زد، جمهوری اسلامی با توان بالای اطلاعاتی خود، در یک عملیات دقیق و هدفمند، مقر‌های جنایتکاران را شناسایی و با استفاده از پرتابه‌های دقیق و نقطه زن، آن‌ها را هدف قرار داده است و این بخشی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام کنندگان علیه امنیت ملی ایران و امنیت شهروندان ایرانی بود.

کنعانی تروریسم را یک تهدید فراگیر جهانی خواند و گفت که ایران در عزم خود برای مبارزه با تروریسم در چارچوب همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم است.

در حمله به مقر موساد، ۴ نفر از مسئولان ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به هلاکت رسیده و در حمله موشکی به تروریست‌ها در ادلب سوریه نیز چند فرمانده ارشد داعش به هلاکت رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها