طی آئینی توسط مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد؛

معرفی مسئول دفتر ارتباطات مردمی نماینده دشتستان

یادداشت/امراله بنازاده-پیشکسوت فرهنگی؛

طبیب خیر و دلسوز

به یاد جاوید نام *دکتر مژگان شمس*
کد خبر: ۱۴۳۹۳۹۴

طبیب خیر و دلسوز

چه بگویم چه نویسم ؟کدام حسنت شمارم خانم دکتر؟

در حالی یکمین سالگرد *شمس* درخشان پزشکی استان به ویژه شهرستان دشتستان زنده یاد *دکتر مژگان شمس* را گرامی می داریم که یاد و خاطره طبابطش  در  اذهان خانواده های فرزندان بیمار مراجعه کننده به ایشان تا همیشه باقی مانده است، وچه بسیارخانواده هایی که درمان فرزندانشان را بعد از شفای خداوند مرهون حذاقت و مهارت ودانش پزشکی  خانم دکترشمس مهربان ومتعهد می‌دانند. به طوری که بسیاری از اولیای بیماران اذعان می‌دارند که پس ازمدتها جستجو برای درمان فرزندشان و مراجعه به پزشکان متعدد بالاخره دستان توانمند وشفا بخش خانم دکتر شمس به کمک ایشان آمده و ناجی جان نوزادان و کودکان دلبندشان شده است .

آن زنده یاد در تمام دوره پزشکی اش شامل کاردر مطب های شیراز وبرازجان وبوشهر  ودوره سه ساله  مدیریتش در بیمارستان مهر برازجان وکار در بیمارستان نمازی شیرازنیز در زمان تدریس در دانشگاه علوم پزشکی خلیج فارس بوشهر وکاردر بیمارستان خلیج فارس بوشهر باکمال جدیت و تعهدبه  درمان بیماران  می پرداخت .

وی با اینکه از طرف علوم پزشکی فارس - که دوره فوق تخصص گوارش و کبد اطفال را در آنجا گذرانده بود- پیشنهاد همکاری داشت ولی عشق به زادگاهش وخدمت به  فرزندان مناطق محروم  رابه آسایش و امکانات آنجا ترجیح داد وباعشقی مثال زدنی به درمان بیماران به ویژه خانواده های محروم وبی بضاعت می پرداخت وحتی بدون اخذ حق ویزیت اطفال مریضی که از مناطق دوردست استان به ایشان  مراجعه می کردند، درمان میکرد. وبه منشی خود سفارش کرده بود بیمارانی که از مناطق دور مراجعه کرده اند حتی بعد از وقت مقرر مطب پذیرش کند. . 

او به حق رهرو واز سلاله ابن *سینا*ها بود.

آن زنده‌یاد غیر از امور پزشکی در امور خیریه نیزفعال بود.از فعالین این حوزه نیز بود که تاییدیه انجمن خیریه المهدی برازجان موید این موضوع است.  ایشان مادری دلسوز و فداکار وهمسری مهربان بود  وبا وجود مشغله های زیاد کاری امور منزل راهم به خوبی رسیدگی ومدیریت میکرد . از دیگران محسنات وی نجابت و متانت ورفتارهای انسان دوستانه ایشان می باشد . علاقه مندی وافر ایشان به مطالعه وتحقیق کتب مختلف هم از دیگر ویژگی‌های  شخصیتی خانم دکتر بود.

زنده یاد خانم *دکتر شمس*  به خدمت صادقانه ومتبحرانه خود ادامه داد ودراوج محبوبیت ، در سن ۵۶ سالگی آسمانی شد . همیشه مردم قدر شناس استان  بوشهر قدردان طبابت ودرمان ایشان هستند انشالله که راهش پر رهرو ویادش تا همیشه گرامی  باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها