حجم زیاد اسکناس را کنترل کنید

چهل وهفتمین جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۳۱

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، محمود احمدی نژاد در آغاز این جلسه ، اعمال سیاست های پولی را وظیفه اصلی بانک مرکزی برشمرد و اظهار کرد: صیانت از ارزش پول ملی ، حفظ حقوق ملت در مراودات پولی و بانکی با خارج از کشور و تنظیم روابط بین بانکها از دیگر وظایف بانک مرکزی است.
احمدی نژاد تاکید کرد: باید با اتخاذ راهکارهای مناسب ، حجم زیاد اسکناس و هزینه های ناشی از آن و ضریب فزاینده پولی را کنترل کرد.
براساس این گزارش ، دکتر شیبانی ، رئیس کل بانک مرکزی سپس گزارش عملکرد بانک مرکزی در طول سال 85 را در بخشهای نظارتی ، اعتباری ، ارزی ، اقتصادی و بانکداری الکترونیکی ارائه کرد. گزارش هیات نظارت درباره عملکرد بانک مرکزی در سال 85 نیز قرائت شد. در عین حال ، شیبانی سه شنبه هفته گذشته با بانک مرکزی خداحافظی کرد.
رئیس جمهور در پایان این جلسه ، از کارکنان و کارشناسان بانک مرکزی ، هیات نظارت ، اعضای شورای پول و اعتبار و مجمع عمومی بانک مرکزی قدردانی کرد. همچنین احمدی نژاد از علاقه ، دلسوزی ، همت و تلاش دکتر شیبانی در خدمت به نظام پولی و بانکی کشور تشکر و قدردانی کرد. خبرنگاران و عکاسان رسانه ها در این مراسم حضور نداشتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها