فساد بیخ گلوی مدیران فوتبال

فدراسیون فوتبال در بحران!

شاهکار مدیریتی تاج و رفقا در انتخاب سرمربیان تیم ملی؛ سه سرمربی قبلی بدون تیم!

اخراجی‌های ۳

به تاریخ شمسی، سال گذشته همین مواقع و همین روزها بود که مهدی تاج در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قطری‌ها نشان دادند انتخاب کی‌روش کار درستی بود و مشخص شد که تصمیم فدراسیون فوتبال ایران نیز برای انتخاب کی‌روش درست بوده است اما حالا با گذشت کمتر از یک سال از این همکاری، فدراسیون فوتبال قطر هم در آستانه جام ملت‌های آسیا با کارلوس کی‌روش قطع همکاری کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۶۱
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش
 
نکته مهم این اتفاق اما نه اخراج کی‌روش، بلکه صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال است و این نکته وقتی مهم‌تر و جالب‌تر خواهد شد که بگوییم به غیر از کی‌روش، این روزها ویلموتس و اسکوچیچ هم بیکار و بی‌تیم مانده‌اند و این یعنی سه سرمربی قبلی تیم ملی فوتبال ایران هیچ عایدی جز خالی کردن جیب فدراسیون و مردم نداشتند و روی دست مانده‌اند! 
   
بزرگ‌ترین غرامت ورزش ایران
احتمالا شما هم هنوز با شنیدن نام ویلموتس، تن و بدنتان بلرزد و منتظر دریافت غرامت بعدی او از تیم ملی باشید! انتخاب فاجعه رئیس فدراسیون فوتبال برای تیم ملی فوتبال ایران که البته روزگاری مهدی تاج او را مردی نجیب خواند و بعدها مشخص شد این مرد نجیب بخش عظیمی از دارایی‌مان را با خود برد. البته هنوز هم حرف و حدیث درباره ویلموتس‌گیت زیاد است و تقریبا روزی نیست که بند عجیبی از آن قرارداد سر از رسانه‌ها درنیاورد. ایران بزرگ‌ترین غرامت ورزشی‌ به یک مربی فوتبال را به همین مرد نجیب پرداخت کرد و این مرد بلژیکی بعد از قطع همکاری با تیم ملی فوتبال ایران حدود دو سال را بدون تیم ماند تا حسابی فدراسیون ایران را بدوشد. بعد هم سر از تیم مراکشی درآورد که آنجا هم دستاورد فوتبالی نداشت و از کار برکنار شد. ویلموتسی که فدراسیون فوتبال ایران از او به عنوان یکی از تاپ‌ترین سرمربیان دنیا نام می‌برد، به غیر از ایران و باشگاه مراکشی رجا، مشتری‌ای نداشت تا این روزها خانه‌نشین باشد.
   
​​​​​​​داستان‌های خیالی اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ، مربی کرواتی اگرچه نتایج بدی در تیم ملی ایران نگرفت اما توسط مهدی تاج، در آستانه برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و به این امید که تیم ملی نتایج درخوری در جام‌جهانی بگیرد و برابر انگلیس شش گل نخورد! برکنار شد؛ برکناری‌ای که حاشیه کم نداشت و بسیاری او را شایسته چنین رفتاری نمی‌دیدند. اطرافیان این مربی هم معتقد بودند که او پیشنهادهای بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و یک روز هم بیکار نمی‌ماند. اما تنها پیشنهاد اسکوچیچ حضور در تیم ملی زیر ۲۱ساله‌های کرواسی بود!

و حالا کی‌روش
مهدی تاج که با شعار بازگشت دوباره کی‌روش به فوتبال ایران پا به فدراسیون فوتبال گذاشته بود، مجددا کی‌روش را برای حضور در جام جهانی قطر به تیم ملی بازگرداند. اتفاقی که افتاد اما حاصلی جز ثبت ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی نداشت. او بلافاصله پس از اتمام همکاری با فدراسیون ایران به قطر رفت و حالا در کمتر از یک سال و در آستانه برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برکنار شد. با این حال مهدی تاج از انتخاب این سرمربی به عنوان مرد اول نیمکت فوتبال قطر به عنوان سوژه‌ای برای حمله به منتقدانش استفاده کرد و گفت که انتخاب کی‌روش توسط قطری‌ها نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال ایران در بازگرداندن او به ایران تصمیم درستی گرفته است ولی قطری‌ها خیلی زود از انتخاب‌شان پشیمان شده و عذر کی‌روش را خواستند.  قطع همکاری قطری‌ها با کی‌روش نشان‌دهنده زنگ خطری برای فوتبال ایران است؛ زنگ خطری که رئیس فدراسیون و فدراسیون‌نشین‌ها آن را نمی‌شنوند و قبول هم نمی‌کنند! اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که آنها در انتخاب سرمربیان خارجی عملکرد تقریبا فاجعه‌باری به جا گذاشته‌اند. دو سرمربی قبلی ما اخراج شده‌اند و احتمالا هنوز از پول‌هایی که از فدراسیون ما گرفته‌اند تغذیه می‌کنند و دیگری برای ماندن در ایران تنها دست به تبلیغات گسترده برای خودش زده بود و دائما مصاحبه می‌کرد. شاهکار مدیریتی آقای تاج و رفقا!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها