شاهکار مدیریتی تاج و رفقا در انتخاب سرمربیان تیم ملی؛ سه سرمربی قبلی بدون تیم!

اخراجی‌های ۳

۱۵شکایت‌ ۲تیم پرسپولیس و استقلال از یکدیگر بعد از شهرآورد۱۰۲

دربی بی‌کلاس‌ها!

این روزها و درهر گوشه از دنیا وقتی مسابقه مهم فوتبالی برگزار می‌شود، کارشناسان حوزه‌های مختلف از ورزشی تا اجتماعی گرفته، سعی می‌کنند ابعاد مختلف چنین بازی را به دقت بررسی کنند. اما این قضیه درمورد فوتبال باشگاهی ایران به‌هیچ‌وجه صدق نمی‌کند. نمونه مشخص و دم‌دستی آن شهرآورد صد‌و‌دوم پرسپولیس و استقلال که اگرچه عصر روز پنجشنبه برگزار شد اما ترکش‌ها و حاشیه‌هایش همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۳۶۲۷۲
نویسنده ​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش
 
وقتی کنفرانس‌های خبری پیش از این بازی برگزار شد، می‌خواستیم برای چندمین بار دل‌مان را خوش کنیم که قرار است یک بازی هیجانی و جذاب برگزار شود اما تمامی ارکان این دو باشگاه قدیمی فوتبال ایران از مدیرعامل و سرمربی ومسئول حقوقی گرفته تا ماساژور و آنالیزور و مسئولان رسانه‌‌ای دست به دست هم دادند که یک بازی پرحاشیه و جنجالی را به نمایش بگذارند. نکته جالب اینجاست که بخش زیادی از این حاشیه‌ها بعد از سوت پایان بازی تازه شروع شد. تاچند وقت پیش، تیم‌های رقیب ومدعی عادت کرده بودند که برای کوچک‌ترین مسأله‌ای علیه یکدیگر بیانیه صادر کنند اما به نظر می‌رسد بعد از دربی۱۰۲ باید به یک موضوع جدید دیگر عادت کنیم: شکایت کردن. 
     
شکایت پشت شکایت

پرسپولیسی‌ها در اولین اقدام خود از جواد نکونام، علی سامره، سیدحسین حسینی به خاطر اظهارات‌شان بعد از بازی شکایت کردند. دور زدن سقف قرارداد و ثبت غیرقانونی بازیکن جدید دومین موضوع شکایت پرسپولیس از آبی‌ها بود. سومین شکایت سرخپوشان از داور مسابقه بود که معتقدند اشتباهاتی داشته است. شکایت چهارم قرمزپوشان از خداداد افشاریان، مسئول کمیته داوران به خاطر ویدئویی منتشر شده از او درحال شادی بعد ازگل استقلال انجام شد. محمد نوازی نفر بعدی بود که هدف شکایت پرسپولیس قرار گرفت. حتی پای مسئولان رسانه‌ای دو تیم هم به این ماجرای مضحک باز شد و پرسپولیس از سعید اکبری، مدیر رسانه‌ای استقلال به‌خاطر استوری در صفحه شخصی‌اش شکایت کرد. بعد نوبت به ماساژور استقلال رسید که بعد از گل تیمش به سوی نیمکت پرسپولیس شادی خارج از عرف انجام داده بود. شکایت آخر پرسپولیس هم از صالح حردانی و ابولفضل جلالی صورت گرفت که این دو بازیکن بعد از زدن گل تساوی برابر تماشاگران پرسپولیس شادی تحریک‌آمیز انجام دادند.  در آن طرف، استقلالی‌ها هم همه‌جوره نشان دادند چیزی کمتر از رقیب‌شان ندارند. در ابتدای امر آنها از یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس به خاطر اظهاراتش علیه آبی‌پوشان در نشست خبری بعد از بازی دربی شکایت کردند. آنها معتقدند که کمیته انضباطی باید با گل‌محمدی به خاطر اظهاراتش در مورد رفاقت خطیر، مدیرعامل باشگاه با تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برخورد کنند. همچنین آبی‌پوشان از شهاب زاهدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و علی نعمتی به خاطر نشان دادن پیراهن خود در مقابل هواداران استقلال شکایت کردند. استقلال در ادامه از دور زدن قانون سقف قراردادها از سوی باشگاه پرسپولیس شکایت کرد تا نشان دهد دو باشگاه فقط در همین یک زمینه با هم اتفاق‌نظر دارند.  کارشناسان فوتبالی تا به امروز نتوانسته‌اند به یک نکته قابل اعتنا از بازی روزپنجشنبه اشاره کنند امااگر مسئولان گینس حواشی بعد از این بازی رامدنظر قرار دهند، قطعا تعداد شکایت‌های ثبت شده می‌تواند نام این بازی را در کتاب رکوردها وارد کند. 
     
انتقاد از تاکتیک تیم‌ها

فعالیت وحضور گسترده بازیکنان واعضای هردو باشگاه بعد ازسوت پایان بازی درمنطقه میکسدزون وانجام مصاحبه‌های بی‌موردعلیه یکدیگر، موجب شد تا کارشناسان نتوانند تاکتیک ونحوه بازی کردن دو مربی را زیرسؤال ببرند. اگر این بازی در یک شرایط کاملا فوتبالی بود، در نشست خبری پایان بازی باید خبرنگاران از یحیی گل‌محمدی می‌پرسیدند که چطور تیمش برای پنجمین بار بازی برده در دربی را با مساوی عوض کرده است. تیم یحیی نشان داده که در دربی نمی‌تواند به‌خوبی پیروزی‌اش را حفظ کند.  این ماجرا برای سرمربی استقلال هم به‌خوبی صدق می‌کند. گرچه جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی این پالس را داده بود که نباید منتظر یک بازی زیبا از تیمش بود اما هیچ‌کس از او نپرسید که چرا تیمش در پنج بازی اخیر فقط یک برد به دست آورده است. هیچ خبرنگاری این فرصت را پیدا نکرد که از مربی پر جنب‌و‌جوش استقلال بپرسد که چطور مهرداد محمدی در عرض چند هفته تا این اندازه دچار افت می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها