هر یک از روسای جمهوری پس از روی کار آمدن تلاش داشتند تا با سیاست ها و تئوری های خاص خود اهدافی را که از پیش برنامه ریزی کرده بودند، تحقق بخشند.
کد خبر: ۱۴۳۶۱۱

محمود احمدی نژاد هم که در زمان انتخابات با تاکید بر شعارهایی همچون ساده زیستی ، عدالت محوری و اعتلای همه جانبه توانست گوی سبقت را از رقبای خود برباید پس از آغاز دوره ریاست جمهوری اش ، تلاش کرد به شعارهای تبلیغاتی خود جامه عمل بپوشاند.
این مساله تا به اینجا همانند دیگر دوره ها و ریاست جمهوری های گذشته بوده است ؛ادامه از صفحه اول اما به اعتقاد صاحب نظران اعم از موافق و منتقد، ادبیات ، رفتار و منش سیاسی احمدی نژاد را از دیگر روسای جمهوری متفاوت می کند، از جمله این مسائل می توان به ساده پوشی ، ساده گویی ، مردم گرایی و جسارت وی در بیان مواضع بین المللی اشاره کرد.
«جام جم» در گفتگو با بعضی خبرنگاران سیاسی رسانه های مختلف ، نظر آنها را درباره مهمترین ویژگی های محمود احمدی نژاد که وی را از روسای جمهور پیشین متمایز می کند، جویا شده است.

احمدی نژاد، دگرگونی خواه است


محسن پیریایی ، خبرنگار روزنامه همشهری ، شخصیت احمدی نژاد را شخصیتی کاملا متفاوت از دیگر روسای جمهور می داند و معتقد است ایشان با نگاه مکتبی خاص خود در پی ایجاد تحول و دگرگونی در شرایط موجود است و می کوشد آنچه را درست می پندارد به مرحله اجرا درآورد.
پیریایی در ادامه گفت: همین نگاه مکتبی و روحیه دگرگونی خواه احمدی نژاد، سبب شده است که بعضی منتقدان وی را آرمانگرا تصور کنند در صورتی که این طور نیست ؛ بلکه واقعیت این است که در برخی موارد به دلیل نبود زیرساخت های کافی ، اقدامات و تصمیمات ایشان آرمانگرایانه به نظر می رسد که اگر زمینه ها فراهم شود، این تصمیمات عملی خواهند بود.
خبرنگار همشهری در عین حال از کم توجهی رئیس جمهور به نظر صاحب نظران در برخی حوزه ها گلایه کرد و گفت: با وجود این که احمدی نژاد در بعضی حوزه ها از جمله اقتصادی با منتقدان و صاحب نظران به گفتگو می نشیند؛ اما در برخی حوزه های دیگر، کمتر شاهد دخیل شدن نظر کارشناسان هستیم.

تصمیم گیری های احمدی نژاد شتابزده است


رعنا زوره ، خبرنگار روزنامه اعتماد ملی درخصوص ویژگی های خاص احمدی نژاد به نوع تصمیم گیری خاص اشاره می کند و معتقد است ؛ این تصمیم گیری ها گاهی شتابزده و دفعه ای انجام شده و بدون اعمال نظرهای کارشناسی است.
وی در این خصوص به تغییر ساعت کار بانکها اشاره کرد و گفت: تغییر ساعت بانکها به دلیل مشکلاتی که داشت ، نتوانست جوابگو باشد و پس از 3ماه دولت مجبور شد نظر مجلس را بپذیرد و ساعت شروع کار بانکها را به حالت قبل برگرداند.
زوره همچنین درباره ادبیات و رفتار ساده و مردمی احمدی نژاد نیز معتقد است که بعضی از این فاکتورها خارج از عرف سیاسی است و وی باید از آنها پرهیز کند.
در مواقع لزوم سریع تصمیم می گیرندداوود پورصحت ، خبرنگار ایرنا هم در بحث تصمیم گیری های سریع رئیس جمهور با خبرنگار اعتماد ملی موافق است ؛ اما برخلاف وی این مساله را منفی نمی داند و معتقد است ؛ احمدی نژاد در مواقع خاص و در صورت لزوم با تصمیم گیری های سریع و بدون واسطه خود می کوشد تا از طولانی شدن روند تصمیم گیری تا اجرا بکاهد.
پورصحت ، سادگی و پرکاری رئیس جمهور را مهمترین شاخصه های وی دانست.

شخصیتی میان 3مفهوم


جلال خوش چهره ، خبرنگار روزنامه کارگزاران ، تفاوت احمدی نژاد با دیگر روسای جمهوری را در شخصیت ایشان می داند و معتقد است ، وی از نظر شخصیتی میان 3مفهوم اصولگرایی ، آرمانگرایی و عملگرایی در سیلان است و وی را در هیچ یک از این قالبها نمی توان به طور کامل تعریف کرد.
وی در همین خصوص به مساله مذاکره با امریکا در دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: در حالی که احمدی نژاد بیشترین انتقادها را به دولت امریکا داشت و پیش بینی می شد که در دوره ایشان طرح مذاکره با امریکا و تعامل با دولت این کشور محال باشد، شاهد بودیم که بجز نامه نگاری در دولت فعلی با دولت امریکا، مذاکرات مستقیمی هم میان 2کشور انجام شد.

خستگی ناپذیر و باجسارت


سیداحمد نجفی ، خبرنگار روزنامه ایران خستگی ناپذیری و صراحت و جسارت احمدی نژاد را از ویژگی های بارز وی می داند و معتقد است ، این دو خصیصه در کنار اعتماد به نفس بالای رئیس جمهور در روند اجرایی امور تاثیر بسزایی گذاشته است ، نجفی در تشریح خستگی ناپذیری احمدی نژاد به سفرهای استانی اشاره می کند و می گوید: خبرنگارانی که در این سفرها، هیات دولت را همراهی می کنند از نزدیک با این روحیه رئیس جمهور آشنایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها