کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت:

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی شدت می‌یابد

با تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) به صورت وزش باد و رگبار شدید باران در استان احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۲۹۳۷۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،فاطمه زارعی گفت: براساس الگوی نقشه‌های هواشناسی تا فردا وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، رگبار شدید باران و رعد و برق، مناطق کوهپایه‌ای بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پیش بینی است.

وی گفت: این سامانه شهرستان‌های درمیان، بیرجند، سربیشه، خوسف، جنوب زیرکوه و قاینات و شمال نهبندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: اوج فعالیت سامانه بارشی جدید برای عصر امروز و امشب در نیمه شرقی و بخش مرکزی با وقوع روان‌آب پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی شدت می‌یابد

وی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی برخی معابر، اختلال در ناوگان حمل و نقل، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، احتمال خسارت به سازه‌ها و سدهای موقت، بنر و داربست و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، لغو فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی از پیامدهای این سامانه جوی است.

زارعی ادامه داد: خودداری از سفرهای غیر ضروری، فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و شهرداری‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها، پرهیز از پارک خودرو در کنار کارگاه‌های نیمه ‌تمام ساختمانی، جمع آوری محصولات کشاورزی، خودداری از چرای دام و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

وی با اشاره به شرایط دمایی گفت: در شبانه‌روز گذشته بندان با بیشینه دمای ۳۰ درجه گرمترین و سربیشه با هشت درجه سردترین نقاط استان بودند همچنین تغییرات دما در مرکز استان بین ۲۳ و ۱۱ درجه به ثبت رسید.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها