سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان معرفی شد

"معصومه حسنی خونسار" روز یکشنبه در آیینی با حضور مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان معرفی شد.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۱۵
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور روز یکشنبه در این آیین در سنندج اظهار کرد: تغییر و تحول منشاء خیر و برکت است و تغییر در یک مجموعه به معنای کم کاری مدیران قبلی نیست بلکه به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های نو و اجرای برنامه های جدید است.

محمدعلی میرزایی با تقدیر از مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان کردستان، گفت: از زمان فعالیت وی به عنوان مدیرکل، اقدامات شایسته ای به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، یادآور شد: این مهم نشان دهنده وظیفه خطیر متولیان حوزه فرهنگ است که باید با برنامه ریزی و تلاش مناسب در راستای اعتلای شاخص‌های فرهنگی استان گام بردارند.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: ارتقای شاخص‌های کتابخوانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه مطابق با برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از وظایف و مسئولیت‌های فعالان این بخش به شمار می رود.

وی دیدار مستقیم مدیرکل با کارکنان و کتابداران، بازدید مکرر از کتابخانه‌های عمومی به منظور رصد فعالیت‌ها و عملکرد آن‌ها و ارتباط موثز با دستگاه‌ها و نهادهای استان از مواردی است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

تلاش برای ارتقای شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه

سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این آیین با تاکید بر اینکه در عرصه خدمت به مردم باید صداقت و امانتدار باشیم، گفت: تلاش می کنیم با همکاری و همدلی کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی، شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه را در استان ارتقا دهیم.

معصومه حسنی خونسار با بیان اینکه کردستان به عنوان استانی فرهنگی در کشور شناخته شده است، افزود: حمایت مسئولان استان از کتابخانه ‌ای عمومی می تواند نقش تعیین کننده ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته اقدامات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان انجام شده و تلاش ما این است که با همکاری فعالان این حوزه و حمایت مسئولان، خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز به بیان برخی از اقدامات انجام شده در دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: راه اندازی کتابخانه مرکزی امام خامنه ای یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات در این زمینه بود که به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

محمد مخدومی اضافه کرد: انتخاب کردستان به عنوان پایتخت کتاب کشور نشان دهنده اقدامات مناسبی است که متولیان حوزه فرهنگ و به ویژه بخش کتاب و کتابخوانی صورت داده اند.

در ادامه این آیین با اهدای لوحی از فعالیت ها و اقدامات محمد مخدومی مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی کردستان تقدیر و حکم معصومه حسنی خونسار به عنوان سرپرست جدید این اداره کل اعطا شد.

معصومه حسنی‌خونسار، متولد ۱۳۵۶، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد کتابداری است و تا پیش از این به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این نهاد مشغول فعالیت بود.

محمد مخدومی سال ۱۳۹۹ به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان منصوب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها