رئیس بنیاد مستصعفان در سفر به زابل از تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بنیاد در منطقه سیستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۹۱۸۱

تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در سیستان/ چتر حمایتی بنیاد در سیستان گسترده‌تر شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، صبح امروز سید پرویز فتاح در سفر به شهرستان زابل با حضور در فرمانداری این شهرستان، با تشریح برخی از اقدامات بنیاد در زابل و مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت سیستان اظهار کرد: طی سال گذشته بنیاد مستضعفان بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی در شهرستان‌های زهک و زابل، به منظور اجرای طرح‌های مسکن، معیشت، قرض‌الحسنه، طرح‌های آموزشی و بهداشتی و … هزینه کرده است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان هم‌اکنون در احداث بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی برای محرومان و خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول مشارکت دارد و با توجه به نیاز مردم این منطقه مقرر شد که بنیاد در تکمیل و احداث ۹۰۰ واحد مسکونی دیگر علاوه بر ۶۰۰ واحد قبلی، مشارکت کند.


رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: همچنین بنیاد مستضعفان پذیرفت که علاوه بر سهمیه فعلی ساخت خانه برای خانواده‌های ۲ معلول سیستان، به تعداد مورد نیاز این خانواده‌ها در ساخت مسکن مشارکت کند.


فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به محرومان زهک و زابل تخصیص داده بود، از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری در این منطقه خبر داد.


وی گفت: همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا چتر حمایتی بنیاد مستضعفان در منطقه سیستان و در شهرستان‌های نیمروز، هامون و هیرمند گسترده‌تر شود.


فتاح با تاکید بر کمک بنیاد مستضعفان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و مبلمان شهری گفت: بنیاد مستضعفان امسال به میزان ۵۰ میلیارد تومان در ‌پروژه‌های عمرانی و مبلمان شهری با شهرداری‌های شهرهای واقع در منطقه سیستان، مشارکت خواهد داشت.


به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان در سال جاری مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان را برای اجرای ‌پروژه‌های آبادانی و محرومیت‌زدایی در منطقه سیستان تخصیص داده است.


رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به کمک‌های معیشتی بنیاد به این منطقه در سال گذشته گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی و لبنی میان خانواده‌های محروم توزیع شده و در این سفر نیز توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی دیگر میان محرومان سیستان، تصویب شد.


فتاح در پایان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع)، به تشرف ۵۰۰ نفر از زائران محروم این منطقه به عتبات عالیات کمک خواهد کرد گفت: همچنین در جلسه امروز مقرر شد بنیاد مستضعفان برای کمک به خانواده‌های تحت پوشش و مراجعان موردی، ۱۰ میلیارد تومان را در اختیار کمیته امداد زابل و ۱۰ میلیارد تومان به بهزیستی زابل برای توزیع در منطقه سیستان اهدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها