رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی اقدامات این بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی از آذربایجان غربی گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر ۱۵۰ میلیارد تومان سیمان و میلگرد رایگان برای بازسازی منازل آسیب‌دیده در زلزله خوی، ۳۵۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی را به خانواده‌های محروم آذربایجان غربی ارائه داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۷۹۱

۵۰۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در آذربایجان غربی طی سال ۱۴۰۱

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در حاشیه سفر به استان آذربایجان غربی و بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی با اشاره به حمایت ۱۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در جهت تامین سیمان و میلگرد مورد نیاز بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله خوی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان طی یکسالی که از زلزله خوی گذشته، تامین سیمان و میلگرد مورد نیاز بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله خوی را عهده‌دار شد که ارزش آن چیزی در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی اقدامات بنیاد در استان آذربایجان غربی، از خدمات ۳۵۰ میلیارد تومانی بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی در این استان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده خوی، در احداث نزدیک به ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان غربی در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی با هدف خانه‌دار شدن خانواده‌های چندمعلول و محروم مشارکت دارد که تا امروز ۶۴۵ واحد تکمیل و تحویل شده است.


وی با بیان اینکه ۳ شهرستان چالدران، تکاب و سردشت از مناطق هدف طرح آبادانی و محرومیت‌زدایی بنیاد هستند گفت: بنیاد مستضعفان در این ۳ شهرستان ۱۳۹ پروژه در دست اجرا دارد و تلاش داریم تا با تکمیل این طرح‌ها، چهره این مناطق تغییر کند.


فتاح در ادامه از توزیع بیش از ۱۶۴ هزار بسته حمایتی در قالب بسته‌های معیشتی، بسته‌های سلامت مادران، بسته‌های لبنی و بسته‌های حمایت از خانواده‌های پرنوزاد به همت بنیاد مستضعفان در استان آذربایجان غربی خبر داد.


رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به خرید لوله خط انتقال ۲۴ کیلومتری آب‌ِشرب شهیدشبان در بخش انزل ارومیه توسط این بنیاد خبر داد و گفت: این طرح آب‌رسانی، دسترسی به آبِ شرب سالم برای ساکنان ۳۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۸۶۰۰ خانواده در بخش انزل را تامین می‌کند.


وی با بیان اینکه در سال گذشته یک مرکز دیالیز در ارومیه با حمایت ۲۰ میلیارد تومانی بنیاد تکمیل و به بهره‌برداری رسید گفت: علاوه بر این موارد، در سال ۱۴۰۱، بنیاد مستضعفان در تامین هزینه تجهیز و تکمیل یک مرکز دیالیز در سلماس به میزان ۱۰ میلیارد تومان مشارکت کرده است و ان‌شاءالله به زودی این مرکز افتتاح خواهد شد و در خدمت مردم این منطقه قرار خواهد گرفت.


به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان علاوه بر اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در این استان، یک پروژه اقتصادی در حوزه صنایع غذایی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان را تکمیل و به اتمام رساند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها