روی موج گرد و غبار
خشکسالی‌های متوالی زمینه را برای طغیان گرد و غبار در کشور فراهم کرده است

روی موج گرد و غبار

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

‌آسمانی با احتمال بارش‌های نقطه‌ای و گرد و غبار

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه برخی مناطق کشور در روز‌های پیش‌رو شاهد بارش‌های نقطه‌ای باران خواهند بود، گفت: وزش باد در مرز‌های شرقی و فلات مرکزی کشور نیز زمینه را برای افزایش پدیده گرد و غبار فراهم کرده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه برخی مناطق کشور در روز‌های پیش‌رو شاهد بارش‌های نقطه‌ای باران خواهند بود، گفت: وزش باد در مرز‌های شرقی و فلات مرکزی کشور نیز زمینه را برای افزایش پدیده گرد و غبار فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۴۱۷۱۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به شرایط جوی در برخی مناطق کشور هشداری در سطح زرد صادر و اعلام کرد که بارش‌های رگباری باران می‌تواند سبب بروز مخاطراتی مانند آبگرفتگی معابر، صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و جاری شدن روان آب شود.

براساس بررسی‌های کارشناسان سازمان هواشناسی احتمال رخ دادن این مخاطرات در ارتفاعات مازندران، شمال آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب فارس و کرمان بیش از سایر مناطق کشور است.

افزون بر این سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و ایجاد توفان گرد و غبار نیز هشدار داده است. براساس بررسی‌های انجام شده امروز شهروندان در مناطقی مانند اصفهان، سمنان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم، البرز و جنوب استان تهران وزش باد و پدیده گرد و غبار را تجربه خواهند کرد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور در روز‌های پیش‌رو به جام جم آنلاین گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی می‌توان گفت در روز‌های آینده بارش‌های نقطه‌ای باران را در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، تهران و مازندران شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که شدت بارش‌ها چقدر خواهد بود؟ نیز توضیح داد: بارش‌های تابستانی بیشتر در ساعات بعد از ظهر و به شکل رگباری اتفاق می‌افتد. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که به شکل ناگهانی سبب روان شدن سیلاب شوند؛ بنابراین کارشناسان تاکید می‌کنند، شهروندان در روز‌های پیش رو در مناطقی که به آن اشاره شد از نزدیک شدن به رودخانه و مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوای سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که آیا در روز‌های پیش‌رو پدیده گرد و غبار نیز در کشور افزایش خواهد یافت؟ عنوان کرد: شاهد وزش باد در مرزهای شرقی و فلات مرکزی کشورمان هستیم. به این ترتیب شهروندان در مناطقی مانند سمنان، جنوب استان تهران، البرز، قم و اصفهان وزش باد را تجربه خواهند کرد که در برخی نقاط سبب افزایش پدیده گرد و غبار خواهد شد.

‌ضیاییان درباره اینکه آیا در روز‌های پیش‌رو شاهد افزایش دمای هوا نیز خواهیم بود؟ بیان کرد: در روز‌های پیش‌رو روند دمای هوا تغییر خاصی نخواهد داشت و در بیشتر مناطق کشور شاهد ثبات دمای هوا خواهیم بود. اما در کل شهروندان تداوم گرمای تابستانی را تجربه خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها