پوتین قانون امکان اعزام زندانیان به خدمت سربازی را امضاء کرد

وبسایت‌های متعلق به واگنر مسدود شدند

رئیس جمهور روسیه قانونی را امضاء کرد که بر اساس آن محکومان و زندانیان می توانند به خدمت سربازی بروند.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، «یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه شورشی «واگنر» دیروز جمعه مدعی شد که ارتش روسیه با دستور سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستادکل ارتش این کشور مقر نیروهایش در خاک اوکراین را هدف قرار دادند و نزدیک ۲ هزار نفر از آنها را کشته‌ اند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ ای این ادعای پریگوژین را رد و او را به «شورش و خیانت» متهم کرد و از نیروهای واگنر خواست تا از دستورات پریگوژین پیروی نکنند.

پس از اوج‌گرفتن اختلاف بین فرمانده ارتش خصوصی واگنر (متشکل از عناصر مزدور و وابسته به ارتش روسیه) با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در رسانه‌ ها و فضای مجازی غربی، تصاویری منتسب به «برگشت نیروهای واگنر از جبهه جنگ اوکراین و حضور در شهر روستوف» منتشر کردند.

سفرهای توریستی اتوبوسی به جنوب روسیه لغو می شوند

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی الجزیره هم اکنون با انتشار خبری فوری اعلام کرد: اتحادیه مجریان تور روسیه گفته که به لغو سفرهای توریستی اتوبوسی به مناطق جنوبی این کشور شروع کرده است.

وبسایت‌ های گروه رسانه ای «پاتریوت» متعلق به واگنر مسدود شدند

این رسانه به نقل از خبرگزاری تاس خبر داد: وب سایت های گروه رسانه ای پاتریوت متعلق به بنیانگذار واگنر مسدود شده است.

حرکت وسایل نقلیه در جاده های هم مرز با بریانسک، اسمولنسک و تولا محدود شد

از سوی دیگر، رئیس منطقه «کالوگا» اعلام کرد: محدودیت حرکت وسایل نقلیه در جاده های منطقه در مناطق هم مرز با بریانسک، اسمولنسک و تولا آغاز شده است.

تعلیق سفرهای اتوبوسی از دونتسک به مسکو و روستوف

الجزیره به نقل از خبرگزاری تاس گزارش داد: وزارت حمل و نقل روسیه امروز اعلام کرد: از فردا سفرهای اتوبوس از دونتسک به مسکو و روستوف به حالت تعلیق در می آید.

پوتین قانون امکان اعزام محکومان و زندانیان به خدمت سربازی را امضاء کرد

این رسانه به نقل از دفترریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: پوتین قانونی را امضاء کرد که بر اساس آن محکومان و زندانیان می توانند به خدمت سربازی بروند.

واکنش رئیس شورای اروپا به تحولات داخلی روسیه

«چارلز میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا امروز شنبه در ارتباط با تحولات روسیه اعلام کرد: از نزدیک تحولات روسیه را زیر نظر داریم. با شرکاء خود در کشورهای اروپایی و سران گروه- ۷ (در این باره) در ارتباط هستیم. حمایت ما از اوکراین و ولودیمیر زلنسکی تزلزل ناپذیر است. 

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها