دردسر کافا برای امیر قلعه‌نویی
احتمال ایجاد حواشی در اردوی بعدی تیم‌ملی

دردسر کافا برای امیر قلعه‌نویی

خیلی‌ها سیتی را برنده بازی امشب با اینتر و فاتح لیگ قهرمانان اروپا می‌دانند

نبرد استانبول

رسیدیم به فینال جذاب‌ترین لیگ باشگاهی دنیا. اصلا بهتر است بگوییم جذاب‌ترین فینال باشگاهی دنیا. فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد استانبول. تقابل منچسترسیتی و اینترمیلان امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران.
رسیدیم به فینال جذاب‌ترین لیگ باشگاهی دنیا. اصلا بهتر است بگوییم جذاب‌ترین فینال باشگاهی دنیا. فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد استانبول. تقابل منچسترسیتی و اینترمیلان امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران.
کد خبر: ۱۴۱۱۲۷۰
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

سوت در دستان سیمون مارسینیاک لهستانی است، کسی که هنوز هم نامش یادآور جذاب‌ترین فینال تاریخ ادوار جام‌های جهانی است. از آن آرژانتین – فرانسه فراموش‌نشدنی تا این فینال که حداقل رنگ پیراهن دو تیم بی‌‌شباهت به فینالیست‌های جام‌جهانی نیست، وجه اشتراک همین مارسینیک است. ظاهرا یک فینال جذاب دیگر در راه است.

دوباره استانبول
این دومین بار است که استانبول و ورزشگاه آتاتورک میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپاست. اما آیا کسی هست که تنها فینال قبلی UCL در استانبول را از یاد برده باشد؟ قطعا هیچ کس. به جرات می‌توان گفت جذاب‌ترین فینال تمام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا همانی بود که ۱۸ سال پیش در حضور ۶۹ هزار تماشاگر ورزشگاه آتاتورک برگزار شد. جالب آن‌که آنجا هم یک پای فینال ایتالیایی‌ها بودند و یک پای دیگرش انگلیسی‌ها. میلانی که تا دقیقه ۴۴ بازی ۳ گل به لیورپول زده بود و لیورپولی که با یک کامبک رویایی بازی را ۳ بر ۳ کرد و بعد در ضربات پنالتی ۳ بر ۲ برنده شد.استیون جرارد ستاره آن فینال شد، اما برای مالدینی، نستا، سیدورف، کاکا، پیرلو و شوچنکو، فینال استانبول شد کابوس‌وارترین شب زندگی فوتبالی‌شان. کارلو آنچلوتی هم همین حس را داشت در حالی که آن طرف رافا بنیتز خود را خوشبخت‌ترین مربی دنیا می‌دانست. حالا دوباره همه نگاه‌ها به ورزشگاه آتاتورک است. جایی که برای بردن در آن، تاریخ ثابت کرده حتی برتری ۳ بر صفر هم کافی نیست!

جذابیت‌های یک فینال
این سومین فینال ایتالیایی – انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان است.
فینال اول (۲۰۰۵): لیورپول ۳ (۳)-(۲) ۲ میلان
فینال دوم (۲۰۰۷): میلان ۲-۱ لیورپول
و حالا فینال سوم (۲۰۲۳): منچسترسیتی – اینتر. البته حساس‌ترین فینال ایتالیایی – انگلیسی تاریخ را هم ۲ سال پیش دیدیم. فینال یورو ۲۰۲۰ در خود ورزشگاه ومبلی. دیداری که در وقت‌های قانونی و اضافی یک بر یک شد اما لاجوردی‌پوشان در ضربات پنالتی ۳ بر ۲ سه‌شیرها را شکست دادند و قهرمان اروپا شدند.
عجیب که از آخرین فینال ایتالیایی – انگلیسی هم فقط ۳ روز می‌گذرد. چهارشنبه شب وستهام در فینال لیگ کنفرانس اروپا با گل دقیقه۹۰ جارد بوئن، فیورنتینا را ۲ بر یک شکست داد تا در شرایطی که در لیگ جزیره در جایگاه دورقمی چهاردهم قرار داشت، قهرمان یک جام اروپایی شود!
شکست فیورنتینا این تیم را به دومین فینالیست ایتالیایی بازنده رقابت‌های اروپایی فصل جاری تبدیل کرد. یک هفته قبل‌تر رم با قبول شکست برابر سویا در لیگ اروپا اولین فینالیست ایتالیایی ناکام بود. حالا سومین و آخرین فینالیست ایتالیایی رقابت‌های اروپایی امسال اینتر است که امشب در ایستگاه پایانی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف منچسترسیتی می‌رود. آیا سه‌گانه ناکامی در فینال برای ایتالیایی‌ها کامل می‌شود؟ پاسخ بیش از ۹۰ درصد نظرسنجی‌ها به این سوال مثبت است. تقریبا همه ارلینگ هالند و پپ گواردیولا را فاتحان اصلی نبرد امشب می‌دانند.

لحظه شماری برای اولین قهرمانی
منچستر‌سیتی همچنان برای کسب اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا انتظار می‌کشد. آنها ماه گذشته پنجمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر را در ۶ فصل گذشته به دست آورند و شنبه هفته گذشته نیز با شکست منچستریونایتد در فینال جام‌حذفی در ومبلی، موفق شدند دومین دوگانه خود را در دوره هفت ساله مربیگری گواردیولا کسب کنند. اما گواردیولا پیش از این نیز اذعان کرده که منچسترسیتی برای تثبیت خود باید قهرمان اروپا شود و سیتیزن‌ها این فرصت را دارند تا پس از منچستریونایتد، اولین تیم انگلیسی لقب بگیرند که موفق به کسب سه گانه شده است. آنها سال ۲۰۲۱ در فینال پورتو مقابل چلسی با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و دستشان از جام کوتاه ماند و حالا گواردیولا امیدوار است تا نتیجه بهتری نسبت به فینال ۲ سال پیش کسب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها