جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله حاج میرزا علی اکبر فیض مشکینی (ره) اطلاعیه ای به این شرح صادر کرد:
کد خبر: ۱۴۱۰۱۷


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
" ان المتقین فی جنات و نهر0 فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر "
رحلت عالم ربانی، فقیه اخلاق ، مجاهد فی سبیل الله و اسوه تقوا و کرامت ، مرحوم آیت الله حاج میرزا علی اکبر فیض مشکینی، عضو موسس و ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، عالم تشیع را غرق در اندوه و ماتم کرد.
این فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام عمر پر برکت خویش را صرف تهذیب ، تحصیل و تدریس علوم الهی دینیه نمود و از محضر استوانه های مبرزی همچون آیت الله العظمی بروجردی ، امام راحل عظیم الشان و علامه طباطبایی رحمت الله علیهما خوشه چینی نمود.
تلاش بی وقفه ان عالم ربانی در فقه ، او را از جهاد در راه خدا و روشنگری نظری و عملی مردم منصرف نساخت ،چنانچه تبعیدها و اسارت های او در زمان اختناق ستم شاهی و حمایت های بی دریغ او از نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی رحمت الله علیه در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی را به عنوان سمبل و شاخصی از جهاد و فقاهت در حوزه مقدسه قم و میان مردم انقلابی معرفی ساخته بود.
همراهی مجدانه او در بطن انقلاب ان چنان بود که وی به عنوان یکی از اصلی ترین بازوان یاری گر امام راحل رحمت الله علیه در طول عمر نظام اسلامی مطرح بود ،چنانکه کمک های دلسوزانه و ارشادات مبین او همواره معاضد و یاری گر رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی بوده است.
این همه اما از ساده زیستی و زی طلبگی او نکاست و عدم حب جاه ، مقام و ریاست و حتی خودداری و مناعت طبع او در برابر پذیرفتن مقام مرجعیت ، نشان از عمق فضایل و مراتب عرفانی و معنوی ایشان داشت.
در طول سالیان متمادی محفل گرم درس اخلاق این فقیه مهذب ، طلاب ، فضلا و علما ء حوزه علمیه را مجذوب خود ساخته بود.
همچنین ریاست عالی چندین دوره او بر مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امامت جمعه شهر مقدس قم حکایت از عمق نفوذ و مقبولیت بالای معظم له در میان مردم ، علما و نخبگان حوزوی و دینی می کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه فرزانه و انقلابی، مجاهد ، عارف و مهذب فی سبیل الله و استوانه ناب حوزه های علمیه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفداء) ، مقام معظم رهبری ( دام ظله العالی) ، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) ، حوزه های علمیه ، مردم شریف و مومن ایران به خصوص ملت نجیب قم و اردبیل و بیت شریف آن عالم وارسته بالاخص آقازادگان معظم له تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات آن فقیه فرزانه را از ذات باریتعالی مسالت می نماید.
بی شک فقدان او بسی جانکاه و جبران ناپذیر خواهد بود.
والسلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها