بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه شیشه فلوت کشور به نام «فلوت هرمز» در غرب هرمزگان در دست ساخت است که پیش‌بینی شده با تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن برای چهار هزار و ۴۰۰ نیروی بومی این استان فرصت شغلی جدید ایجاد کند.
بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه شیشه فلوت کشور به نام «فلوت هرمز» در غرب هرمزگان در دست ساخت است که پیش‌بینی شده با تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن برای چهار هزار و ۴۰۰ نیروی بومی این استان فرصت شغلی جدید ایجاد کند.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۹۷

هرمزگان-جام جم انلاین- بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه شیشه فلوت کشور به نام «فلوت هرمز» در غرب هرمزگان در دست ساخت است که پیش‌بینی شده با تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن برای چهار هزار و ۴۰۰ نیروی بومی این استان فرصت شغلی جدید ایجاد کند. 

 

کلنگ احداث این کارخانه بزرگ صنعتی از دی‌ماه پارسال با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار هرمزگان در شهرک صنعتی جرون واقع در جاده بندرعباس به بندرخمیر به زمین زده شد و از بهمن ماه همان سال رسما ساخت آن آغاز شد.

 

کارخانه فلوت هرمزگان قرار است در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد که براساس پیش‌بینی های انجام شده روزانه بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ تن شیشه فلوت، مشجر و رفلکس در آن تولید خواهد شد.

 

شیشه فلوت شیشه‌ ای بدون موج و کاملا صاف است که بعد از بیرون آمدن شیشه از کوره برای صاف و مسطح و ضخامت دار شدن آن، شیشه را در حوضچه مذاب قلع، غوطه ور می‌کنند تا تبدیل به این شیشه می‌ شود.

 

نام دیگر شیشه فلوت، شیشه جام و سکوریت نشده است که امروز در صنعت نمای ساختمانی بیشترین کاربرد را دارد.

 

مدیر مجتمع فلوت هرمز در نخستین تور بازدیدی که اصحاب رسانه به دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از آخرین وضعیت ساخت و روند پیشرفت این طرح داشتند، گفت: شیشه فلوت هرمز دارای ۲ بخش تولید و مواداولیه از معادن بخش تبدیل مواداولیه در کوره به شیشه جام به روش فلوت است که تولید گسترده شیشه، تامین نیاز داخلی و در نهایت ایجاد بازار صادراتی از اهداف ساخت این کارخانه است.

 

سید رضا میرراشد افزود: این پروژه ملی هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال انجام است که در صورت تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و چهارهزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه میزان تولید کارخانه شیشه فلوت هرمز روزانه ۹۰۰ تا ۹۵۰ تن تخمین زده شده است، بیان کرد: این پروژه هم‌اکنون باتوجه به اینکه در مرحله فنداسیون قرار دارد، با هفت درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و ۱۲۰ هزار مترمربع زیربنا در حال انجام است.

 

میرراشد یادآورشد: البته در ساخت ابنیه، همیشه زیرسازی و زیرساخت‌ها، بیشترین زمان ساخت و ساز را به خودش اختصاص می‌دهد که در صورت آماده شدن آن، سرعت کار ما نیز بالاتر خواهد رفت و در آینده‌ای نچندان دور شاهد پیشرفت بسیار خوب پروژه خواهیم بود.

 

وی ضمن قدردانی از حمایت و همکاری استاندار هرمزگان در ساخت شهر شیشه و رفع موانع شرکت‌های درحال ساخت آن از جمله شیشه فلوت هرمز بیان کرد: کارخانه شیشه فلوت هرمز در مدت ۱۸ ماه و در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌گیرد.

 

مدیر پروژه کارخانه فلوت هرمز اظهار کرد: شیشه فلوت یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی شیشه کاوه ایران است که این گروه در سال ۱۳۷۲ نخستین تولید کننده شیشه فلوت کشور بوده است.

 

وی ابراز کرد: بالای ۹۰ درصد نیروهایمان در شیشه کاوه بومی هستند و حتی سعی کرده‌ایم از پیمانکاران بومی استاده کنیم که این جز سیاست‌های کلان این گروه صنعتی شیشه است.

 

میرراشد یادآورشد: اکنون پنج کارخانه فلوت در کشور در حال فعالیت هستند و جدای از آن درحال حاضر در این شرایط سخت اقتصادی، ۲ کارخانه فلوت در ارومیه به نام «شیشه فلوت ارومیه» و در هرمزگان به نام «شیشه فلوت هرمز» در حال احداث است.

 

وی اظهارامیدواری کرد: بتوانیم با حمایت استاندار هرمزگان که همکاری لازم را تاکنون در رفع مشکلات این طرح با ما داشتند، بتوانیم کار را با سرعت بیشتری به سرانجام برسانیم.

 

مدیر پروژه کارخانه فلوت هرمزیادآورشد: گروه صنعتی شیشه فلوت به طور کامل خصوصی است و نوید می‌دهیم که اگر این کارخانه در هرمزگان به سرانجام برسد، جدای از فعالیت‌های عمرانی، مسوولیت‌های اجتماعی و امورات عام المنفه همچون ساخت مدرسه و بیمارستان را هم انجام دهیم.

 

وی با اشاره به اهداف ساخت این کارخانه در هرمزگان گفت: در جنوب کشور کارخانه تولید شیشه نداشتیم و هدف ما تأمین شیشه استان هرمزگان و منطقه جنوب بوده و هم اینکه در صورت مازاد بر مصرف داخلی، نیم نگاهی هم به صادرات داشته بایشم.

 

میرراشد با اشاره به اینکه مواد اولیه کارخانه در حال حاضر از استان های همجوار همچون کرمان تأمین می‌کنیم، ابراز کرد: البته اولویت ما تقاضای داخل است و هرچقدر مازاد بر تقاضای داخل باشد، آن را صادر می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها