استاندار هرمزگان حفظ کالبد و هویت شهری را در معماری مهم دانست و گفت: چشم انداز توسعه بندرعباس بر مبنای احترام به میراث ملموس و ناملموس شهر طراحی شود.
استاندار هرمزگان حفظ کالبد و هویت شهری را در معماری مهم دانست و گفت: چشم انداز توسعه بندرعباس بر مبنای احترام به میراث ملموس و ناملموس شهر طراحی شود.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۰۰

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان حفظ کالبد و هویت شهری را در معماری مهم دانست و گفت: چشم انداز توسعه بندرعباس بر مبنای احترام به میراث ملموس و ناملموس شهر طراحی شود. 

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه گرامیداشت روز شوراها در صحن شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک روز شوراها اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک سال و نیم گذشته دوران پر کار و پر فراز و نشیب داشته‌اند و با اتخاذ تصمیمات در حوزه شهر و روستا سبب توسعه بیشتر شده‌اند.

 

وی افزود: اولین گام توسعه و پیشرفت مسئله هماهنگی است، هماهنگی در شوراها با توجه به دیدگاه‌ها و سلایق مختلفی که وجود دارد سخت است اما خوشبختانه شاهد این اتفاق هستیم و هماهنگی خوبی بین اعضا وجود دارد و خروجی و برآیند موفقی در این زمینه وجود دارد.

 

استاندار هرمزگان با تقدیر از زحمات رئیس و اعضای شورای شهر بندرعباس گفت: کار فردی راحت است اما کار شورایی و کار جمعی کردن امری قابل تقدیر است، مطابق آمارها، اعداد و ارقام، برآیند شورا و شهردار برآیندی موفق است.

 

وی تصریح کرد: دولت توسعه شهری را یک اصل می‌داند و در پرداخت حقوق شهری از جمله مباحث آلایندگی و انتقال پرونده‌های مالیاتی که در سالیان گذشته قصوری رخ می‌داد امسال این مسائل حل و مرتفع شده است.

 

دوستی با اشاره به طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس گفت: در حوزه فاضلاب شهر بندرعباس طرحی با کمک صنایع با محوریت ایمیدرو آغاز شد، در ابتدای دولت تنها 17 میلیارد به این پروژه تخصیص یافته بود اما در حال حاضر 2700 میلیارد تومان قرارداد فعال داریم که پیشرفت خوبی داشته‌ایم این مسئله سیاست دولت و تصمیم مهم وزارت صمت بود که منافع خوبی نیز تخصیص یافت.

 

وی ادامه داد: در خصوص باز آفرینی شهری تصمیمات خوبی گرفته شد این طرح هم نیاز به منابع قابل توجه دارد و برای اجرایی شدن دولت در کنار مردم و نمایندگان مردم در شورا است.

 

استاندار هرمزگان گفت: در برخی حوزه‌ها از جمله مبحث آلایندگی که حق مسلم مردم است نیازمند پیش زمینه فنی هستیم، باید مشاور گرفته شود و بر اساس پروتکل‌های سازمان محیط زیست آلایندگی مشخص شده و پرونده با قدرت به پیش برود.

 

وی در ادامه با تاکید بر حفظ کالبد شهری بندرعباس اظهار داشت: توسعه بدون احترام به تاریخ و میراث ملموس و ناملموس شهر نمی‌تواند به وقوع بپیوندد در تغییرات نباید هویت شهری از بین برود، بندرعباس به دلیل مجاورت با دریا ظرفیت زیادی به ویژه در حوزه گردشگری دارد، در تعطیلات عید نوروز بالغ بر 8 میلیون سفر داشتیم، این شهر پشتیبان اصلی سفرهای دریایی به جزایر است.

 

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اینکه بندرعباس پایتخت گردشگری دریایی است گفت: بیش از 95 درصد سفرهای دریایی در استان هرمزگان است که حجم قابل توجهی از این سفرها مربوط به اسکله شهید حقانی بندرعباس می‌شود.

 

وی ادامه داد: تعیین تکلیف حریم 60 متر و صدور سند در بافت فرسوده صورت گرفته و احداث جاده دسترسی از اراضی نظامی در شرق و غرب بندرعباس در مراحل نهایی است و پس از توافقات انجام می‌شود، از شورا و شهردار میخواهم محلات و بافت‌های فرسوده را باید ویژه ببینند و تا بتوان کار خوبی برای این مردم انجام داد.

 

دو درخواست  رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس از استاندار هرمزگان

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خواستار مساعدت استاندار هرمزگان در وصول ۲ هزار میلیارد عوارض آلایندگی شهر بندرعباس و ایجاد امکان واردات ماشین‌آلات مجهز خدمات شهری برای شهرداری بندرعباس شد.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، در مراسم روز شوراها، ضمن تبریک ایام و خیرمقدم به میهمانان، اظهارداشت: با توجه به اهمیتی که شوراها در تصمیم گیری و نظارت بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارند لازم است نگاه ویژه‌ای به آن وجود داشته باشد و پرداختن ۷ اصل قانون اساسی به تکالیف و وظایف شورا ها گواه این مدعا است.

 

وی افزود: بیش از یک سال و نیم از فعالیت شورای ششم سپری می‌شود و این شورا که شورایی جوان و انقلابی بود توانسته زمینه  همکاری لازم را با سایر دستگاه‌ها ‌ها ایجاد کند و بر همین اساس آینده‌ای درخشان را برای شهر بندرعباس متصور هستیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شورای ششم تاکنون ۷۶ جلسه رسمی و ۱۷۲ جلسه کمیسیون تخصصی برگزار کرده است، گفت؛ در این جلسات دغدغه‌های شهروندان و نیازمندی‌های شهر بررسی و برای حل و رفع آن راهکارهایی ارائه شده است‌‌.

 

وی بازنگری و تصویب طرح تفصیلی شهر بندرعباس و رفع کمبودِ سرانه‌ها در حوزه‌های مختلف و همچنین حل و فصل حریم ۶۰ متر دریا  را جزو موفقیت‌های عملکردی ششمین دوره از شورای اسلامی شهر بندرعباس دانست و بیان‌کرد: یکی از دغدغه‌هایی که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و مخصوصا در بندرعباس وجود دارد بحث دامنه اختیارات است که بعضا موجب ایجاد نارسایی‌هایی در شهر می‌شود بر همین اساس به جد بر لزوم اجرای مدیریت یکپارچه شهری تاکید داریم و همراهی مدیریت عالی استان را خواستاریم.

 

فاطمه جراره، با اشاره به وجود صنایع آلاینده در غرب شهر بندرعباس، عنوان‌کرد: کمک در پیگیریِ وصول ۲ هزار میلیاردی حق آلایندگی شهر از صنایع می‌تواند کمک شایانی به حوزه مدیریت شهری بندرعباس محسوب شود و عملکرد شهرداری بندرعباس را ارتقا دهد.

 

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم حق و حقوق شهر بندرعباس را در بحث آلایندگی بگیریم منجر به اجرای پروژه‌های ماندگار توسط شهرداری بندرعباس خواهد شد و مردم از آثار و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، دریافتیِ شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده را یکی از پایدارترین منابع مالی شهرداری‌ها دانست و اظهارداشت: سرعت بخشیدن به آهنگ توسعه در شهر بندرعباس و ایجاد رغبت بیشتر در مردم جهت پرداخت مالیات زمانی محقق خواهد شد که بخش عمده‌ای از درآمدهای ارزش‌افزوده به سمت پروژه‌های عمرانی و ماندگار اختصاص پیدا کند.

 

فاطمه جراره در پایان با اشاره به ظرفیت‌های گمرکی و استقرار بندر شهید رجایی در شهر بندرعباس، خطاب به استاندار هرمزگان، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند به ما در ارتقای سطح خدمات به شهروندان کمک کند استفاده از ماشین‌آلات مجهز و به روز است که درخواست داریم در این حوزه کمک‌مان کنید تا با تهیه  ماشین آلات مجهز این مهم را محقق کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها