حمله نظامی آذربایجان به قره‌باغ آغاز شد

شلیک‌باکو به‌صلح

معاون وزیر خارجه ارمنستان درباره چشم انداز همکاری نظامی با ایران گفت ما در حال حاضر بر روی برنامه‌ای که داریم متمرکز هستیم.
کد خبر: ۱۴۰۱۹۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، تارنمای آرمنیا نیوز نوشت: وهان کوستانیان معاون وزیر خارجه ارمنستان امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: رایزنی بین ارمنستان و ایران نسبتا با شدت در سطح رایزنی بین وزارت خارجه دو کشور در حال پیشرفت است.

وی اظهار داشت: این پیشرفت عمدتا به دلیل این حقیقت است که دستور مذاکرات بین ارمنستان و ایران در سالهای اخیر گسترش یافته است و از وزارتخانه های دو کشور برای کمک به این دستور کار که نسبتا بزرگ هم هست، دعوت شده است.

این مقام ارمنستان گفت: این دستور شامل بسیاری از برنامه های اقتصادی است که تلاش می شود با اقدامات مشترک دو کشور اجرایی شوند و تلاش می کنیم مواضع مربوط به امنیت بین المللی و منطقه ای را برای یکدیگر قابل درک تر کنیم. در این زمینه لازم است رایزنی ها قطع نشود و به صورت دوره ای ادامه یابد.

معاون وزیر خارجه ارمنستان تاکید کرد که دستور کار ارمنستان و ایران، شامل مسائل امنیتی منطقه ای در مذاکره با همتای ایرانی اش مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.

کوستانیان تاکید کرد: شما به ویژه می دانید که در چند روز گذشته وزارت خارجه ارمنستان- با بیانیه‌های منتشر شده از سوی خود - وضعیت ایجاد شده در منطقه و اقدامات تحریک‌آمیز آذربایجان را برای بی‌ثبات کردن بیشتر منطقه ارائه می‌کند. وضعیت قفقاز جنوبی، محاصره غیرقانونی گذرگاه لاچین؛ و همه اینها به طور کامل به همکاران ایرانی ما ارائه شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه ارمنستان پیش از این، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری آذربایجان برای یک تجاوز جدید به منطقه قره‌ باغ و نسل‌کشی ارامنه آماده می‌شود.

وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه خود تاکید کرده است که باکو هر کاری انجام می‌دهد تا صلح در منطقه را غیر ممکن سازد.

جمهوری آذربایجان از دسامبر (آذر/دی) ۲۰۲۲ گذرگاه لاچین که منطقه قره باغ را به سرزمین اصلی ارمنستان متصل می‌کند، مسدود کرده است و ایروان در این مورد مدعی است که باکو با این کار به دنبال نسل کشی ارمنی‌ها در منطقه قره باغ است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان روز ۱۸ فوریه ۲۰۲۳ (۲۹ بهمن ۱۴۰۱) در مونیخ مذاکرات صلحی را انجام دادند اما تاکنون نتیجه ‌ای حاصل نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها