شهنام اشتری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی به همراه معاونین و مدیران این سازمان با سعید دلفکار مدیر عامل شرکت دیدار و پیرامون مسائل زیست محیطی تبادل نظر کرده و همچنین برای اولین بار در شرکت سیمان صوفیان خانه محیط زیست افتتاح گردید.
کد خبر: ۱۴۰۱۴۸۶

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: سعید دلفکار، مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان در این دیدار، با تأکید بر حفاظت از محیط زیست، به عنوان نوعی مسئولیت اجتماعی که ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات مدیریت و کارکنان این شرکت دارد، تصریح کرد: این نگرش والا در سایۀ اصول و بایدها و نبایدهای نحوۀ برخورد همکاران این شرکت با مسائل زیست محیطی ایجاد شده است به طوریکه این شرکت برای بهبود فرایندهای زیست محیطی خود هیچگاه نقطه پایانی متصور نبوده است و به همین منظور همواره توسعۀ همکاری با اداره حفاظت محیط زیست را در دستور کار خود  قرار داده است و اقدامات قابل توجهی در جهت کاهش آلایندگی های سیستم انجام داده است که از اهم آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-        نصب و بهره‌گیری از سیستم پایش مداوم آلودگی هوا On Line Monitoring System بر روی دودکش های اصلی از سال 92 و خروجی تصفیه خانه فاضلاب انسانی- بهداشتی از سال 94 به منظور پایش لحظه‌ای و مداوم.

-        استفاده از ضایعات دیگر شرکت ها به عنوان مواد اولیه در فرایند تولید از جمله (ضایعات آهکی پالایشگاه نفت تبریز، نیروگاه حرارتی، پتروشیمی، نساجی (شرکت چاپ رنگ)، کاشی تبریز و ... در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی.

-        ایجاد تصفیه خانه فاضلاب انسانی و استفاده از آب تصفیه شده در امر آبیاری باغبانی و فضای سبز با ظرفیت 180 متر مکعب در شبانه روز از سال 87 .

-        تبدیل بیش از 30 درصد کل مساحت شرکت به فضای سبز

در این مراسم شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات قابل توجه زیست محیطی در شرکت سیمان صوفیان بر ادامه همکاری جهت بهبود شرایط زیست محیطی تآکید کرده و توصیه ها و رهنمود های لازم را در این زمینه ارائه نمودند.

 در پایان این مراسم به مناسبت بزرگداشت روز درختکاری چند اصله نهال نیز کاشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها